قیمت تتر

چرا قیمت تتر از دلار بیشتر است؟

کد خبر: 1134032

امروزه در بین بازارهای مالی، نام کریپتوکارنسی یا همان بازار ارزهای دیجیتال بیشتر به گوشمان می‌خورد. در بین رمز ارزها نیز نام بیت کوین را زیاد شنیده‌ایم. اما افرادی که وارد این بازار شدند می‌دانند یکی از پرکاربردترین ارزهای رمزنگاری شده تتر است. در این مقاله به بررسی قیمت تتر، انواع آن و همینطور قیمت ارز دیجیتال می‌پردازیم.

تتر یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت است. به عبارتی تتر را همان دلار در فضای دیجیتال می‌شناسند. به این نوع رمز ارزها که قیمت ثابتی دارند و معمولا برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال به کار می‌روند استیبل کوین می‌گویند. ارزش تتر هیچ ربطی به ارزش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال ندارد و می‌توان گفت تتر هیچ نوسانی نیز ندارد. نوساناتی که روی قیمت این رمز ارز مشاهده می‌کنید به دلیل تفاوت ارزش پول ما و دلار است. قیمت تتر همیشه به اندازه قیمت یک دلار و چند سنت می‌باشد. دلار نیز در کشور ما نوساناتی دارد و بنا بر همین علت می‌توان متوجه شد علاوه بر نوسانات ارزهای مجازی، تغییرات ارزش دلار نیز برای ما نوسانات را چشمگیرتر می‌کند.

قیمت لحظه ای تتر

برای مشاهده قیمت لحظه ای تتر از بیتمینو میتوانید استفاده نمایید.

تتر چیست و چرا باید تتر بخریم ؟

تتر (Tether) یک ارز دیجیتال محبوب و شناخته ‌شده در بازار ارز دیجیتال است. این رمز ارز مبتنی ‌بر شبکه بلاک چین عمل می‌کند. تتر در ابتدا در سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی شرکت آی فینکس (iFinex) به دنیای رمزارزها معرفی شد. اندکی بعد، این شرکت که صاحب صرافی معروف بیت فینکس (Bitfinex) است، آن را با عنوان تتر نامگذاری کرد. که برای مشاهده توضیحات بیشتر در این باره میتوانید از سایتی به نام بیتمینو استفاده نمایید تا درباره چیستی تتر بیشتر بدانید.

چطور تتر بخرم؟

برای شروع فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال ابتدا باید یاد بگیرید چطور تتر بخرید. به عبارت دیگر فرا بگیرید چگونه پول خود را تبدیل به دلار دیجیتال کنید. پول کشور ما به تومان است و برای تبدیل آن به تتر نیاز به صرافی دیجیتال داریم. در صرافی‌های متمرکز مانند آبانتتر، بیت برگ و… شما لازم بوده تا احراز هویت کنید. در احراز هویت شما به کارت ملی، کارت عابر بانک خود، یک تعهدنامه کتبی و… نیاز دارید. نکته‌ی قابل توجه اینجاست که حواستان باشد کارت بانکی را احراز هویت کنید که مال خودتان است، رمز دوم دارد و قرار است نقل و انتقالات را توسط آن انجام دهید.

پس از احراز هویت می‌توانید سرمایه‌ای که می‌خواهید تبدیل به تتر کنید را به حساب صرافی واریز کنید. سپس آن را در صرافی تبدیل به دلار دیجیتال کرده و توسط آن هر رمز ارزی را مد نظر دارید خریداری نمایید. پس از اینکه پولتان تبدیل به رمز ارز تتر شد می‌توانید آن را به کیف پول دیجیتالی خود انتقال دهید. اگر می‎خواهید با تتر، ارزهای دیجیتال دیگری را خریداری کنید، پس از خرید ارزهای دیگر آن را به ولت خود منتقل کرده تا سرمایه شما امنیت بیشتری داشته باشد.

تتر و انواع آن

همانطور که اشاره کردیم تتر یک رمز ارز با ثبات و استیبل است. از این نوع رمز ارزها برای معاملات سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. قیمت ارز دیجیتال تتر یک دلار بوده و نماد اختصاری این ارز رمزنگاری شده USDT می‌باشد که در طول روز در بازار تراکنش زیاد و حجم معاملات بالایی دارد. اما مسئله قابل توجه این است که در بازار کریپتوکارنسی چند نوع تتر وجود دارد. این دلارهای دیجیتال، در بستر بلاکچینی کن دارند متفاوت هستند. یکی از مهم‌ترین نکات موجود در نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال توجه به بستر بلاکچین آن‌ها است. ارزهای دیجیتالی که بلاکچین اختصاصی خودشان را دارند، کوین و سایر ارزهای دیجیتال که بر بستر بلاکچین‌های دیگر سوارند توکن نامیده می‌شوند. از این رو برای مبادلات و انتقالات ارزهای دیجیتال باید حواستان به بلاکچین آن‌ باشد. تتر نیز روی چند بلاکچین سوار است. USDT erc20 روی بلاکچین erc20 یا همان اتریوم می‌باشد. USDT Omni روی بلاکچین بیت کوین، USDT TRON روی بستر ترون و ….

قیمت ارز دیجیتال

یکی از ویژگی‌های فضای ارزهای دیجیتال که باعث محبوبیت و کاربرد بیشتر آن در بین مردم شده، ویژگی غیر متمرکز بودن آن است. فضای غیر متمرکز یعنی فضایی که تحت کنترل و نظارت هیچ نهاد و ارگانی نیست. به عبارتی کاربران در این فضا مالک کامل دارایی‌های خود هستند بدون اینکه کسی دخالت یا تصرفی در اموال آن‌ها را داشته باشد. حال با تمام این تفاسیر و عدم دخالت هیچ سازمانی، سوال اینجاست که قیمت ارز های دیجیتال چطور مشخص می‌شود؟ قیمت گذاری ارزهای رمزنگاری شده توسط چه کسی انجام می‌شود؟ همانطور که می‌دانید تمام بازارهای مالی از جمله بورس و فارکس و … نوسانات قیمت دارند. کریپتوکارنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نوسان قیمت در این بازار توسط عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. به عبارتی بازار مالی که بالا و پایین رفتن قیمت توسط خود مردم، کاربران و اعضای همین بازار انجام می‌شود. اگر تقاضا برای خرید یک رمز ارز زیاد باشد، فروش آن بیشتر شده و قیمت آن بالا می‌رود. برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی اگر تقاضا برای رمز ارزی کم شود و مردم آن را بفروشند قیمت آن ارز دیجیتال پایین می‌آید. اما توجه کنید قیمت تتر همیشه ثابت بوده و یک دلار است.

قیمت تتر بیتمینو

تفاوت قیمت تتر و دلار

با پیشرفت روز افزون علم، دلار کاغذی و فیات تبدیل به دلار دیجیتال شده و نام این دلار دیجیتال تتر گذاشتند. همراه شدن با تکنولوژی یکی از کارهایی است که هر کسی برای موفق شدن لازم است انجام دهد. بنابراین افرادی که روی دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند سرمایه‌های خود را به جای دلار کاغذی، دلار دیجیتال بگذارند. اما سوال اینجاست که چرا قیمت دلار دیجیتال از دلار کاغذی بیشتر است؟ همانطور که گفته شد تتر همان دلار دیجیتال یاد می‌شود که حتی قیمت آن نیز با دلار فیزیکی یکی است. تتر یک دلار و چند سنت قیمت دارد. چند سنتی که تتر بیشتر از دلار کاغذی به خود اختصاص داده است به خاطر کارمزدهای استفاده از فضای دیجیتال می‌باشد.

اما به صورت کلی نگهداری تتر مزایای بیشتری نسبت به دلار کاغذی دارد. به عنوان مثال امنیت فوق‌العاده‌ای که فضا بلاکچین دارد، یکی از قدرتمندترین سیستم‌های امنیتی در دنیا است. همینطور بازار دیجیتال سرعت و دقت نقل و انتقالات بسیار بالاتری از بازار سنتی دارد و محدودیت زمانی، مکانی، عددی و ...نیز برای این فضا وجود ندارد. غیر متمرکز بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این فضاست که باعث محبوبیت بیشتر رمز ارزها شده است. پس با خیال آسوده سرمایه گذاری خود را از دلار کاغذی به تتر تغییر دهید.

ارز دیجیتال همراه با پیشرفت تکنولوژی

با پیشرفت تکنولوژی ما نیز باید همراه آن رشد کنیم. به روز بودن و یادگیری مداوم یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت است. ارز دیجیتال یا بازار رمز ارزها یکی از گزینه‌های قابل بحث امروز در میان مردم می‌باشد؛ چرا که به دلیل ویژگی‌های مثبت زیاد و محدودیت‌های کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این فضا تاجران سریعتر و مقرون به صرفه‌تر معاملات خود را انجام می‌دهند. محدودیت خرید و فروش در این فضا بسیار پایین آمده است. برای سود کردن در این بازار باید قیمت ارز دیجیتال را زیر نظر داشت. از طرفی تمام رمز ارزها توسط ارز دیجیتال تتر خرید و فروش می‌شوند. تتر نیز دلار دیجیتال است و پول ملی ما به تومان و ریال محاسبه می‌شود. بنابراین قیمت تتر و دلار نیز برای ما در این بازار مالی جهانی موثر است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها