درز مکرر اطلاعات از آژانس بین المللی انرژی اتمی

کد خبر: 1037455

کارشناس مسائل بین الملل گفت: تمام گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

درز مکرر اطلاعات از آژانس بین المللی انرژی اتمی
باشگاه خبرنگاران جوان: گفت‌وگویی با حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

درز مکرر اطلاعات از آژانس بین المللی انرژی اتمی

درز اطلاعات از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ویژه در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی از سال ۸۲ تاکنون بار‌ها اتفاق افتاده است.

هر بار وقتی قرار است بیانیه‌ای منتشر شود، این بیانیه ابتدا در خبرگزاری‌هایی مانند رویترز، نیویورک تایمز و دیگر رسانه‌های غربی منتشر می‌شود و سپس به صورت کامل در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

روال معمول این است که برخی از گزارش‌ها تنها به نمایندگان کشور‌ها در آژانس داده می‌شود و هنگامی که این در اختیارشان قرار می‌گیرد با یک کد ویژه است و دیگران امکان استفاده از آن را ندارند.

برخی از دولت‌های غربی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا این موضوعات را در اختیار سایرین قرار می‌دهند.

کل گزارش آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد

گزارش‌هایی که از مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود که شامل بازرسی‌ها، میزان اورانیوم غنی شده ایران و حتی میزان ذخایری که در این حوزه دارند یا سایت‌های هسته‌ای و برخی از اوقات حتی افراد و دانشمندانی که در این سایت‌ها فعال هستند در این گزارش‌ها آورده شده است، متاسفانه این گزارش‌ها هم در اختیار کشور‌های غربی قرار می‌گیرد.

کل گزارش آژانس انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و بخشی از آن‌ها هم برای تحت فشار قرار دادن ایران در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

نام برخی دانشمندان ترور شده ایران در بیانیه‌های آژانس

تقریبا از سال ۲۰۰۷ یعنی طی ۱۳ سال گذشته نام بسیاری از دانشمندان ما که برخی از آن‌ها ترور شده‌اند و به شهادت رسیدند از جمله شهید دکتر محسن فخری زاده در بیانیه‌های آژانس و اسناد آژانس وجود داشته است و در اسناد سازمان ملل هم اسامی این دانشمندان وجود داشته که نشان از ارتباط تنگاتنگ آنهاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها