چرا با وجود سایت فروش اینترنتی نداریم؟ یا چطور فروشگاه اینترنتی خودمان راه اندازی کنیم ؟

کد خبر: 1133386

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از اهدافی است که احتمالاً برای بسیاری از افراد پیچیده و بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ اما اگر از ابتدا با مراحل اساسی و اقدامات لازم برای آن آشنا شوید و بعد با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست، کار خود را شروع کنید، این کار هم مثل هر کار دیگری بسیار آسان خواهد بود. از مزایای مشاوره دیجیتال مارکتینگ و ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌توان به مواردی همچون افزایش فروش، افزایش مشتری و بالا رفتن کیفیت کسب‌وکار شما اشاره کرد. همچنین ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موجب افزایش دقت، سهولت و سرعت در انتخاب محصول برای مشتریان می‌شود و موفقیت کسب‌وکار و فروشگاه شما را تضمین می‌کند و همچنین بسیاری از مشکلات شما در حوزه فعالیت خودتان را بهبود می‌بخشد. در همین راستا در این مقاله مشاوره کسب‌ و کار اینترنتی و افزایش نرخ تبدیل سایت و ...فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌کنیم؛ بنابراین اگر تصمیم به راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب دیجیتال و اینترنتی با­تجربه است که مسئول پروموشن و بازاریابی محصولات، خدمات شرکت‌­ها و اجرای پلن دیجیتال مارکتینگ است و برای این کار از همه کانال‌های بازاریابی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ در دسترس استفاده می‌کند. به‌طورکلی کار مشاور دیجیتال مارکتینگ طراحی و نظارت بر اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در جهت افزایش آگاهی و افزایش مشتری، ترافیک و فروش آن برند است. در ادامه به‌صورت کامل درباره مهارت‌های یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ، وظایف آن‌ها و اینکه چرا کسب‌وکارها به این افراد احتیاج دارند توضیح خواهیم داد.اگر شماهم برای سب و کار خود به یک مشاوره دیجیتال ملرکتینک نیاز دارد میتوانید وروی لینگ زیر کلیک کنید

مشاوره دیجیجیتال مارکتینگ

وظایف مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به‌طورکلی مشاوران دیجیتال مارکتینگ وظایف زیادی برعهده‌ دارند که در ادامه به چندی از این وظایف اشاره می­‌کنیم.

  • آنالیز و بررسی تمامی کانال‌های آنلاین مورد استفاده در کسب‌وکارها
  • شناخت بازار هدف هر برند و تقسیم‌بندی بازار
  • آنالیز هر یک از کسب‌وکارها و رقبای آن در فضای آنلاین
  • تحلیل و بررسی محتوای تولیدشده هر یک از کسب‌وکارها
  • تدوین کردن استراتژی محتوا
  • تدوین برنامه بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • ارائه مشاوره فروش اینترنتی و راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش فروش
  • آنالیز دقیق و جزئی و تهیه گزارش از عملکرد سایت و راهکارهایی برای بهبود آن
  • مشاوره و نظارت بر اجرای هرگونه کمپین پیامکی و بازاریابی ایمیلی
  • آنالیز ساختار و سرعت سایت
  • بهبود نرخ تبدیل بازدیدکننده‌های یک سایت به مشتری
  • بهبود تعامل با مشتریان و رشد ER از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • تحلیل ورودی‌های وب‌سایت و تلاش برای جذب مشتری در فضای دیجیتال مارکتینگ
  • افزایش نرخ تبدیل سایت با رو‌ش‌های گوناگون

اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 با توجه به توضیحاتی که در ابتدای مقاله در خصوص رابطه با مشاوره دیجیتال مارکتینگ ارائه داده شد، باید متوجه شده باشید که این شخص با تخصص و تجربیاتی که در این راه هیجان‌انگیز و پر چالش به دست آورده است، می­تواند با توجه به تمام تغییرات ممکن در دنیای اینترنت، بهترین روش‌های مشاوره فروش اینترنتی را برای شما ارائه دهد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ به‌خوبی آگاه است که در چه بازه زمانی و به چه روش‌­هایی باید تبلیغات را شروع کند. همچنین با شناخت عمیقی که از مخاطبان هر سایت و کسب‌وکارهای مختلف دارد، بهترین روش را برای کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع ما به‌ تمامی کسب‌وکارها مخصوصاً کسب‌وکارهای نوپا پیشنهاد می‌کنیم برای پیشرفت و افزایش کیفیت کسب‌وکار خود در دنیای آنلاین از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرند. همچنین از اهمیت و ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای رسیدن به اهداف
  • برآورد زمان و هزینه فرآیند و روش دیجیتال مارکتینگ
  • کمک به رشد کسب‌وکار شما در سایر کانال‌ها
  • ایجاد استراتژی‌های تبلیغاتی برای دستیابی به مشتریان بیشتر
  • افزایش ارتباط با مشتریان و مشاوره کسب‌وکار اینترنتی
  • آنالیز کسب‌وکار در پیشبرد اهداف بلندمدت
  • ایجاد و گسترش یک استراتژی کاربردی
  • برنامه‌ریزی جامع بازاریابی در فضای اینترنتی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می‌­دهد؟

امروزه بازاریابی دیجیتال و استفاده از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ به یکی از راهکارهای موفقیت‌آمیز و رو به رشد، برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل‌ شده است. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین برای گسترش حوزه فعالیت خود و موفقیت در عرصه دیجیتالی و آنلاین با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند و برای رفع این‌گونه مشکلات و تسریع فعالیت‌های تبلیغاتی و توسعه بازاریابی اینترنتی خود، به یک مشاور دیجیتال مارکتینگ قدرتمند و باتجربه نیاز دارند.

بدیهی است که با بالا رفتن رقابت میان کسب‌وکارهای آنلاین، صاحبان هر یک از مشاغل سعی می‌کنند از انواع روش‌های نوین و جدید بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ و افزایش مشتری و همچنین معرفی برند خود بهره ببرند. یکی از جدیدترین و مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی که امروزه با استقبال فراوان صاحبان کسب‌وکارهای متعدد روبه‌رو شده، دیجیتال مارکتینگ است که نیاز به مشاوره دیجیتال مارکتینگ را پررنگ‌تر می‌کند.

مزایای استفاده از فروشگاه اینترنتی برای فروشنده

همان‌طور که اشاره کردیم یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای فروشندگان داشته باشد؛ به همین دلیل نیز امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین برای فروش کالاهای خود هستند، چراکه شما با داشتن یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی، دیگر محدودیت مکانی و زمانی برای فروش محصولات خود نخواهید داشت؛ یعنی مشتریان و خریداران محصولات شما در هر نقطه از کشور و یا دنیا که باشند به‌راحتی و در کمترین زمان می‌توانند شما را پیدا کنند و مهم‌تر از آن اینکه زمان نیز برای فروش محصول اهمیت چندانی ندارد. چراکه شما می‌توانید 24 ساعته در دسترس مشتریان خود باشید و به آن‌ها سرویس‌دهی کنید.

از طرف دیگر شما هیچ محدودیتی در فضای مجازی برای قرار دادن محصولات خود ندارید و هرکدام یک از محصولات خود را که بخواهید، می‌توانید برای مشتریان در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید و از همه مهم‌تر اینکه هزینه‌های مصرفی شما در مقایسه با یک فروشگاه حضوری بسیار کمتر خواهد بود که می‌تواند برای کاهش قیمت به شما کمک کند. این موارد تنها قسمتی از مزایای آن برای صاحبان کسب و کار محسوب می‌شود.

نکات مهم در تأسیس یک فروشگاه آنلاین

یکی از نکات اولیه و مهم در خصوص تأسیس یک فروشگاه آنلاین این است که کاری که در آن قصد دارید وارد شوید یک کار بلندمدت و زمان‌بر است. شما برای اینکه بتوانید سایت و فروشگاه خود را به درآمد برسانید، حداقل بین 1.5 تا 2 سال به زمان احتیاج دارید. پس در این عمل عجول نباشید و از مشاوره دیجیتال مارکتنیگ کمک بگیرید و تمام هزینه‌های خود را بابت اجاره، پول سرور، تولید محتوا، افزایش نرخ تبدیل سایت و سئو که در این مدت باید هزینه کنید را محاسبه کرده و کنار بگذارید.

دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید در این کار موفق باشید و پیشرفت چشمگیری کنید، باید همه‌چیز را در بالاترین حالت ممکن در نظر بگیرید. بسیاری از افراد نیز شاید می‌توانستند یک فروشگاه موفق داشته باشند اما به دلیل محاسبات اشتباه در برآورد هزینه‌­ها مجبور شده‌اند که کار خود را در نیمه‌ راه رها کنند. دقیقاً زمانی که کار آن‌ها در حال به ثمر نشستن و پیشرفت بود و اگر می‌توانستند 6 ماه بیشتر صبر کنند شاید همه‌چیز برای آن‌ها طوری دیگر رقم می‌خورد.

 نکته دوم در راه‌­اندازی فروشگاه آنلاین این است که در هنگام شروع کار حتماً با افرادی که صاحب یک سایت و یا یک فروشگاه اینترنتی هستند و در این زمینه تجربه کافی دارند مشورت کنید و از آن‌ها بابت سختی‌های کار و هزینه‌هایی که در طول سال مصرف می‌کنند، سؤال کنید. چراکه وقتی وارد این کار می‌شوید آن‌قدر موارد و هزینه‌های مختلف وجود دارد که تنها در حین کار با آن‌ها آشنا می‌شوید؛ به همین خاطر سعی کنید بابت سئو، تولید محتوا، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، اجرای پلن دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت از آن‌ها سؤال کنید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید. هریک از این موارد می‌تواند در تصمیم‌گیری شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نکته بعدی نیز در خصوص تأسیس فروشگاه آنلاین این است که سرمایه خود را بر اساس واقعیت‌هایی تعیین کنید که می‌خواهید آن را برای سایت خود صرف کنید؛ اما توجه داشته باشید که دفتر یا همان مکان موردنظرتان و وسایل دفتر مانند میز، کامپیوتر و غیره جزو سرمایه شما محسوب نمی‌شود و اگر این‌ها را ندارید مبلغ موردنیاز برای خرید وسایل را مشخص کنید و از سرمایه‌ای که در حال حاضر دارید کم کنید و سرمایه‌ای که برای طراحی و نگهداری فروشگاه آنلاین می‌ماند، مشخص کنید.

چه کسب‌وکارهایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

در دنیای امروز با توجه به رشد روزافزون اینترنت و فضای مجازی در بین مردم، فارغ از اندازه کسب‌وکار، همه سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تدوین و انتخاب بهترین استراتژی‌ها و فن‌های بازاریابی دیجیتال، به مشاور بازاریابی دیجیتال و مشاوره فروش اینترنتی نیاز دارند. تمام کسب‌وکارهایی که به دنبال توسعه و پیشرفت بازار و جذب مشتریان بیشتری هستند، همچنین مدیرانی که می‌خواهند برای کسب‌وکارشان استراتژی مناسب بازاریابی آنلاین تدوین کنند و صاحبان کسب‌وکاری که برای اندازه‌گیری، آنالیز و تحلیل شاخص‌های کلیدی بازاریابی دیجیتال و اجرای پلن دیجیتال مارکتینگ به مشورت نیاز دارند، بهتر است از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند.

 علاوه بر این شرکت‌هایی که به دنبال بهبود نرخ تبدیل و همچنین افزایش نرخ تبدیل سایت هستند و تلاش می‌کنند با بودجه تبلیغات‌شان اثربخش‌ترین نتیجه را دریافت کنند و کسانی که می‌خواهند فرآیند سئو سایتشان اصولی و با برنامه منسجم و دقیق انجام شود و با کلماتی کلیدی رتبه بگیرند که سهم عمده‌ای از جستجوی مخاطبین هدف را شامل شود باید از کمک مشاور دیجیتال مارکتینگ بهره ببرند. به‌ عبارت‌ دیگر وجود یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ باتجربه در کنار تمام کسب‌وکارهایی که تمایل به گسترش و پیشرفت فعالیت خود در بستر آنلاین، جذب و ارتباط با مشتری از طریق کانال‌های آنلاین را دارند بسیار ضروری است

 

دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینک.

یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه مهارت­هایی باید داشته باشد؟

  1. مشاوره دیجیتال مارکتینگ باید توانایی تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتالی و نظارت و اجرای دیجیتال مارکتینگ را در راستای استراتژی بلندمدت کسب‌وکار داشته باشد. استراتژی بازاریابی دیجیتالی طرحی است که نشان می‌دهد چگونه کسب‌وکار شما از طریق کانال‌ها و سایت‌­های آنلاین مانند موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی به اهداف بازاریابی خود می‌رسد. در برنامه‌های استراتژی مارکتینگ به‌طور خلاصه از کانال‌های آنلاین و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال استفاده‌ شده و سعی می‌شود تا با بهبود نرخ تبدیل، اثربخشی فعالیت‌های انجام‌شده افزایش یابد. این‌ یکی از دلایل موفقیت مشاوران برتر و دارای سابقه کاری بالا همچون نامی نو است.
  2. یک مشاوره بازاریابی دیجیتال حرفه‌ای و کاربلد باید بداند که چگونه از شبکه‌ های اجتماعی به‌عنوان یک کانال ارتباط و فروش و افزایش مشتری استفاده کند. مشاور باید دانش فنی لازم برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و اینترنتی جهت افزایش آگاهی از برند و افزایش مشارکت مخاطبین داشته باشد. معمولاً کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به دو صورت راه‌اندازی می‌شود: در نوع اول از مخاطبین خواسته می‌شود که جهت شرکت در کمپین در شبکه اجتماعی اقدامی انجام دهند (مثل تولید محتوا و منتشر کردن با هشتگ خاصی). در نوع دوم مخاطبین و همچنین مشتریان را به سمت صفحه اصلی در داخل سایت هدایت می‌کنند تا در آنجا اقدامی را برای مخاطبان انجام دهند و با گرفتن سرنخ از مخاطبین آن‌ها را وارد طیف فروش خود می‌کنند تا درنهایت آن‌ها تبدیل به مشتری دائم شوند.
  3. ساخت یک لیست ایمیل سودآور، چیزی است که بسیاری از شرکت‌ها و برندها نمی‌توانند انجام دهند. برای اینکه بتوانید از بازاریابی ایمیل به‌عنوان یک کانال فروش و پرسود استفاده کنید، مشاور شما باید درک خوبی از طیف فروش ایمیل و نحوه استفاده از سامانه‌های اتوماسیون ایمیل برای انجام این کار داشته باشد. ساخت ایمیل نیز یکی از راه‌­های افزایش مخاطب است که یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ حرفه‌­ای باید به آن توجه داشته باشد.
  4. تجزیه‌ و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ و فروشگاه آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد. درواقع یکی از مزیت‌های اصلی بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی و قدیمی و آفلاین قابلیت آنالیز و بررسی دقیق اقدامات انجام‌ شده است؛ بنابراین شما و مشاورتان در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ باید همواره بررسی کنید و ببیند که آیا به اهداف نهایی بازاریابی و اینترنتی خود رسیده‌اید یا نه. به همین دلیل کار با ابزارهایی همچون گوگل اهمیت زیادی پیدا می‌کند و مشاور شما باید توانایی کار با ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل داده­‌ها را داشته باشد. با استفاده از این ابزار و برنامه‌­های کاربردی دیگر شما می‌توانید بهترین مطالب وب‌سایت، نرخ کلیک، بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و موارد بسیار دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

حضور مشاوره دیجیتال مارکتینگ در سازمان چه نتایجی به دنبال دارد؟

  • توسعه و رشد کسب‌ و کار
  • ورود کسب‌وکار به بازارهای جدید و پیشرفته‌تر
  • بهبود موفقیت‌های کسب‌ و کار
  • افزایش درآمد و حقوق
  •  کامل شدن اجرای پلن دیجیتال مارکتینگ
  • دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمانی

مدت‌زمان مشاوره دیجیتال مارکتینگ

  1. مشاوره دیجیتال مارکتینگ: ساعتی
  2. پروژه‌های کوتاه‌مدت: در این پروژه‌ها زمان‌بندی کمتر از یک هفته مشخص می‌شود و طی آن راهکارهای اولیه و مقدماتی به کارفرما و کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود.
  3. پروژه‌های میان‌مدت: پروژه‌های میان‌مدت مشاوره دیجیتال مارکتینگ معمولاً بین ۱ تا ۳ ماهه هستند و فقط جلسات بحث و بررسی مشکلات سازمان به‌صورت منظم برگزار می‌شود و بیشتر اهداف این حوزه کوتاه‌مدت خواهد بود.
  4. پروژه‌های بلندمدت: در پروژه‌های بیش از ۶ ماه علاوه بر امکانات برگزاری جلسات مشاوره، وضعیت پیشبرد برنامه‌ها برای کارفرما و کسب‌وکارها آماده و ارسال می‌شود.

برون سپاری پروژه ای سوشال مدیا

اگر شما هنور تیمی ندارید مشاور دیجیتال مارکتینگ وطبفه دارد یک تیم متخصص را برای شما ایجاد کند و با دادن استراتژِی و نظارت بر اجرای پروژه شما را به اهدافتان برساند اما اگر از نیروی بیشتر در مجموعه خسته شده اید میتواند قسمتی از پروژه ود را مثل مدیریت پیج اینستاگرام خورا به یک تیم با باسابقه بسپراید 

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال چیست؟

می‌توان بازاریابی سنتی را مقدمه و پیش‌نیاز بازاریابی دیجیتال دانست؛ اما مدل ذهنی و سبک زندگی افراد به‌ گونه‌ای تغییریافته است که دیگر بازاریابی سنتی اضافی به نظر می‌آید. به‌طورکلی می‌توان گفت بازاریابی دیجیتال منعطف‌تر و خلاقانه‌تر از بازاریابی سنتی است؛ به‌گونه‌ای که برای کسب‌وکارهای کوچک با هزینه تبلیغات بسیار کم می‌تواند مؤثر واقع شود. به‌احتمال‌زیاد در آینده واژه بازاریابی دیجیتال با واژه بازاریابی جایگزین می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها