آخر هفته سفر کجا بریم؟

کد خبر: 1156172

سفر با قطار و اتوبوس

همه هفته با کار و مشغله‌های مختلف می‌گذرد و آخر هفته‌ها یک فرصت مناسب برای استراحتی کوتاه، تفریح و گردش همراه خانواده یا دوستان است. اگر شما هم اهل برنامه‌ریزی، سفرهای کوتاه و تفریحات سالم هستید، بهتر است در این مطلب همراه ما باشید تا برای آخر هفته‌ها برنامه‌ای بریزیم. اگر برای این سفرهای کوتاه‌مدت قصد استفاده از خودروی شخصی ندارید، بهترین کار خرید اینترنتی بلیط از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش بلیط است. با خرید بلیط قطار رجا از علی بابا یا خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‌توانید درطول مسیر هم استراحت کنید و از دیدن مناظر اطراف و جاده‌ها لذت ببرید.

مقصد را انتخاب کنید

انتخاب مقصد ارتباط مستقیمی با روحیه شما دارد. برای مثال اگر می‌خواهید آخر هفته را با آرامش و دور از شلوغی و ترافیک بگذرانید بهتر است مسیرهای شلوغ، مکان‌های گردشگری عمومی و فضاهای پرطرفدار را انتخاب نکنید؛ چون برای سفر به چنین مناطقی زمان زیادی را در ترافیک و بخشی از زمان‌تان را برای پیداکردن محل اقامت ازدست می‌دهید. پس مقصدی را انتخاب کنید که بکر و دنج باشد.

 

در ساعت مناسب حرکت کنید

برای شروع سفر به این موضوع توجه داشته باشید که در ساعت اوج ترافیک و شلوغی حرکت نکنید. اگر با اتوبوس سفر می‌کنید، حین خرید بلیط اتوبوس از علی بابا، ساعت حرکت از مبدا و ساعت حدودی رسیدن به مقصد را چک کنید. ترجیجا بلیط را طوری تهیه کنید که زمان رسیدن به مقصد، زمان مناسبی از شبانه‌روز باشد و برای مستقرشدن و اقامت به مشکل نخورید. ازجمله مزایایی که سفر با قطار دارد، این است که با مشکل ترافیک مواجه نمی‌شوید و طبق زمان مقرر به مقصد می‌رسید. برای خرید بلیط قطار از علی بابا همین الان به سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنید. سفر با اتوبوس و قطار مزایای خاص خودشان را دارند. البته شاید این وسایل نقلیه به‌راحتی خودروی شخصی نباشند؛ اما سفر با آن‌ها هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم اینکه کسی مسئولیت رانندگی را برعهده ندارد و همه افراد گروه می‌توانند کنار هم حاضر باشند. اگر سفری پیش‌رو دارید که برای آن باید بلیط اتوبوس تهیه کنید، حتما به شماره صندلی‌ها توجه داشته باشید. با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‌توانید صندلی‌های موردنظرتان را انتخاب کنید.

به چه وسایلی بیشتر نیاز دارید؟

تا حدامکان سبک سفر کنید. برای یک سفر کوتاه آخر هفته‌ای نیاز نیست چمدانی بزرگ همراه ببرید. لوازم موردنیازتان را جمع کنید و در یک کوله‌پشتی با سایز مناسب قرار دهید. جعبه کمک‌های اولیه را فراموش نکنید. همراه‌داشتن این جعبه رعایت جوانب احتیاط است. در هر فصلی سفر می‌کنید، به‌اندازه کافی لباس مناسب فصل همراه داشته باشید. برای مثال در تابستان پوشیدن لباس‌های خنک با رنگ روشن به شما کمک می‌کند سفری آرام را تجربه کنید و از گرمای هوا کلافه نشوید. درصورتی‌که آخر هفته‌ای در فصل پائیز یا زمستان را برای سفر انتخاب کرده‌اید، برداشتن لباس‌های گرم ضروری است. اگر با قطار یا اتوبوس به سفر می‌روید، فضای مشخصی برای حمل بار خواهید داشت. با یک کوله‌پشتی سبک، سفر راحت‌تری را تجربه می‌کنید. اگر قصد تهیه بلیط دارید، با خرید بلیط قطار از علی بابا برنامه‌ریزی برای سفر راحت‌تر انجام می‌شود.

محل اقامت را از قبل مشخص کنید

اگر قصد دارید مسافرتی دو الی سه روزه داشته باشید، باید از قبل محل اقامت و استراحت و خواب شب را انتخاب کنید. با رزرو محل اقامت و قراردادن وسایلتان در مکان اقامت، ادامه سفر راحت‌تر خواهد بود. برای پیداکردن مکان‌های ارزان‌قیمت بهتر است قبل از سفر جستجوهای لازم را انجام دهید.

گردش‌های یک روزه

انتخاب شما می‌تواند محلی نزدیک برای پیک‌نیک و گردش یک روزه باشد یا مسافرتی دو الی سه روزه. درهرصورت سعی کنید برای این گردش و مسافرت آخر هفته‌ای به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید. اگر برای یک روز به گردش می‌روید، بهتر است غذای خانگی همراه داشته باشید. زیرانداز، منبع آب نوشیدنی، لوازم موردنیاز گرم‌کردن خوراک و لوازم گرمایشی مانند پتوی مسافرتی ازجمله وسایلی هستند که باید با خودتان بردارید.

سفر با قطار و اتوبوس

هر سفری به وسایل جانبی متناسب با حال‌وهوای خودش نیاز دارد. پس اگر قرار است با اتوبوس یا قطار سفر کنید، ترجیحا سرگرمی‌های لازم را همراه داشته باشید. موسیقی، کتاب و بازی‌های فردی و گروهی لوازمی هستند که می‌توانند سفر شما را جذاب‌تر کنند. پس این وسایل را در کوله‌پشتی خود جای دهید.

سفر لازمه زندگی است. برای برطرف‌کردن خستگی‌های یک هفته کاری بهترین تفریح، مسافرت کوتاه‌مدت به اطراف محل زندگی‌تان خواهد بود. این سفر کوتاه می‌تواند با کم‌ترین هزینه‌ها و امکاناتی معمولی اتفاق بیفتد؛ پس دنبال تشریفات خاص نباشید و تعطیلات آخر هفته را خوش بگذرانید. سفر با اتوبوس و قطار این فرصت را به شما می‌دهد تا بدون مشکل رانندگی به مقصد برسید و درطول مسیر هم از حضور کنار جمع لذت ببرید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها