تابلو چلنیوم یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین و حتی پرکاربرد ترین تابلو در صنعت تابلوسازی است.

کد خبر: 1157353
 

برای ساخت این نوع تابلو ها نیاز به مهارت و وسواس خاصی است که ما در گروه صنعتی تابلو سازی هخامنش به شدت روی آن حساسیت به خرج می دهیم. از انواع مهم این تابلوها تابلوهای چلنیوم است. چیزی که ما در آن تخصص داریم. می توانید قبل از این که ادامه مطلب را دنبال کنید از لینک زیر تعداد از نمونه کارهای گروه صنعتی تابلو سازی هخامنش را مشاهده کنید.

تابلو چلنیوم را می توان جز آخرین نسل ها و بروز ترین روش های تابلو سازی دانست. یکی از بزرگترین مزیت های این نوع تابلوها که پیشنهاد ما هم برای انتخاب است: هزینه نسبتا پایین و مقرون به صرفه تر این نوع تابلو نسبت به دیگر انواع تابلو ها می باشد. برای تهیه تابلو چلنیوم که مدت زیادی از ابداع آن نگذشته از موادی از جمله چلنیوم و پلکسی گلس استفاده می شود.

نمونه پروژه های ساخته و اجرا شده گروه صنعتی تابلو سازی هخامنش را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

تابلوسازی هخامنش : https://thakhamanesh.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%da%86%d9%84%d9%86%db%8c%d9%88%d9%85/

این روش از تولید تابلو با وجود عمر کم بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است. به گونه ای که امروز آن را پرطرفدار ترین و زیبا ترین نوع تابلو های تبلیغاتی می شناسند. ما در مجموعه هخامنش سعی در تولید با کیفیت ترین تابلو ها داشته ایم و به این مهم نیز دست یافتیم. نمونه کیفیت اجرای تابلو های چلنیوم ساخته را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یا چنلیوم یکی از انواع مختلف تابلو های تولید شده با هدف تبلیغات است که اولین بار در سال 2000 در اسپانیا تولید شد. از همان ابتدا این تابلو مورد توجه قرار گرفت. نه تنها در اسپانیا که در بسیاری از کشور ها نیز با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و طولی نکشید تا بسیاری از کشور ها از آن بهره برداری تبلیغاتی نمودند. داستان به همین جا ختم نمی شود و با ورود چین به عرصه تولید ورق های مورد نیاز در ساخت تابلو چلنیوم گوی سبقت از اسپانیا ربوده شد. چین توانست با این کار به تولید کننده برتر چلنیوم در تمام جهان تبدیل شود و از کشور مبدا آن نیز سبقت بگیرد.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم های جدید

این تابلو ها از دو واژه چنل و آلومینویم ساخته شده است. با دقت به این اسم می توان متوجه مصالح مورد نیاز در تولید این نوع تابلو شد. این تابلو توسط چند ورق آلومینیومی که به صورت کانالی در کنار یکیدیگر قرار می گیرند تولید شده و در محل نصب اجرا می شود.

تابلو چلنیوم چگونه ساخته می شود؟

فرآیند تولید این نوع تابلو شامل سه بخش اصلی می باشد.

  • صفحه پایینی
  • جداره های تابلو
  • صفحه بالایی

بدنه چلنیوم دارای جنس خاصی از آلیاژ فلز آلومینیوم است. این آلیاز به علت انعطاف بسیار زیاد  همچنین ظاهر براق خود بسیار شبیه به استیل است. این آلیاژ خاص در جداره ها و سطح زیرین تابلو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین استفاده از چلنیوم در طراحی حروف برجسته و تابلوهایی درخشان تبلیغاتی است. دلیل محبوبیت این نوع تابلو ها هم همین استفاده گسترده آن است.

همچنین از چوب و پی وی سی و مواد دیگر برای سطح زیرین تابلو چلنیوم استفاده می شود که بستگی به سلیقه و موضوع کار می تواند در تنوع بسیاری در اختیار مشتری قرار بگیرید. برای سطح بالایی تابلو چلنیوم هم از انواع پلکسی های موجود در بازار که در دو گروه مات و نیمه مات هستند انتخاب می شوند. هیچ محدودیتی هم در انتخاب رنگ وجود نخواهد داشت.

اما نکته ای که زیبایی دوچندانی را به تابلوهای چلنیوم می بخشد استفاده از نور است. این نور سبب درخشان شدن تابلو در تاریکی شب می شود. لامپ های رشته ای ال ای دی و اس ام دی جز بهترین انتخاب برای این نوع تابلوی تبلیغاتی هستند. چرا که نور یک دست، مصرف کم برق ، عمر زیاد، مقاومت عالی در برابر گرما و سرما و رطوبت و همچنین نور زیاد از عواملی است که انتخاب این رشته ها را در اولویت قرار می دهد.

برای استعلام قیمت و سفارش تابلو چلنیوم با بهترین مصالح موجود در بازار می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

تابلوسازی هخامنش : https://thakhamanesh.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%da%86%d9%84%d9%86%db%8c%d9%88%d9%85/

مزایای تابلو چلنیوم های جدید نسبت به دیگر تابلو های تبلیغاتی

مزایای تابلو چلنیوم

رشد سریع استفاده از تابلو چلنیوم، آن را به نوآوری خاصی در عرصه تبلیغات محیطی تبدیل کرده که امروز شاهد آن هستیم در بسیاری از بخش های کشور چه شرکت های خصوصی و چه شرکت های دولتی و انواع ارگان ها و کسب و کار ها مشاغل آزاد از این نوع تابلو در ورودی محل کار خود بهره می برند.

به زعم کارشناسان جمع شدن این تعداد مزایای در یک محصول آن هم با قیمت مناسب دلیل رشد سریع تابلو چلنیوم است.

مزایای تابلو چلنیوم

برخی از این مزایا عبارت است از:

انعطاف پذیری بسیار عالی تابلو چلنیوم

این تابلو به علت استفاده از آلیاژ آلومینیوم این امکان را به طراحان و همچنین استادکاران تابلو سازی می دهد تا با استفاده از این قابلیت یعنی انعطاف پذیری بسیار عالی آلیاژ چلنیوم خلاقیت های بخصوصی و حیرت آوری را به وجود آورند. همچنین می توانند دست به طراحی و ساخت طرح هایی بزنند که تا به امروز ساخت آن با مصالح دیگر بسیار دشوار بوده است. این قابلیت می تواند به طراحان آن اجازه هر نوع نوآوری برای ساخت آن را بدهد. این خلاقیت ها به وضوح در سطح شهر قابل مشاهده است که گاها باعث حیرت مشتریان می شود.

تابلو چلنیوم و تنوع در رنگ

این خلاقیت تنها در انعطاف پذیری چلنیوم نیست. طیف گستره ده ای از رنگ هم می تواند در دسترس تولید کننده گان تابلو باشد. همین رنگ هم می تواند باعث ایجاد خلاقیت در ساخت تابلو چلنیوم شود. و این همانی است که مشتریان به دنبال آن هستند تا کسب و کارشان صاحب یک تابلو تبلیغاتی عالی کنند.

تابلو چلنیوم های فروشگاهی و مغازه مقاومت در برار سرما و گرما

استقامت بسیار بالای تابلو چلنیوم در برابر گرما و سرما باعث ماندگاری بالا  و استفاده از آن در دراز مدت شده است. حتی نور آفتاب هم در یک مدت بسیار طولانی باعث فرسوده شده این آلیاژ می شود.

  تغییر فرم و تغییر رنگ ممنوع

از مشکلات اصلی تابلوهای تبلیغاتی تغییر شکل و فرم آن و حتی رنگ بعد از مدتی و با بارش باران و نور خورشید است. همه این عوامل باعث می شد پس از مدتی تابلو دیگر آن زیبایی اولیه خود را نداشته باشد.

جنس مصالح تابلو چلنیوم اما از این نوع آسیب ها و تغییر شکل و فرم آن مصون است و مرور زمان از زیبایی آن کاسته نمی شود. همین امر موجب رضایت مشتری و سوق دادن نیازهای آنها به طرف تابلو چلنیوم است.

محاقظت لایه ای

یکی دیگر از مزای تابلو چلنیوم استفاده از اسفنج هایی است که مانع از ورود گرد و غبار و آّب باران به داخل تابلو می شود. این روش از نفوذ ناپذیری به گونه اجرا می شود که در مقابل دید قرار ندارد و کاملا پنهان شده است. این روش باعث دوام بیش از پیش تابلو چلنیوم در برار عوامل مخرب طبیعی است.

مصرف کم و درخشش زیاد

اگر به تابلو چلنیوم در طول شب دقت کرده باشید دارای نوری بسیار زیاد و زیبایی است که چشم ها را به خود خیره می کند. شاید در نظر اول فکر کنید که حرارت و مصرف بالایی دارد اما این طور نیست در این نوع تابلو به علت استفاده از پدهای اس ام دی در زیر تابلو بسیار، چلنیوم بسیار کم مصرف و کم خطرتر از سایر روش های روشنایی است.

انواع تابلو چلنیوم های موجود در بازار

این نوع تابلو در ابعاد و اشکال مختلف در بازار موجود است. از پر مصرف ترین ورق های مورد استفاده در تابلو چلنیوم ورق های 7 و 9 و 11 سانتی متری است. همچنین این ورق های در رنگ های متعددی تولید می شود که محبوب ترین آن ها  طلایی و کریستالی و پانچی هستند.

تابلو چلنیوم طلایی:

 این نوع تابلو را به صورت فراروان می توانید در سطح بازار و شهر مشاهده کنید چرا که طرفداران بیشماری دارد. استفاده از ورق های طلایی پلکسی و چلنیوم طلایی هم از موارد اصلی تابلو چلنیوم طلایی هستند. تابلو چلنیوم طلایی سالن زیبایی از محبوب ترین نوع تبلیغات برای این شغل است.

 تابلوچلنیوم کریستالی:

این نوآوری در تابلو چلنیم شامل دو بخش است اول استفاده از پلکسی  شیشه ای و دوم استفاده از دانه های ریز کریستالی است  که با نور و سلیقه مشتری تزیین و اجرا می شود.

تابلو چلنیوم ساده:

این همان تابلو چلنیوم های اولیه است که حروف را با رنگ های مختلف چلنیوم و پلکسی می سازند و در نهایت در محل نصب اجرا می کنند. سال ها بعد این نوع تابلو با پیشرفت به انواع دیگر تابلو چلنیوم که امروز از آن بهره می بریم تغییر کرد.

نمونه کار تابلو چلنیوم

 در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی درباره تابلو چلنیوم در اختیار شما عزیزان قرار بگیرید. شما می توانید از لینک زیر برای دریافت اطلاعات بیشتر استعلام قیمت و همچنین مشاوره رایگان استفاده کنید.

  تابلوسازی هخامنش : https://thakhamanesh.com/

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها