بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی به نقل از کارشناس فنی مجموعه کارکیتس

کد خبر: 1158232
بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی به نقل از کارشناس فنی مجموعه کارکیتس
 

علت تعویض تسمه تایم در خودرو

در 90 درصد خودروها از سیستم تسمه تایم در موتور خود استفاده می کنند.10 درصد دیگر از مکانیزم کیت زنجیر تایم استفاده می کنند. در خودروهایی که موتور با تسمه تایم کار می کند باید خیلی دقت کنید. این خودرو ها باید سرویس دوره ای منظم داشته باشند.به همین خاطر نظر کارشناس خودرویی مجموعه فنی کارکیتس را جویا شدیم.این خبر نقل قول  از کارشناس خودرویی با تجربه است. تسمه تایم از قطعات مصرفی در هر خودرویی می باشد.این قطعه به اندازه ای حساس است که در صورت پاره شدن کل موتور خودرو نیاز به تعمیر اساسی پیدا می کند.تسمه تایم به دلایل مختلفی پاره می شود.تنها راه جلوگیری از این اتفاق انجام سرویس های دوره ای می باشد.بهترین زمان تعویض تسمه تایم را در ادامه توضیح می دهم.

بهترین زمان تعویض تسمه تایم

بهترین زمان تعویض تسمه تایم به نقل از کارشناس فنی کارکیتس" با توجه به قیمت بالای لوازم یدکی خودرو باید به نکاتی دقت کنید.رعایت این نکات باعث کاهش هزینه های جانبی برای شما می شود.همچنین به میزان زیادی در وقت  خود صرفه جویی می کنید.از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید انجام سرویس های دوره ای می باشد.این سرویس های دوره ای بسته به کیلومتر کارکرد خودروی شما دارد. سرویس روغن و فیلتر هر 5 هزار کیلومتر باید انجام شود. یعنی تمام فیلتر ها و روغن باید کامل عوض شود.بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودرو نیز بستگی به کارکرد دارد.خودرویی که 60 هزار کیلومتر کار می کند باید کیت تسمه تایم آن عوض شود. از بار دوم به بعد هر 40 هزار کیلومتر باید کیت تایم کامل عوض شود.سعی کنید در یک جدول این سرویس ها را یادداشت کنید. با این کار هم به طور منظم برای سرویس مراجعه می کنید,هم اگر خودرو را فروختید نفر بعدی در جریان سرویس های خودرو قرار می گیرد."

دلیل تعویض کیت تسمه تایم کامل

همانطور که گفتم در سرویس تسمه تایم باید کیت کامل ر عوض کنید.کیت تسمه تایم شامل بلبرینگ تایم و تسمه تایم و سفت کن تایم می باشد.گاهی مکانیک برای صرفه جویی در هزینه شما می گوید نیازی به تعویض بلبرینگ نیست.اما توصیه اکید دارم در هنگام سرویس تمام مجموعه تایم را عوض کنید.بسیاری از مواقعی که تسمه تایم پاره شده به دلیل فرسودگی بلبرینگ تایم بوده.مثلا برای خودرویی مثل جک s5 باید کیت تایم کامل عوض شود.این خودرو چون توربو دارد فشار زیادی به موتور وارد می شود.کیت تایم اصلی جک s5 شامل 6 تکه می باشد.این کیت شامل دو عدد تسمه و سه عدد بلبرینگ و یک سفت کن تایم می باشد.

10

خرید کیت تایم اصلی 

بعد از انجام سرویس های دوره ای مهمترین مسئله خرید قطعات اصلی و با کیفیت است.قطعاتی که برای موتور خودرو می باشد حتما باید بالاترین کیفیت را داشته باشد.اکثر افراد برای خرید قطعات اصلی دچار سردرگمی می شوند.اما مهمترین مسئله خرید از فروشگاه معتبر می باشد.برای خودروهای ایرانی می توانید به نمایندگی سایپا یا ایرانخودرو مراجعه نمایید.برای خودروهای چینی می توانید به فروشگاه های معتبر لوازم یدکی مانند کارکیتس مراجعه کنید.استفاده از قطعات با کیفیت برای خودرو باعث کاهش هزینه های جانبی خودروی شما می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها