نکات کلیدی برای نگهداری مبل کلاسیک

کد خبر: 1161552
نکات کلیدی برای نگهداری مبل کلاسیک

 

نگهداری صحیح از مبلمان منزل سبب می شود تا طول عمر مبل منزل شما بیشتر شود. مبل کلاسیک از جمله مبل های پر طرفدار است که با راهکار های نگهداری از این مبلمان می توانید مدت زیادی  از آن استفاده کنید. ما در این مطلب به نکات کلیدی برای نگهداری مبل کلاسیک پرداخته ایم تا شما همراهان خوش ذوق از این نکات استفاده کنید.

تاثیر گرما و نور بر روی مبل کلاسیک

نور خورشید یکی از مهمترین عامل از بین بردن بافت و چوب مبلمان است. اگر فضای منزل شما به گونه ای است که نور گیر زیادی دارد بهتر است از پرده های مناسب جهت جلوگیری از آسیب به بافت مبل استفاده کنید. تاثیر نور و گرما بر مبل کلاسیک نتیجه ای جز ار بین رفت بافت و فرسودگی مبل ندارد، علاوه بر این رنگ پارچه مبل هم به مرور زمان از بین خواهد رفت.

اسکلت و ساختمان مبل به شدت در مقابل نور و گرما آسیب پذیر است و به مرور زمان تغییر حالت آن را شاهد خواهید بود. وسایل گرمایشی مانند شوفاژ، شومینه و بخاری موجب خشکی و از بین رفتن چوب مبل می گردد. بنابراین نکته کلیدی نگهداری از مبل کلاسیک این است که در مقابل گرما و نور قرار نگیرد.

آسیب ناشی از گرد و غبار در مبلمان کلاسیک

یکی دیگر از عوامل مهم در از بین رفتن مبل کلاسیک وجود گرد و غبار به مدت طولانی بر روی مبل است. تمیز کردن گرد و غبار مبل یکی از نکات کلیدی برای نگهداری از مبل کلاسیک است؛ زیرا وجود گرد و غبار بر روی پارچه مبل به مرور زمان به لایه های زیرین مبل وارد می شود که همین عامل سبب فرسودگی مبل شما خواهد شد.

استایل اولیه مبل با وجود گرد و غبار از بین می رود و بعد از مدتی مبل کلاسیک کدر خواهد شد. تمیز کردن مبل کلاسیک بهتر است به صورت اصولی انجام شود برای این کار یک پارچه نمدار کافی است، البته اگر چوب مبل را نیز با پارچه نمدار تمیز می کنید باید بلافاصله با یک پارچه خشک رطوبت ناشی از تمیز کردن را از بین ببرید تا رطوبت روی مبل باقی نماند.

تاثیر بخارشور در تمیز کردن مبلمان

تمیز کردن مبل به وسیله بخار شور یکی از متداول ترین روش هایی است که در منازل انجام می شود، اما اگر به میزان بخار خارج شده توجه نکنید همین کار سبب از بین رفت مبل کلاسیک خواهد شد. وجود بخار در لایه های زیرین پارچه مبل و ساختمان اصلی مبل باعث فرسودگی آن خواهد شد. اگر می خواهید زمان زیادی از مبلمان منزل خود استفاده کنید بهتر است با راهکار های غیر استاندارد مبل کلاسیک را از بین نبرید.

تاثیر رطوبت بر مبل کلاسیک

همان طور که می دانید بافت مبل های کلاسیک از چوب است و چوب به شدت در مقابل رطوبت آسیب پذیر است. رطوبت کم یا زیاد در هوا سبب تخریب چوب مبل کلاسیک می شود. بنابراین لازم است میزان رطوبت فضای نگهداری از مبل در حالت استاندارد باشد. مواردی که رطوبت هوا بر روی مبل کلاسیک تاثیر می گذارد عبارت است از:

  • از بین رفتن اثر چسب موجود در اتصال مبل کلاسیک 
  • کاهش استحکام اجزا و بدنه مبل کلاسیک
  • مبل کلاسیک دارای روکش های مخصوص چوبی هستند که رطوبت سبب بلند شده این روکش ها می شود.
  • علت مهم در خشکی و تخریب مبل کلاسیک مناسب نبودن رطوبت فضای مورد استفاده مبل است.

علائم فرسودگی مبل

  • فوم موجود در نشیمن گاه مبل بعد از استفاده طولانی فرو رفته خواهد شد بنابراین مثل روز های اول استایل محکم و خوبی ندارد. در صورت بروز چنین مشکلی می توانید اقدام به تعمیر یا تعویض قسمت های خراب شده نمایید.
  • پشتی مبل کلاسیک نیز بعد از استفاده طولانی مدت راحتی و استایل خود را از دست می دهد به طوری که احساس راحتی در زمان استفاده از آن ندارید این قسمت نیز قابل تعویض می باشد.
  • یکی از ویژگی های زیبا در انتخاب مبل کلاسیک منبت کاری آن است. در صورت خراب شدن منبت کاری مبل می توان برای تعمیر آن اقدام کرد. اگر تعمیر قسمت های آسیب دیده ممکن نباشد باید آن را تعویض کنید.
  • از بین رفتن بافت یا رنگ پارچه رومبلی در مبل کلاسیک به راحتی قابل تعویض است. برای تعویض پارچه رومبلی در مبل کلاسیک باید به تعمیر کار مجرب مراجعه کنید.

از بین بردن سوسک چوب خوار در مبل کلاسیک

سوسک چوب خوار یکی از خطرناک ترین حشرات برای مبلمان کلاسیک است. از آنجایی که بافت مبل کلاسیک چوب است و این حشره با وارد شدن به بدنه چوب و از بین بردن بافت آن مخصوصاً در مناطق مرطوب موجب فرسوده شدن مبل می گردد. سوسک چوب خوار هنگام خوردن چوب صدای تیک تیک دارد. این حشره وارد بدنه مبل می شود و با خوردن چوب مبل ساختمان اصلی مبل را از بین می برد. در زمان بروز چنین چیزی بهتر است سم پاشی اصولی مبلمان انجام شود تا از خرابی مبل جلوگیری گردد.

4

کیفیت مبل کلاسیک چه تاثیری بر طول عمر آن دارد ؟

علاوه بر رعایت نکات اصلی برای نگهداری مبل کلاسیک، کیفیت مبل نیز در طول عمر آن تاثیر به سزایی دارد. هر چه متریال استفاده شده در مبلمان از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت باشد مبل کلاسیک نیز به همان نسبت مقاوم تر خواهد بود. قبل از خرید مبل کلاسیک در خصوص متریال های با کیفیت در انتخاب مبل کلاسیک اطلاعاتی را داشته باشید.

تشخیص متریال با کیفیت در ساخت مبل کلاسیک برای افرادی که در این زمینه فعالیت ندارند کمی شاید دشوار باشد. اصولاً اشخاص در این زمینه اطلاعات کافی را ندارند اما انتخاب یک برند عالی در خرید مبل خیال شما را تا حد زیادی آسوده خواهد کرد. مونیکا چوب مجموعه ای از بهترین متریال ها در ساخت انواع مبل های کلاسیک را به کار برده است با انتخاب این برند خیال تان از خرید و نگهداری مبل کلاسیک آسوده باشد.

لازم به ذکر است که توجه به نکات کلیدی برای نگهداری از مبل کلاسیک سبب کاهش هزینه های خرید مبلمان جدید و سالم ماندن مبلمان منزل شما خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها