بررسی و تحلیل مقوله املاک گرجستان در سال ۲۰۲۲

کد خبر: 1133734

گرجستان یکی از مهاجرپذیرترین کشور‌ها در جهان است که افراد زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، به آن مهاجرت می‌کنند. راه‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت آن وجود دارند. از این راه‌ها می‌توان به ثبت شرکت، خرید ملک، ورود به دانشگاه، سرمایه‌گذاری در کشور یا ازدواج با اتباع گرجستانی اشاره کرد. خرید املاک گرجستان از محبوب‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت در این کشور محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی اخذ اقامت از طریق خرید ملک در گرجستان و مزایا و معایب آن پرداخته شده است.

دریافت اقامت با خرید املاک گرجستان

خرید ملک در اکثر کشور‌ها از جمله گرجستان می‌تواند منجر به دریافت اقامت شود. با خرید ملک در این کشور می‌توانید اقامت موقت آن را دریافت کنید. این اقامت موقت قابل تمدید است و با تمدید آن به مدت پنج سال، اقامت دائم گرجستان را اخذ خواهید کرد. اقامت دائم با شهروندی متفاوت است؛ اما تنها تفاوت این دو در گرجستان مربوط به حق رای است. افرادی که اقامت دائم گرجستان را دارند، از تمام حقوق یک شهروند در کشور برخوردار بوده و می‌توانند مانند شهروندان عادی در کشور فعالیت کنند.

خرید املاک گرجستان برای گرفتن اقامت کار نسبتاً ساده‌ای است. با این حال بهتر است تا از مشاوره‌های مختلفی در این زمینه بهره‌مند شوید. بعد از خرید ملک در گرجستان، یک اقامت موقت به مدت یک سال دریافت خواهید کرد. با این حال پس از پایان زمان این اقامت با اعلام این که همچنان صاحب ملک هستید، می‌توانید یک سال دیگر اقامت خود را تمدید کنید.

قوانین خرید املاک گرجستان

در سال‌های گذشته و تا اواسط سال ۲۰۱۹، قوانین خرید ملک در گرجستان برای مهاجرت بسیار ساده‌تر و آسان‌تر بودند. تا قبل از این زمان، مهاجرت به گرجستان آسان‌تر از کشور‌های دیگر مانند ترکیه یا امارات بود. تا میانه‌های سال ۲۰۱۹، تنها با پرداخت ۳۵ هزار دلار آمریکایی، امکان خرید ملک در گرجستان و دریافت اقامت موقت این کشور را داشتید. قیمت املاک گرجستان نیز نسبت به کشور‌های دیگر پایین‌تر است و به همین دلیل مهاجرت به این کشور کار بسیار ساده‌ای بود.

با حال پس از سال ۲۰۱۹، قانون جدیدی در این کشور تصویب شد و حداقل میزان خرید ملک برای دریافت اقامت به ۱۰۰ هزار دلار افزایش یافت. با این افزایش، مهاجرت به گرجستان کار سخت‌تری شد. با این حال هنوز هم مهاجرت به گرجستان و دریافت اقامت این کشور از طریق خرید املاک آن، بسیار راحت‌تر از مهاجرت به کشور‌های دیگر است. املاک گرجستان قیمت پایین‌تری نسبت به ایران و کشور‌های دیگر مانند ترکیه دارند. در نتیجه می‌توانید با پرداخت پول کمتر صاحب خانه‌های بهتری شوید.

خرید ملک در گرجستان به ارزش ۱۰۰ هزار دلار، به معنی خرید یک خانه ۱۰۰ هزار دلاری نیست. بلکه مجموعه املاک خریداری شده باید به ۱۰۰ هزار دلار برسد. در واقع می‌توان به جای یک خانه ۱۰۰ هزار دلاری، دو خانه ۵۰ هزار دلاری خرید. در این صورت نیز اقامت قابل اخذ است و مشکلی به وجود نمی‌آید. همچنین خرید زمین‌های کشاورزی در گرجستان منجر به دریافت اقامت نشده و املاک خریداری شده حتماً باید مسکونی باشند.

فروش این املاک قبل از اخذ اقامت دائم، منجر به لغو شدن اقامت موقت و بی‌اعتبار شدن آن می‌شود. با این حال پس از دریافت اقامت دائم، می‌توانید املاک خود را به راحتی خرید و فروش کنید و مانند شهروندان عادی فعالیت‌های مالی و اداری خود را انجام دهید. می‌توان با دریافت راهنمایی از مشاور املاک گرجستان مناسب، ملک‌هایی با ویژگی‌های خوب در این کشور خریداری کرد و علاوه بر دریافت اقامت، صاحب یک خانه زیبا هم شد. برای دریافت انواع مشاوره‌ها در این زمینه می‌توانید به سایت املاک گرجستان، جئووست، مراجعه نمایید.

دلیل افزایش قیمت خرید ملک برای دریافت اقامت

همان‌طور که اشاره شد، حداقل قیمت خرید املاک گرجستان برای دریافت اقامت در این کشور در سال ۲۰۱۹ با افزایش سه برابری روبه رو شد. این موضوع به دلیل خروج آمریکا از برجام و انواع سیاست‌های مختلف بود. همچنین پس از این اتفاق، شایعاتی در زمینه دیپورت شدن ایرانیان مقیم گرجستان و مصادره املاک و اموال آن‌ها نیز شنیده می‌شد. به همین دلیل افراد مختلف املاک خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری به فروش گذاشتند و شمار املاک گرجستان دیوار نیز افزایش قابل توجهی یافت. با این حال مقامات گرجستانی و سفیر ایران در این کشور با ابلاغیه‌ها و سخنرانی‌های خود به این شایعات پایان دادند.

مزایا و معایب خرید املاک گرجستان

خرید ملک در این کشور نیز مانند هر کشور دیگری دارای مزایا و معایبی است. از مزایای خرید ملک برای دریافت اقامت گرجستان می‌توان به کم بودن مبلغ سرمایه‌گذاری و خرید املاک اشاره کرد. در کشور‌های دیگر دریافت اقامت از طریق خرید املاکی به ارزش چند صد هزار دلار انجام می‌پذیرد. با این حال در گرجستان این مبلغ بسیار کمتراست و حتی پس از افزایش در سال ۲۰۱۹ هم کمتر از کشور‌های دیگر مانند ترکیه و امارات است. از مزایای دیگر می‌توان به نزدیک بودن گرجستان به ایران و امکان سفر راحت‌تر اشاره کرد. همچنین کار‌های اداری کمتر و دریافت اقامت راحت‌تر در گرجستان از دیگر مزایای خرید ملک در این کشور است.

از معایب خرید ملک در گرجستان می‌توان به قیمت‌های زیاد و غیرقانونی برخی از املاک، دریافت کمیسیون خرید ملک از خریدار آن، احتمال کلاه‌برداری و تقلب و بروز انواع مشکلات حقوقی اشاره کرد. با این حال خرید ملک از سایت املاک گرجستان این مشکلات را برطرف می‌کند.

نحوه خرید املاک گرجستان

خرید املاک در گرجستان کار ساده‌ای است و به راحتی و در کمتر از یک روز انجام می‌شود. همچنین مدارک زیادی نیز برای این کار لازم نیست و تنها با یک پاسپورت می‌توان در این کشور ملک خرید و اقامت آن را دریافت کرد. همچنین امکان خرید غیرحضوری ملک نیز وجود دارد و این کار را می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر مانند جئووست انجام دهید.

برای خرید ملک در گرجستان می‌توانید به سایت جئووست مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید از راهنمایی‌های مشاور املاک گرجستان در این سایت بهره‌مند شوید و مناسب‌ترین ملک را برای خرید انتخاب کنید. روند اداری خرید ملک در گرجستان بسیار ساده است و در کوتاه‌ترین زمان قادر خواهید بود تا اقامت موقت و ملک خود را دریافت کنید.

سایت املاک گرجستان جئووست

شرکت هلدینگ جئووست GeoVest Holding LLC (EN) شرکتی گرجی است که به صورت قانونی به ثبت رسیده است. این شرکت در زمینه خرید املاک گرجستان و سرمایه‌گذاری در آن فعالیت می‌کند. کارشناسان این شرکت در این زمینه کاملاً تخصص دارند و همچنین مقیم گرجستان هستند. این شرکت به افراد مختلفی از سرتاسر جهان خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و به همین دلیل کارشناسان این شرکت به زبان‌های مختلفی مانند ترکی، روسی، انگلیسی، گرجی و فارسی تسلط دارند. افراد مختلفی با مراجعه به این شرکت، سرمایه‌گذاری‌های مطمئنی در گرجستان انجام داده‌اند و با راهنمایی‌های مشاور املاک گرجستان شرکت جئووست، بهترین ملک‌ها را خریداری کرده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها