شمخانی: شمارش معکوس اخراج آمریکا از منطقه آغاز شده است

کد خبر: 981262

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با رئیس سرویس اطلاعاتی عراق گفت: اخراج آمریکا از منطقه از بامداد جمعه (۱۳ دی ماه) آغاز شده است.

شمخانی: شمارش معکوس اخراج آمریکا از منطقه آغاز شده است

خبرگزاری مهر: دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با مصطفی کاظمی رئیس سرویس اطلاعاتی عراق، گفت: با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی عراق، نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای مدیریت شرایط جدید بسیار مهم وپیچیده است.

وی افزود: تحولات سیاسی و امنیتی عراق بر ثبات و آرامش منطقه به صورت جدی تاثیر گذار است.

دبیر شورای امنیت ملی تاکید کرد: تشکیل دولت مقتدر و کارآمد مبتنی بر رای و اراده عموم مردم خواست همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.

شمخانی به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: ترور ناجوانمردانه سرداران جبهه مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حاصل خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاکم بر کاخ سفید بود. شمارش معکوس اخراج آمریکا از منطقه از بامداد جمعه ۱۳ دی ماه آغاز شده است.

وی گفت: برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا و حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق، نشانه‌ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پرافتخار عراق در مسیر اخراج امریکا از منطقه است.

به گزارش مهر، مصطفی کاظمی رئیس سرویس اطلاعاتی عراق نیز در این دیدار، گفت: از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و افزایش ثبات و امنیت در منطقه تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: موفقیت ایران در مقابله با تروریسم و برقراری امنیت در داخل و پیرامون مرز‌های خود دلیل روشنی بر کارکرد کم نظیر الگوی امنیتی جمهوری اسلامی است.

رئیس سرویس اطلاعاتی عراق تصریح کرد: قدردان کمک‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران به عراق در عرصه مبارزه با تروریسم هستیم و از تداوم همکاری‌های نزدیک برای ریشه کن کردن گروه‌های تروریستی استقبال می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها