آموزش خصوصی زبان انگلیسی ، قدمی سریع در جهت موفقیت

کد خبر: 1133390

آموزش خصوصی زبان انگلیسی

آموزش خصوصی زبان انگلیسی یکی از راه‌های فراگیری سریع و کارآمد زبان انگلیسی است. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی و کاری، شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان و یا استخدام داشته باشید و مدت زمان یادگیری شما کم و ناهماهنگ با کلاس‌های زبان‌آموزی ترمیک است، آموزش خصوصی زبان انگلیسی یک گزینه موفق و غیر قابل اجتناب است. تا انتهای این مقاله ما نکاتی را به شما ارائه می‌کنیم که هم به کاهش هزینه کلاس زبان خصوصی شما کمک می‌کند و هم سبب افزایش نمره‌های شما در آزمون‌هائی نظیر آزمون آنلاین تعیین سطح زبان یا دیگر آزمون‌ها می‌گردد.

آموزش خصوصی زبان نکات مهمی که باید بدانید

زمانی که به سراغ یادگیری زبان انگلیسی می‌آئید، «زمان» نقش بسیار مهمی را در یادگیری شما دارد. در اینجا شما باید همیشه به دو مسئله زمان یادگیری و زمانبندی یادگیری دقت کنید.

• زمان یادگیری (یا طول دوره یادگیری زبان): زمان یادگیری واقعاً وابسته به تعداد ساعات، توانائی‌های زبانی شما و تمرکزتان در یادگیری است. آموزش خصوصی زبان یا آموزش‌های کلاسی، هر دو تقویت کننده تمرکز و تعامل شما با زبان هستند. اما در کل هر انسانی به صورت معمول برای یادگیری یک زبان جدید باید بین یک تا دو سال زمان صرف کند. این به ساختار مغزی ما انسان‌ها مرتبط است و زیاد به شخص و یا جامعه ارتباطی ندارد. اما با شرکت در کلاس و استفاده از منابع زبان‌آموزی مناسب و با کیفیت شما می‌توانید یادگیری را شتاب ببخشید و در طول مدت نسبتاً کوتاه‌تری به نتایج خوبی در زبان‌آموزی خودتان دست پیدا کنید. این موارد را در ادامه همین مقاله بیشتر برایتان توضیح خواهم داد.

• زمان‌بندی یادگیری زبان: زمان‌بندی یادگیری زبان باید بر مبنای دو نکته باشد. در ابتدا توجه داشته باشید که نباید بین جلسات و زمان‌های یادگیری شما فاصله زیادی وجود داشته باشد. دوم آنکه زمان هر جلسه یادگیری نباید بلند و خسته کننده باشد. چه اقدام به آموزش خصوصی زبان انگلیسی می‌کنید و یا در یک دوره کلاس ترمیک شرکت می‌کنید به هر دو مسئله تناوب و طول کلاس توجه داشته باشید. خسته شدن دقیقاً نقطه مقابل یادگیری است. خودتان را در کلاس یادگیری زبان خسته نکنید.

به صورت کلی یادگیری زبان انگلیسی بین شش ماه تا دو سال زمان می‌برد. این به استعدادها، تعدد دوره‌های یادگیری و انگیزه یادگیری شما وابسته است. در این مدت شما می‌توانید کلاس‌های یادگیری زبان روزانه و یا یک روز در میان داشته باشید (پیشنهاد ما بر مبنای اصول روانشناسی یک روز در میان است). هر جلسه یادگیری بهتر است بین یک ساعت تا هفتاد و پنج دقیقه با یک استراحت پنج دقیقه‌ای در میانه آن باشد. همچنین بعد از جلسه آموزشی چه به صورت آموزشی خصوصی زبان انگلیسی و چه عمومی، بهتر است که زمان مشابهی را به خودآموزی زبان اختصاص دهید.

اگر واقعاً باید در یک زمان خاص زبان را فرا بگیرید (برای مثال شرکت در آزمون و یا مهاجرت) بهتر است که به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید تا به بهترین شکل از دوره زبان‌آموزی خودتان استفاده کنید.

اول: آزمون تعیین سطح بدهید

بدون هیچ اضطرابی از نتیجه آزمون تعیین سطح بهتر است که در ابتدای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی خودتان یک آزمون تعیین سطح بدهید. آزمون آنلاین تعیین سطح یک گزینه خوب برای سنجش خودتان است. به راحتی پشت کامپیوتر بنشینید و با تمرکز به پرسش‌های زبانی مطرح شده پاسخ دهید. به هیچ عنوان نگران نتیجه این آزمون نباشید. حتی در صورتی که نتیجه نشان دهنده دانش زبانی کم شما باشد، باز هم می‌توانید به خوبی از یادگیری زبان خودتان بهره‌مند شوید. آزمون تعیین سطح چه به صورت آنلاین و چه به صورت فیزیکی صرفاً نشان دهنده جایگاه و مبدا شروع سفر پرهیجان زبان‌آموزی شماست.

دوم: هدفتان را تعیین کنید

هدف خود برای شرکت در هر دوره را مشخص کنید. برای مثال«دریافت مدرک آیلتس»، «استخدام در یک موقعیت شغلی»، «توانائی مکالمه با خارج از کشور» و یا هر مورد دیگر. سپس با مشاوره با یک استاد زبانی که باید برای رسیدن به این هدف به دست بیاورید را تعیین کنید. مهارت‌ها را مشخص کنید و به یک دید واقعی از مسیر رسیدن به هدف برسید. صرف شرکت کردن در یک دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی و یا عمومی الزاماً نمی‌تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند. همچنین در صورتی که هدف مشخصی نداشته باشید، هزینه کلاس زبان شما به هدر می‌رود.

سوم: برنامه داشته باشید

همانطور که در بخش زمان‌بندی گفته شد، باید یک برنامه مستمر و زمانی مناسب برای یادگیری زبان داشته باشید. اگر مشکل کمبود زبان دارید، دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی گزینه مناسبی برای شماست. اما در صورتی که زمان کافی در اختیار دارید کلاس‌های ترمیک و خودآموزی زبان می‌تواند کمک خوبی به شما در فهم زبان و افزایش دانش زبانی شما بکند.

برنامه زبانی خودتان را به صورت صلب و خشک برنامه‌ریزی نکنید. برنامه شما باید بر حسب رشد توانائی‌های شما انعطاف داشته باشد. بهتر است که بعد از هر چندماهی که به زبان‌آموزی می‌پردازید. اقدام به انجام آزمون آنلاین تعیین سطح کنید. این کار به شما برای برنامه ریزی‌های زبانی خودتان کمک می‌کند.

چهارم: اراده داشته باشید

برای یادگیری خوب زبان و کاهش هزینه کلاس زبان و کتاب و غیره، باید تمرکز داشته باشید. فرایند زبان‌آموزی نسبتاً بلندمدت است و همیشه قسمت‌های سخت آن در ابتدای کار است. ممکن است که در ابتدای کار پیشرفت شما چندان مناسب و مطابق خواسته‌هایتان نباشد. بهتر است که در این زمان‌ها تمرکز داشته باشید و به جای بررسی خودتان به تقویت زبانتان بپردازید. در صورتی که می‌بینید به یادگیری بیشتری نیاز دارید می‌توانید از دوره آموزش خصوصی زبان و جلسات رفع مشکل خصوصی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که توانائی یادگیری زبان هر شخص منحصر به خودش است و شما نباید به خاطر ضعف‌هایتان خودتان را سرزنش کنید. به صورت مداوم یاد بگیرید و تا زمانی که به هدفتان نرسیدید دست از یادگیری بر ندارید.

تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی

چه وقت سراغ آموزش خصوصی زبان انگلیسی برویم؟

زبان انگلیسی برای ما پارسی زبانان، پر چالش است. ممکن است در هر بازه از یادگیری زبان شما نیازمند بهره‌گیری از شخصی با توانائی‌های زبانی بالاتر از خودتان باشید. این را به خاطر داشته باشید که ضعف در درک زبان چیز کاملاً طبیعی است. درک و آشنائی با ضعف‌هایتان را به فال نیک بگیرید آن‌ها به شما در برنامه‌ریزی‌های بهتر زبان‌آموزی تان کمک می‌کنند.

دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی راهکاری است که شما می‌توانید به خوبی به سراغ ضعف‌هایتان بروید و تخصصی بر روی آن‌ها کار کنید. اگر قصد شرکت در یک دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی دارید به نکات زیر دقت کنید:

• تعداد افراد شرکت کننده در این کلاس‌ها را محدود کنید؛ بین دو تا نهایت سه زبان‌آموز در این کلاس‌ها کافی است. در صورت بیشتر شدن، کلاس خصوصی تبدیل به کلاس عمومی شده و در نتیجه بهره گیری آموزشی شما کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

• حتی در دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی هم برنامه سخت و سفتی داشته باشید. زمانی را برای کلاس زبان خودتان مشخص کنید و به جدیت به آن پایبند باشید. تمام برنامه‌های زندگی خودتان را بر اساس این برنامه تنظیم کنید و نه بر عکس. دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی وسوسه‌های زیادی را برای کنسل کردن و یا بر هم زدن زمان آن ایجاد می‌کند. در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کنید.

• در کلاس پرسشگر باشید و فعالانه به تعامل با استاد بپردازید. در دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی اغلب شما و استاد در روبروی هم هستید. در تمرین‌ها مشارکت داشته باشید. پرسشگر باشید، کلمات انگلیسی (حتی با تلفظ غلط) را بخوانید. یادداشت بردارید و جریان یادگیری را به خوبی دنبال کنید تا به نتیجه برسید.

• در انتخاب منابع خودتان برای کلاس آموزش خصوصی زبان انگلیسی دقت داشته باشید. برخی از منابع الزاماً برای کارهای عمومی و کلاس‌های طراحی و چاپ شده‌اند. برای همین استفاده از آن‌ها در یک کلاس خصوصی زبان چندان توصیه نمی‌شود. برخی دیگر از کتاب‌ها مانند کتاب‌های داستان‌های سطح‌بندی شده زبان انگلیسی نیز برای خودآموزی و تقویت زبان هستند. آن‌ها را هم از لیست کتاب‌های و منابع آموزشی خودتان حذف کنید. به کمک استاد خودتان کتاب و منابعی را انتخاب کنید که برای یادگیری و آموزش در یک کلاس خصوصی زبان مناسب باشند.

• خودآموزی زبان را حتی در زمانی که در یک دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی شرکت می‌کنید از یاد نبرید. درست است که تعامل شما و استاد در یک دوره خصوصی زبان انگلیسی زیاد است. اما این موضوع جایگزینی برای موضوع «خودآموزی زبان انگلیسی» نیست. خودآموزی و تمرین بخش جدائی ناپذیر از هر کلاس آموزشی زبان انگلیسی است. شما باید تمرینات شخصی و مداومی را خارج از هر کلاس آموزشی زبان داشته باشید. این خودآموزی به درک بهتر مفاهیم، ایجاد پرسش‌های زبانی و نیز ایجاد خلاقیت زبانی شما کمک می‌کند.

راهکارهای حذف هزینه کلاس زبان

هر کلاس زبان‌آموزی هزینه‌هایی دارد. این هزینه می‌تواند به شکل پولی و یا به شکل زمانی باشد. کلاس‌های حضوری و ترمیک زبان اغلب پر هزینه هستند. خرید منابع نیز هزینه دیگری دارند که باید پرداخت کنید. ایاب و ذهاب و زمانی که برای رفت آمد کلاس می‌گذارید هم یک هزینه زمانی و پولی دیگر است.

برای آنکه بتوانید هزینه کلاس زبان خودتان را کاهش دهید به چند نکته دقت کنید:

ه موسسه‌ای را انتخاب کنید که اعتبار کافی در زمینه زبان‌آموزی داشته باشید. با این کار مطمئن می‌شوید که آموزش‌های با ارزشی را تنها یکبار دریافت می‌کنید و نیازی به تکرار و تلاش‌های پراکنده دیگر ندارید. در نتیجه هزینه کلاس زبان شما به شدت کاهش پیدا می‌کند.

• هدفمند زبان را یادبگیرید و تا رسیدن به نتیجه دست از کار نکشید. رهاکردن و شروع دوباره آموزش زبان سبب تلف شدن هزینه‌های شما و ناکامی شما در رسیدن به نتایج می‌شود.

• پیوسته و آهسته زبان را بخوانید. یک برنامه زمان‌بندی شده و منظم حتی با طول مدت بلند بهترین گزینه یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری است. از قدیم گفته‌اند که «آهسته و پوسته انسان را به هر قله‌ای می‌رساند». برای کاهش هزینه کلاس زبان خودتان از یک برنامه پیوسته و هدفمند و در عین حال برنامه‌ریزی شده استفاده کنید.

• از اینترنت کمک بگیرید. اینترنت جائی است که هزاران منبع رایگان زبان چه به صورت تعاملی و چه به صورت مکتوب وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های آموزشی به صورت رایگان به شما زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. برای کاهش هزینه کلاس زبان و یادگیری می‌توانید از اینترنت به عنوان ابزار مفید استفاده کنید.

ه دوره‌های آنلاین زبان را از یاد نبرید. استفاده از یک دوره آموزشی آنلاین می‌تواند هزینه‌های یادگیری زبان شما را به شدت کاهش دهد.

هزینه کلاس زبان انگلیسی

بهترین آموزشگاه برای آموزش خصوصی زبان انگلیسی کدام است؟

یادگیری زبان انگلیسی در یک آموزشگاه معتبر وبهترین آموزشگاه زبان انگلیسی با اساتید کارآزموده و مجرب نکته‌ای است که نباید از یاد ببرید. حتی زمانی که می‌خواهید در یک دوره آموزش خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید انتخاب یک منبع معتبر برای معرفی اساتید و یا برگزاری کلاس‌ها بسیار مهم است. آموزشگاه سفیر گفتمان یک آموزشگاه به روز و پیشرو است که بسیاری از گزینه‌های زبان‌آموزی را به شما ارائه می‌کند.

در موسسه سفیر گفتمان هزینه کلاس زبان به کمترین میزان خود می‌رسد. شما می‌توانید به راحتی در آزمون آنلاین تعیین سطح شرکت کنید. همچنین در صورتی که نیاز به آموزش‌های سریعتر و بهتر زبان داشته باشید این آموزشگاه به شما دوره‌های آموزش خصوصی زبان انگلیسی به صورت حضوری و یا آنلاین را پیشنهاد می‌دهد.

سفیر گفتمان مجموعه‌ای کامل از اساتید مجرب، منابع با کیفیت، فناوری‌های به روز و نیز امکانات عالی آموزشی را در کنار هم آورده است که زبان‌آموزی را برای شما شیرین، جذاب و پرمحتوا کند. همین الان برای شروع یادگیری خودتان با سفیرگفتمان تماس بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها