سمعک اتیکن ساخت کجاست؟

کد خبر: 1156434
سمعک اتیکن ساخت کجاست؟

 

برند اتیکن، شرکتی دانمارکی است که هسته اولیه تاسیس آن به سال 1904 برمی گردد. آن زمان شخصی به نام هانس دمنت تصمیم گرفت تا برای درمان مشکل شنوایی همسرش، به کشور انگلستان سفر کند. دمنت در آن سال با این هدف که زندگی همسرش و تمام افرادی که نیاز درمان مشکلات شنوایی داشتند به این کشور سفر کرد. نتیجه این سفر منجر به قراردادی با شرکت جنرال آکوستیک شد که نهایتا این شخص واردات و پخش نخستین تجهیزات کمک شنوایی از جمله سمعک را در کشور دانمارک آغاز کرد. در سال 1946 پسر دمنت، رسما شرکت اتیکن را تاسیس کرد و هم اکنون تعداد کارکنان این شرکت به حدود سه هزار نفر می رسد. برند اتیکن با کوشش های بسیار مسئولین و کارکنانش توانست در دهه های 1960 و 1970 میلادی در حوزه تولید سمعک و وسایل کمک شنوایی در جهان برندی پیشرو باشد.

انواع سمعک های برند اتیکن

سمعک های تولیدی کمپانی اتیکن مدل ها و انواع مختلفی دارند که در ادامه با توجه به معیارهایی به معرفی مختصر هر یک از انواع این سمعک ها پرداخته ایم.

بر اساس سطح فناوری

اتیکن برندی است که در مساله به کارگیری فناوری های نوین، برندی پیشرو به شمار می رود و محصولات آن از جمله سمعک ها به لحاظ سطح فناوری به سه نوع اصلی دسته بندی می شود:

  • اولین دسته عالی یا پریمیم (Premium) است که فناوری استفاده شده در آن در سطح بسیار بالایی است.
  • دسته دوم سمعک های پیشرفته یا ادونسد (Advanced) است که فناوری های آن در سطح پیشرفته و جدید است.
  • دسته سوم هم شامل سمعک هایی است که فناوری آن ها پایه یا اسنشیال (Essential) است و نسبت به دو دسته قبلی در سطح پایین تری است.

بر اساس نوع طراحی

سمعک های برند اتیکن را می توان بر مبنای نوع طراحی، به سه دسته تقسیم کرد که در ادامه به این سه دسته اشاره شده است:

  • سمعک های نامرئی که با نام اختصاری (ll_CLC) شناخته می شود.
  • سمعک های پشت گوشی که نام اختصاری آن ها (BTE) است.
  • سمعک های رسیور در کانال که با نام اختصاری (RITE) روانه بازار می شود.

14

مدل های سمعک برند اتیکن

پس از معرفی انواع سمعک های اتیکن، در این قسمت به معرفی مدل های مختلف آن پرداخته ایم. این مدل ها به لحاظ فناوری استفاده شده و امکانات با هم تفاوت هایی دارند.

  • مدل OPN

از جمله مشکلات مهم افرادی که دچار مشکل کم شنوایی هستند، آن است که درک و فهم گفتار در اماکن پر سر و صدا و شلوغ بسیار دشوار می شود. به همین دلیل شرکت اتیکن در سال 2016 سمعک هایی با مدل opn را تولید و روانه بازار کرد که افراد مبتلا به افت شنوایی توانایی درک صداهای گفتاری همانند سایر افراد را در اماکن شلوغ و پر سر و صدا را به دست آورند. سمعک های مدل opn از یک پلتفرم جدید با نام velox برخوردارند که در مقایسه با پلتفرم قبلی اتیکن (lnium sense) سرعت بالاتری در پردازش دارد.

  • مدل Nera2

سمعک مدل Nera2 را می توان یکی از سمعک های رده بالای برند اتیکن دانست. سمعک هایی که در این رده هستند، از فناوری brain hearing برخوردار هستند. استفاده از چنین سمعک هایی باعث پوشش تمام نواقص شنوایی در فرد می شود. همچنین این سمعک ها خود شامل انواع مختلفی از کوچک ترین سمعک های درون گوشی تا سمعک های سوپر پاور پشت گوشی است.

  • مدل Alta2

این مدل سمعک در دو نوع alta2 pro و alta2 تولید و عرضه می شود. این مدل سمعک ها از مدرن ترین فناوری brain hearing برخوردار است. از جمله ویژگی های خاص این سمعک ها می توان به بهبود توانایی های شنیداری افراد به میزان سی درصد، بهبود شنوایی در اماکن و فضاهای شلوغ و پرچالش، بهبود درک و فهم شنوایی افراد در مکالمات روزمره و نیز تمایز صداهای مختلف اشاره کرد.

  • مدل اینتیگا

سمعک مدل اینتیگا را می توان یکی از کوچک ترین محصولات برند اتیکن دانست. این گونه سمعک ها با طراحی بسیار ظریف و زیبایی ساخته شده است که حتی افرادی که در استفاده از سمعک شک دارند هم به کاربرد و مزایای آن پی خواهند برد. این گونه سمعک ها هم از زیبایی و هم از ویژگی های منحصر به فرد بسیاری برخوردار هستند. این سمعک در بازار با نام Design RITE هم شناخته می شود.

  • مدل داینامو (Dynamo)

سمعک اتیکن مدل داینامو را می توان کوچک ترین سمعک دنیا دانست که قدرت بسیار بالایی هم دارد. این سمعک از نوع پشت گوشی بوده و به عنوان پیشرفته ترین محصول دسته سوپر پاور به شمار می رود که شرکت اتیکن آن را تاکنون طراحی کرده و ارتقا داده است. سیستم پردازش این محصول از نوع IniumSense 

بوده و برای ساخت آن از فناوری brainhearing استفاده شده است.

  • مدل سیا (siya)

این سمعک که از جمله محصولات جدید کمپانی اتیکن به شمار می رود و می تواند جزئیات صدا را تقویت کرده و کاربر از این طریق قادر خواهد بود جزئیات صدا را تک تک بشنود و تمرکز خود را روی هر صدایی که دلخواه اوست، قرار دهد. این محصول در دو سطح یک و دو با عنوان (velox) تولید و روانه بازار می شود. برای ساخت این سمعک هم از فناوری brain hearing استفاده می شود. به همین دلیل هم مغز قادر به درک آسان تر و بهتر صداها می شود.

  • مدل ria2

سمعک اتیکن مدل ریا 2 (ria2) از فناوری brain hearing برخوردار بوده و دربردارنده تمامی مزایای این فناوری است. این محصول در عین حال که قیمت مناسبی دارد، از 16 مجرای تراکمی به منظور تنظیم و بهبود وضوح گفتار هم برخوردار است.

  • مدل Lno Pro

این محصول از سمعک اتیکن جزء سمعک های هوشمند این برند به شمار می روند که هم از نوع درون گوشی و هم پشت گوشی ساخته می شود. حتی این سمعک از نوع رسیور درون مجرای (Rite) هم تولید می شود.

  • مدل plus power

سمعک اتیکن مدل پاور پلاس، یکی از محصولات کمپانی اتیکن است که در عین ظاهر کوچک خود، قدرت بسیار بالایی دارد. این محصول از جمله جدیدترین سمعک های پشت گوشی است که می تواند برای رفع افت شنوایی بسیار کارآمد باشد. این محصول در مقایسه با سمعک های هم تراز خود از 30 درصد قدرت بیشتر در پردازش صدا برخوردار است.

  • مدل هیت (Hit)

سمعک های اتیکن مدل هیت و هیت پرو جزء سمعک های گروه پایه دسته بندی می شوند. قیمت سمعک اتیکن در مدل های هیت و هیت پرو نسبتا مناسب بوده و در عین حال از کیفیت بالایی هم برخوردار است. این محصول برای رفع افت شنوایی به هر میزان از خفیف تا شدید کارایی دارد.

  • مدل get

دیگر مدل سمعک اتیکن که در رده سمعک های پایه دسته بندی می شود، مدل get است. این سمعک عمدتا در انواع درون و پشت گوشی طراحی و تولید می شود. از مهم ترین ویژگی های این سمعک ها می توان به وجود سیستم از بین برنده صدای باد و چهار کانال برای تنظیم صدا اشاره کرد که باعث تمایز این سمعک در میان مدل های دیگر شده است.

15

 

سمعک اتیکن در کدام کشور تولید می شود؟

ممکن است این سوال را بپرسید که سمعک های برند اتیکن در کدام کشور تولید می شود؟ در پاسخ باید بگوییم این برند در کشور دانمارک تاسیس شده است و هم اکنون هم سمعک های این برند در این کشور تولید می شود. این برند کارخانه مونتاژ و ساخت در دیگر کشورها ندارد و تمامی محصولات از جمله سمعک در کشور دانمارک تولید می شود. تولید تمامی محصولات اتیکن در کشور دانمارک می تواند برای افرادی که قصد پی بردن به اصل بودن سمعک و سایر وسایل کمک شنوایی دارد بسیار مفید باشد. زیرا این گونه افراد می توانند با مراجعه به وبسایت اصلی این کمپانی و ورود مشخصات محصول از اصل یا تقلبی بودن آن اطمینان پیدا کنند. به این منظور توصیه اکید می شود که برای انتخاب و خرید هر کدام از محصولات برند اتیکن به نمایندگی های مجاز این برند در سراسر کشور مراجعه کنید تا بتوانید محصول اصل و با کیفیت را خریداری کنید.

کلینیک سمعک آلفا، ارائه کننده انواع محصولات برند اتیکن

یکی از نمایندگی‌های معتبر و مجاز برند اتیکن که در شهر تهران واقع است، کلینیک سمعک آلفا است. این مرکز تلاش می‌کند تا با توزیع محصولات برند اتیکن که همگی آن ها اورجینال است، زمینه رضایتمندی حداکثری مشتریان را فراهم کند. این مرکز با برخورداری از فناوری‌ها و تجهیزات مدرن، انواع تست‌های شنوایی سنجی را زیر نظر ادیولوژیست‌های متخصص به انجام می‌رساند. پس از تشخیص میزان افت شنوایی و تعیین سطح کم شنوایی، در صورت تمایل خود فرد، یکی از سمعک‌های برند اتیکن که در این مرکز عرضه شده، به وی پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر هم فقط نیاز به خرید سمعک‌های برند اتیکن دارید، می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی با این کلینیک تماس برقرار کرده تا کارشناسان با تجربه این کلینیک، راهنمایی های لازم را برای انتخاب یک مدل از سمعک های اتیکن به شما ارائه دهند. تا پس از انتخاب محصول مورد نظر، فرایند خرید سمعک با پرداخت هزینه و ارسال محصول به محل تکمیل شود. در پایان باید بگوییم چنانچه قصد خرید سمعک های برند اتیکن از کلینیک سمعک آلفا را دارید، باید از این بابت آسوده خاطر باشید. زیرا این کلینیک یکی از هزاران نمایندگی فروش محصولات این برند در سراسر جهان است که تمامی محصولات آن اصل بوده و ساخت کشور دانمارک است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها