ماجرای آشنایی عراقچی با شهید «فخری زاده»

کد خبر: 1043515

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به همکاریش با شهید فخری زاده در هشت سال گذشته عنوان کر‌د: علاوه بر اخلاق نیکو و چهره خندان، تواضع و آمادگی برای فداکاری در راستای منافع ملی کشور از ویژگی‌های بارز این شهید بود.

ماجرای آشنایی عراقچی با شهید «فخری زاده»

خبرگزاری تسنیم: عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه که مهمان برنامه «سرباز روح الله» در رادیو مقاومت بود، در سخنانی درباره پیگیری های انجام شده درباره ترور شهید محسن فخری زاده گفت: از روز اولی که حادثه اتفاق افتاد؛ دوستان ما در وزارت خارجه این موضوع را در دستور کار قرار دادند و یادداشتی به دبیرکل سازمان ملل و همچنین آژانس بین الملی انرژی اتمی داده شد و ما در حال پیگیری هستیم. پرونده حقوقی هم تشکیل داده شده و این موضوع از طریق قوه قضاییه هم در حال پیگیری است.

وی درباره آشنایی و همکاری با شهید فخری زاده نیز توضیح داد: در طول حداقل 8 سال گذشته خیلی نزدیک با ایشان ارتباط داشتم و همکاری داشتیم. و در طول مذاکرت برجام از مشورت های نزدیک ایشان بهره مند می شدیم در خصوص مسائل فنی راهنمایی های ایشان بسیار کمک کننده و راه گشا بود و در بعضی موضوعات که نیاز به مشورت داشتیم، مدام و به صورت مرتب با ایشان در تماس بودیم و ایشان هم با محبت بسیار زیاد و عشق و علاقه و انگیزه بسیار زیادی که در راستای خدمت به منافع ملی کشو بود با ما همکاری می کردند و واقعا دیدگاه های بسیار ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دادند.

عراقچی درباره ابعاد شخصیتی شهید فخری زاده نیز اظهارداشت: به نظر من تواضع ایشان از همه چیز بیشتر نمود داشت. اولا اخلاق بسیار حسنه ای داشتند و تقریبا همه مواقع خنده بر لب داشتند و در همه موضوعات خیلی با خوشرویی صحبت می کردند و تواضع بسیاری داشتند و آمادگی ایشان برای فداکاری در راستای منافع ملی کشور بسیار بارز و آشکار بود.

وی ادامه داد: در مجموع کسی بود که آدم از مصاحبت با ایشان لذت می برد و با عشق می توانستیم با ایشان کار کنیم چون با انگیزه بسیار بالایی در موضوعات شرکت می کردند و با اخلاق بسیار نیکو واقعا من در طول 8 سال گذشته از مصاحبت با ایشان لذت بردم و فکر می کنم یک خسران بسیار بزرگ بر ما وارد شد.

معاومن وزیر امور خارجه درباره پیگیری های صورت گرفته درباره ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و فخری زاده نیز توضیح داد: در این زمینه فعالیت های زیادی انجام شده و هم قوه قضاییه در این زمینه توضیحانی را ارائه داده اند و هم همکاران من در بخش حقوقی وزارت خارجه قبلا در این مورد توضیحاتی ارائه داده اند. از اسامی که جمع آوری شده، مجریان و آمرین این حمله و فهرست و پرونده هایی که تشکیل شده و کارهای زیادی به لحاظ سیاسی و حقوقی تشکیل شده است.

وی در پایان این گفت‌وگو راه اندازی رادیو مقاومت را کار ارزنده ای دانست و در این باره گفت: راه اندازی رادیو مقاومت کار شایسته ای بوده که انجام شده و من چند روز پیش مقاله ای نوشتم در سالگرد شهادت سردار با عنوان دیپلماسی مقاومت محور که فکر می کنم جا دارد بیشتر از اینها روی این موضوع کار کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها