درباره کارشناسی خودرو، کاربردها و هزینه های آن بیشتر بدانید

کد خبر: 1163559
درباره کارشناسی خودرو، کاربردها و هزینه های آن بیشتر بدانید

 

کارشناسی خودرو یکی از بهترین خدمات در حوزه خرید خودرو است. خدمتی که می‌تواند تاحد زیادی خیال مشتریان را بابت خرید ماشینی مطمئن و سالم راحت نماید. امروزه باتوجه به خرید خودروهای دست دوم و کارکرده، نیاز به بررسی و کارشناسی دقیق خودرو اهمیت فراوانی دارد. کارشناسی خودرو در محل که به وسیله کارشناسان باتجربه و خبره صورت می‌گیرد، از بهترین اقدامات در این زمینه به‌شمارمی‌رود.

مرکز تخصصی کارآزموده، به عنوان مرجع فنی کارشناسی خودرو، آماده ارائه خدمات با بهترین کیفیت و استانداردهاست. در همین‌زمینه و در این مطلب، می‌خواهیم شما مخاطبان ارجمند را با ابعاد مختلف کارشناسی خودرو آشنا نماییم. خدمتی که می‌تواند دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما را در خصوص اطمینان از صحت و سلامت خودرو برطرف نماید. توصیه می‌کنیم حتماً در ادامه همراهمان باشید.

کارشناسی خودرو در محل به چه صورت است؟

کارشناسی خودرو در محل، خدمتی است که طی آن کارشناس و متخصص اتومبیل، خودروی شما را در محل بررسی می‌کند. این بررسی شامل صفر تا صد خودرو چه از لحاظ ظاهر و بدنه و چه از نظر عملکرد فنی و داخلی است. به‌بیان‌ساده‌تر، کارشناس خودرو در محلی که شما تعیین می‌کنید حاضر می‌شود و خودروی موردنظرتان را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد.

در این کارشناسی، بررسی کلیه بخش‌ها نظیر بدنه و رنگ‌خودرو، وضعیت‌موتور، گیربکس، قطعات و در یک‌کلام یک چکاپ کامل انجام‌می‌شود. بدین منظور، علاوه بر تجربه و دانش فنی بالای کارشناسان، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به‌روز، بسیار کمک‌کننده است. موضوعی که یک شرکت ارائه دهنده خدمات کارشناسی خودرو باید آن را ارائه نماید.

کاربرد کارشناسی خودرو در محل

طبیعتاً بسیاری از افراد، تخصص و مهارت کافی برای سنجش سلامت و اطمینان از عملکرد خودرو ندارند. خصوصاً که ممکن است برخی از فروشندگان از اعلام حقایق خودداری کنند. در نتیجه خرید خودرو می‌تواند بار مالی و ضررهای بعضاً هنگفتی را نصیب خریداران نماید. اینجاست که جایگاه کارشناسی خودرو در محل، به عنوان قابلیتی فوق‌العاده با ارزش، اهمیت می‌یابد.

پرکاربردترین کاربرد کارشناسی خودرو برای خرید خودروهای کارکرده و دست دوم است. بسیاری از خودروهای کارکرده ممکن است ظاهر بی عیب و نقصی داشته باشند. اما در بررسی‌های کارشناسانه، ایرادات و مشکلات فنی متعددی را نشان دهند. علاوه‌بر خودروهای کارکرده، برای خرید خودروهای صفر و اطمینان از صحت عملکرد آن‌ها نیز می‌توان از کارشناسی در محل استفاده‌کرد.

مزایای استفاده از کارشناسی خودرو در محل

مهمترین مزایا و ویژگی‌های کارشناسی خودرو که در محل انجام می‌شود، عبارتند از:

  • استفاده از تجربه افراد کارشناس و خبره برای اطمینان از مشخصات خودرو
  • اعزام کارشناس خودرو در زمانی کوتاه و هر محلی که خریدار بخواهد
  • بررسی صفر تا صد خودرو، از ظاهر و بدنه گرفته تا قطعات فنی و داخلی
  • بهره‌گیری از دستگاه‌های تخصصی و اطمینان از قابلیت‌های بخش‌های مختلف
  • ارائه گزارش کارشناسی مکتوب، به همراه ضمانت شرکت ارائه دهنده
  • پیشگیری از ضررهای مالی و انجام معامله و خرید خودرو با ریسک کم و اطمینان بیشتر

12

کارشناسی خودرو شامل چه مراحلی است؟

کارشناسی خودرو در محل، مراحل و بخش‌های گوناگونی دارد. بخش‌هایی که هریک از آن‌ها برای حصول اطمینان از مشخصات خودرو ضروری هستند. برجسته‌ترین مراحل کارشناسی در ادامه مورد بررسی اجمالی قرار گرفته است.

  • بررسی بدنه و ساختمان خودرو

نخستین مرحله در کارشناسی خودرو، بررسی و ارزیابی بدنه اصلی اتومبیل است. در این بخش شاسی، ستون‌های خودرو و تعویضی بودن قطعات بدنه بررسی می‌شود. بدون شک اسکلت و چهارچوب خودرو، به عنوان ساختمان اصلی، نقش مهمی در استحکام و ایمنی ماشین دارد. ضمن آن که بخش‌های داخلی نظیر سیستم‌ انتقال قدرت و ترمز نیز به بدنه متصل می‌شوند.

  • ارزیابی رنگ خودرو

یکی از موضوعات مهم هنگام خرید خودرو، بررسی رنگ شدگی و اطمینان از سلامت و اصالت آن است. عده زیادی فکر می‌کنند، تشخیص این امر کار ساده ای است! در حالی که امروزه و با توجه به ابزارهای مدرن، تشخیص دقیق رنگ‌شدگی به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. این کار بایستی توسط کارشناس و متخصص این امر صورت پذیرد. استفاده از دستگاه‌های تست‌رنگ و موضوعاتی که در مباحث دیتیلینگ خودرو مطرح‌می‌شود، امکان تشخیص تغییرات را برای کارشناس فراهم می‌نماید.

  • بررسی قطعات و تجهیزات

بررسی قطعه‌ها و مواردی که ممکن است تعویض و یا تعمیر شده باشند نیز در عملکرد خودرو بسیار تأثیرگذار است. تصادف و سوانح رانندگی می‌تواند منجربه تعویض و تعمیر قطعات شود. مطمئناً این موضوع در ارزش‌گذاری و قیمت نهایی خرید نیز بسیار نقش دارد. باتوجه به حساسیت‌ها و شباهت‌های فراوان، چنانچه از نظر کارشناس باتجربه در این زمینه استفاده نشود، امکان بروز اشتباه وجوددارد. لذا ارزیابی قطعات و تجهیزات موضوع مهمی است که در کارشناسی خودرو در محل و ارائه گزارش نهایی لحاظ می‌گردد.

  • ارزیابی فنی و عملکردی

بدون شک، مهمترین بخش در کارشناسی خودرو، اطمینان از عملکرد درست و صحیح خودرو است. کارشناسی موتور و گیربکس، اصلی‌ترین قسمت این بخش را تشکیل می‌دهد. موتور به عنوان قلب تپنده خودرو، نقش مهمی در کارایی ماشین ایفا می‌نماید. بررسی نحوه استارت، دما و لرزش موتور، نحوه کارکرد، نشت روغن و صدای‌تولیدی از پارامترهای مهم در این زمینه است.

گیربکس خودرو، جایی که تعویض دنده به صورت دستی یا اتومات صورت می‌گیرد، دیگر بخش مهم در کارشناسی است. در ادامه نیز بررسی جلوبندی و سیستم تعلیق شامل فنر، کمک فنر، سیبک و سیستم فرمان صورت می‌گیرد. تست دیاگ و بررسی نتایج حاصل از آن نیز در ارزیابی فنی و عملکردی انجام می‌شود.

  • کارشناسی لوازم و تجهیزات جانبی

بررسی تجهیزات جانبی که اغلب به صورت آپشن در خودروها وجود دارد، توسط کارشناسان در محل انجام می‌شود. این لوازم اغلب به نوع و مدل خودرو بستگی دارد و بسته به شرایط متفاوت است. دوربین عقب، آینه بغل، گرم کن صندلی، مه شکن، سان روف، سنسورها و کروز کنترل بخشی از این تجهیرات است.

  • تست رانندگی و ارائه گزارش نهایی

در پایان کارشناسی خودرو در محل، درایو تست یا همان تست رانندگی توسط کارشناس خودرو صورت می‌پذیرد. شتاب خودرو، عملکرد صحیح چرخ ها، سیستم تعویض دنده و فرمان، در این ارزیابی بررسی می‌شود. در نهایت و پس از کلیه مراحل کارشناسی خودرو، گزارش نهایی تنظیم و در اختیار مشتری قرارمی‌گیرد.

تفاوت کارشناسی خودرو با معاینه فنی

ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده باشد که کارشناسی خودرو با معاینه فنی چه تفاوتی دارد. پاسخ ساده است. معاینه فنی، به منظور اطمینان از رعایت استانداردها و حداقل‌های قانونی انجام می‌شود. نداشتن معاینه فنی سبب جریمه مالک خودرو خواهدشد. اما در کارشناسی خودرو، صفر تا صد ماشین از ظاهر و بدنه تا موتور و گیربکس بررسی می شود. این بررسی هنگام خرید و فروش خودرو، بسیار مؤثر و ارزشمند می‌باشد.

قیمت کارشناسی خودرو و انجام آن در محل

قیمت و هزینه کارشناسی خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع خودرو نظیر داخلی یا خارجی بودن آن، آپشن‌ها، سیستم داخلی و مدل خودرو برخی از مهمترین عوامل هستند. شما مخاطبان گرامی به منظور آگاهی از هزینه کارشناسی خودرو می‌توانید به وبسایت کارآزموده مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید با  شماره 02128428460  تماس گرفته و بامشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

همچنین می توانید اگر علاقه مند به این حوزه هستید دوره های آموزشی که توسط کارآزموده با عنوان آموزش کارشناسی خودرو برگزار می شود را شرکت کنید و شما هم به عنوان یک کارشناس خودرو مشغول به فعالیت شوید.

13

بهترین کارشناسی خودرو در محل با کارآزموده

مرکز فنی و تخصصی کارآزموده، آماده ارائه بهترین خدمات در حوزه کارشناسی خودرو است. استفاده از کارشناسان باتجربه و کاربلد و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، سبب‌شده تا خریداران با خیالی آسوده نسبت به استفاده از خدمات ما اقدام نمایند. لذا اگر قصد خریدخودرو دارید و نگران اطمینان از صحت و سلامت آن هستید، کارشناسان مرکز کارآزموده در کنارشما هستند.

ما در کارآزموده با مهارت و تخصص فنی در زمینه خودرو، ضمن آموزش مباحث و برگزاری دوره‌های فنی، اقدام به ارائه خدمات کارشناسی خودرو کرده‌ایم. در نتیجه شما مخاطبان عزیز می‌توانید با شماره 02128428460 تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسی خودرو در محل بهره‌مند شوید.

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها