گروه فولادیار کوروش، بزرگترین تولید کننده ورق های فولادی

کد خبر: 1155504
گروه فولادیار کوروش، بزرگترین تولید کننده ورق های فولادی

 

طراحان، معماران و مهندسان ویژگی‌های ساختاری مختلفی را انتخاب و بر اساس اندازه، وزن و مشخصات آن محصولات فولادی را به کار می‌برند. فولاد بسیار پرکاربرد بوده و می‌تواند به اشکال مختلف قالب گیری شود.

هنگام ارزیابی و انتخاب محصولات فولادی برای یک پروژه، این نکته مهم است که به خاطر داشته باشید برخی از محصولات برای اهداف خاص بهتر از سایرین کار می‌کنند. دانستن اینکه کدام نوع ورق فولاد خواص مناسبی را برای یک کاربرد خاص ارائه می‌دهد، می‌تواند از مصرف بیش از حد مواد خام جلوگیری کند و در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان شود.

گروه صنعتی فولادیار کوروش، در سال 1395 به خاطر نیاز روز افزون بازار به محصولات فولادی از جمله ورق‌های سرد و گالوانیزه و رنگی، شروع به کار کرد. این شرکت با تجهیزات کاملی از جمله 19 خط تولید که شامل ماشین آلات برش طولی و عرضی و ماشین آلات شکل دهی (فرمینگ) ورق با طرح های مختلف می‌شود، تاسیس گردید. در ادامه چند نمونه از محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شود را بررسی کرده ایم.

ورق رنگی

ورق‌های رنگی یک گزینه محبوب در صنعت ساختمان برای استفاده در سقف هستند. اگرچه این ورق‌ها عمدتاً در محیط‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما استفاده از آنها در پروژه‌های مسکونی به عنوان جایگزین شیک و زیبا برای سایر گزینه‌های معمولی و قدیمی روند رو به رشدی داشته است.

ورق‌های رنگی معمولاً از ورق‌های سرد و آلومینیوم در ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شوند که از میان ورق‌های رنگی ساخته شده، نوعی از آن که از فولاد نورد سرد (ورق سرد) باشد بادوام‌تر بوده و از لحاظ اقتصادی بهترین گزینه برای استفاده‌های طولانی مدت است. مزایای استفاده از ورق‌های رنگی بسیار زیاد است که برخی از آنها را در ادامه ذکر می‌کنیم:

انعطاف پذیری

کار با ورق‌های رنگی به دلیل وزن سبک و استحکام بالا آسان‌تر است. این ورق‌ها به راحتی و با توجه به نیازهای مختلف قابل تنظیم بوده و برای توسعه و بازسازی عالی هستند.

دوام

در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز با به کار بردن پلی‌استر اصلاح ‌شده معمولی، پلی‌استر سیلیکون و پوشش PVDF 2 در ورق‌های رنگی، از خوردگی ناشی از آب محافظت می‌شوند.

زیبایی ظاهری

ورق‌های رنگی قابلیت تولید در رنگ‌ها و ضخامت‌ های متعدد را دارند. بنابراین برای کارهای معماری و ساختمانی ایده آل هستند؛ به طوری که امروزه می‌توانیم آنها را بر اساس نیاز کاربران در فرودگاه‌ها، استراحتگاه‌ها، هتل‌ها، ادارات و غیره استفاده کنیم.

مقاومت در برابر آتش

این خاصیت ورق‌های رنگی آنها را در برابر آسیب‌های ناشی از آتش غیر قابل نفوذ می‌کند. آنها غیر قابل احتراق هستند و همین نکته باعث می‌شود برای خانه‌ها، انبارها، گلخانه‌ها و کارخانه‌ها بهترین انتخاب باشند.

سازگار با محیط زیست

ورق‌های رنگی هم قابل استفاده مجدد و هم قابل بازیافت هستند. این امر باعث می‌شود که آنها در مقایسه با مواد دیگر بسیار با محیط زیست سازگار باشند.

ورق سرد

می‌توان گفت ورق سرد یا فولاد نورد سرد، همان فولاد نورد گرم است که برای بهبود خواص ابعادی و مکانیکی خود، تحت فرآیندهای دیگری نیز قرار گرفته است. در طی فرآیند تولید ورق سرد، فولاد نورد گرمی که سرد شده است، از یک سری دیگر از غلتک‌ها در دمای اتاق عبور می‌کند.

از آنجایی که این ماده دیگر گرم و چکش خوار نیست، برای فشرده سازی آن به شکل دلخواه، به مقدار قابل توجهی فشار بیشتری نیاز است. در حالی که فرآیند تولید ورق سرد می‌تواند نسبت به فرآیند تولید ورق گرم فشرده‌تر و گران‌تر باشد؛ اما می‌تواند تحمل ابعادی کمتر و کیفیت سطح بهتری را فراهم کند.

15

مزایای ورق سرد

در مقایسه با فولاد نورد گرم (ورق گرم)، فولاد نورد سرد (ورق سرد) مزایای مختلفی دارد؛ از جمله:

  • استحکام بیشتر: ورق سرد می‌تواند تا 20 درصد بیشتر از ورق گرم استحکام نشان دهد که آن را برای استفاده در مکان‌های مختلف مناسب‌تر می‌کند.
  • پوشش بهتر سطح: قطعات و محصولات ساخته شده از ورق سرد، معمولاً سطحی صاف و براق دارند که عاری از زنگ زدگی و رسوب می‌باشد.
  • دقت بالاتر: بر خلاف ورق گرم، ورق سرد پس از فرآیند شکل دهی منقبض نمی‌شود. این ویژگی امکان ایجاد قطعات و محصولات بسیار دقیقی را فراهم می‌کند که نیاز به پردازش ثانویه کمی دارند.

کاربردهای ورق سرد

ورق سرد اغلب برای کاربردهایی استفاده می‌شود که به تحمل بالاتر و پوشش‌های سطحی بهتر نیاز دارند. قطعات و محصولاتی مانند:

  • سازه‌های هوافضا
  • لوازم خانگی
  • مبلمان فلزی
  • نوارها، میله ها، میله ها و ورق ها
  • اجزای مکانیکی

اما به منظور درک بهتر موضوع، بهتر است به بررسی کوتاهی در مورد ورق گرم نیز بپردازیم.

ورق گرم

 ورق گرم (فولاد نورد گرم) فولادی است که فرآیند نورد را در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد خود (معمولاً 1700 درجه فارنهایت یا بیشتر) پشت سر گذاشته است. که در نهایت مواد فرآوری شده شکل پذیری بیشتری از خود نشان می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود که کار با آن در عملیات پردازش بعدی آسان‌تر شود.

مزایای ورق گرم

ورق گرم چندین مزیت تولیدی دارد؛ مانند:

  • هزینه کمتر: ورق گرم نسبت به ورق سرد ارزان‌تر است؛ زیرا شامل پردازش کمتری است.
  • شکل پذیری بهتر: از آنجایی که فرآیند تولید ورق گرم در دماهای بالا اتفاق می‌افتد، مواد پردازش شده به راحتی شکل می‌گیرند.
  • تنش داخلی کم: فرآیند تولید ورق گرم شامل خنک شدن تدریجی فولاد است که به ماده اجازه می‌دهد ساختار خود را شکل دهد و از تنش‌های داخلی عاری شود.

کاربردهای ورق گرم

از آنجایی که ورق گرم در مرحله سرد شدن کمی منقبض می‌شود، کنترل کمتری بر شکل نهایی آن وجود دارد. به همین دلیل، معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شود که به تلرانس‌های بسیار شدید نیاز ندارند؛ مانند:

  • تجهیزات کشاورزی
  • قطعات خودرو (به عنوان مثال، قاب و رینگ چرخ)
  • مصالح ساختمانی
  • تجهیزات راه آهن (به عنوان مثال، ریل و اجزای واگن ریلی)

16

خرید مقاطع فولادی از گروه صنعتی فولادیار کوروش

در این مقاله به معرفی سه نمونه از انواع ورق های فولادی بسیار کاربردی در صنایع مختلف پرداختیم. باتوجه به کاربرد فراوان و قیمت بالای این محصولات، استفاده از نمونه های مرغوب و باکیفیت بیشتر از قبل اهمیت پیدا می کند. گروه صنعتی فولادیار کوروش مفتخر است به عنوان بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی، مجموعه کاملی از انواع ورق فولادی را با بهترین کیفیت تولید کرده و به دست مشتریان خود برای استفاده در صنایع مختلف می رساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصولات، می توانید به سایت رسمی گروه صنعتی فولادیار کوروش به نشانی https://fouladyargroup.com/ مراجعه فرمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها