علائم سوختگی پمپ آب چیست؟ از کجا پمپ آب با کفیت بخریم؟

کد خبر: 1165410

 

به خوبی از این نکته آگاهی دارید که بسیاری از خانه های مناطق روستایی و یا آپارتمان ها و منازل مسکونی سعی می کنند برای تامین آب مورد نیاز خود از پمپ آب خانگی استفاده نمایند البته لازم است بیان کنیم که در مناطق روستایی در ابتدا آب مورد نیاز خود را از چاه ها تامین می کردند اما زحمت بسیار زیادی نیز باید برای انتقال آن به داخل خانه می کردند تمامی این موارد در نهایت باعث شد تا برای راحتی هر چه بهتر افراد از پمپ آب خانگی که فشار و جریان آب را به شدت افزایش می دهد استفاده کنند همچنین فراهم شد تا از آن برای زمین مصارف خانگی کشاورزی و آشامیدن نیز استفاده شود. اما در بسیاری از مواقع استفاده نادرست و همچنین رعایت نکردن موارد لازم در مورد این پمپ ها در نهایت باعث سوختگی آن می شد. امروز در این مقاله قصد داریم برای شما از علائم سوختگی پمپ آب مواردی را بیان کنید که می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد و در بسیاری از مواقع تشخیص دادن آن مانع از سوختن کامل پمپ شود دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

به طور کلی سیستم های آب منازل از دو جز تشکیل شده که یکی از آنها پمپ و دیگری مخزن فشار است با استفاده از پمپ این امکان فراهم شده تا آب را به خوبی بکشد و مخزن تحت فشار نیز ذخیره آب را انجام داده و از این طریق فشار آب منزل به راحتی تنظیم خواهد شد.

چه مشکلات رایجی برای پمپ آب خانگی وجود دارد؟

معمولاً پمپ های خانگی نیز مانند سایر پمپ ها ممکن است با مشکلات مشابهی روبرو شود آشنایی با این موارد در بسیاری از مواقع می تواند کمک بسیار مناسبی برای ما باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • خاموش و روشن کردن پمپ به صورت مکرر و تکراری
  • در صورتی که پمپ یک سره شده باشد و به مدت طولانی کار کند
  • تنظیم کردن کلید اتوماتیک یا پرشر سوئیچ
  • داشتن نشتی
  • و در پایان نیز گیرپاژ کردن پمپ

در ادامه سعی می‌ کنیم موارد گفته شده را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم

علائم سوختگی پمپ آب چیست؟

از جمله مواردی که می تواند باعث سوختگی پمپ شود عبارتند از:

خاموش روشن شدن پمپ به صورت مکرر: می توان گفت اولین نشانه ای که شما می ‌توانید به وسیله آن متوجه خرابی پمپ آب شوید خاموش و روشن شدن آن به صورت مکرر و زیاد است. چنانچه این مورد را جدی نگیرید و نسبت به آن بی توجهی نشان دهید باعث خواهد شد که خاموش و روشن شدن پمپ به همین روال ادامه پیدا کرده و در نهایت عمر مفید دستگاه پمپ کاهش پیدا کند و این موضوع باعث سوختن آن شود.

این آسیب می تواند به علت رخ دادن موارد گوناگون به وجود آید به طور مثال سوراخ شدن منبع دیافراگمی یا حتی در صورت تنظیم نبودن پرشر سوئیچ، کلید تنظیم فشار، آسیب دیدن ستت کنترل یا حتی خراب شدن کلی آن، ایجاد شدن هوا در لوله کشی ساختمان و همچنین مورد استفاده قرار ندادن شیر یک طرفه می تواند از عواملی باشد که باعث روشن خاموش شدن مکرر پمپ شود‌. شما در مورد محصولات پمپ سیرکولاتور باید خیلی مراقب این مسئله باشید.

 

کاهش پیدا کردن هوای داخل منبع تحت فشار: به طور کلی منبع تحت فشاری که برای آن ها در نظر گرفته شده دارای دو جز اصلی می باشد که شامل بدنه و تیوب یا همان دیافراگم است. به این دلیل که بتوانند به خوبی مانع از به وجود آمدن خوردگی یا حتی زنگ زدگی بدنه در مخزن های استاندارد شوند سعی می کنند لایه های داخلی و بیرونی مخزن را به طور کامل رنگ بزنند. لازم است بدانید که تیوب یا همان دیافراگم جهت مصارف بهداشتی و یا آب شرب در مخزن نصب می شود. معمولاً آب خروجی از پمپ در داخل تیوپ فرا گرفته و جریان دارد که باعث خواهد شد هوای موجود در لایه داخلی مخزن ایجاد فشار کند.

باید حتماً این موضوع را در نظر بگیرید که فشار باید در یک محدوده خاص تنظیم شود. اکثر مخزن های تحت فشار دارای درجه بوده و از این طریق فشار هوای داخل آن ها را به خوبی از بیرون مشاهده خواهند کرد. در صورتی که هوای داخل آن کم شده و یا تیوب آن سوراخ شود پمپ خانگی همواره خاموش و روشن خواهد شد.

یکسره شدن پمپ آب: از دیگر مشکلاتی که برای پمپ ها به وجود می‌ آید یکسره کار کردن آن می باشد و این مورد می تواند به عنوان یکی از نشانه هایی باشد که در عملکرد پمپ اختلال ایجاد کرده و در نهایت داغ کردن پمپ نیز ختم خواهد شد و در بسیاری از موارد احتمال سوختن آن را به شدت بالا میبرد. پمپ از این قابلیت برخوردار است که با مکش و همچنین چرخاندن آب در پروانه باعث شود که بار و فشار لازم جهت جریان یافتن آن در لوله ها به طور کامل فراهم شود. چنانچه شیر آب در هر نقطه ‌ای از ساختمان باز شود این موضوع باعث افت فشار خواهد شد.

در چنین مواقعی طبیعی است که روشن شده تا بتواند آب را با یک فشار مناسب به مدار بفرستد. در صورتی که روی پمپ شیر یکطرفه نصب باشد آب جاری شده که در مدار قرار دارد به سوی پمپ باز نمی گردد و در هر زمانی که قصد باز کردن شیر را داشته باشید آب با یک فشار کاملاً مناسب در دسترس خواهد بود، اما چنانچه شیر یک طرفه موجود نباشد آبی که داخل لوله قرار دارد به مکنده پمپ بر می گردد و این موضوع باعث کاهش فشار آب خواهد شد.

از کجا پمپ آب با کیفیت بخریم؟

زمانی که می خواهید برای خرید پمپ آب اقدام کنید باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که می ‌توان گفت مهم ‌ترین آن در نظر داشتن کیفیت و قیمت پمپ می باشد. در اینجا لازم است برای شما بیان کنیم که سولار مکانیکال می ‌تواند بهترین و باکیفیت ترین پمپ های آب خانگی را در اختیار شما قرار دهد و همچنین این اطمینان برای شما وجود دارد که تا مدت زمان بسیار زیادی بتوانید از آن استفاده داشته و شاهد این موضوع نیز باشید که از عملکرد بسیار فوق العاده ای نیز برخوردار می باشد. البته در این میان استفاده درست و اصولی و رعایت تمامی نکات لازم در رابطه با پمپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اما در هر شرایط می توانید پمپ آب با کیفیت مورد نظر خود را که دارای تمامی ویژگی های لازم باشد از سولار مکانیکال تهیه فرمایید.

سخن پایانی:

در مطالب فوق سعی کردیم برای شما علائم سوختگی پمپ آب را به طور کامل بیان کنیم و همچنین به توضیح این موضوع نیز پرداختیم که شما می توانید پمپ آب با کیفیت را از سولار مکانیکال با مناسبترین قیمت ممکن تهیه فرمایید. این امکان برای شما فراهم است تا در صورت نداشتن تجربه لازم برای نصب و راه اندازی پمپ از تیم سولار مکانیکال کمک بگیرید. تمامی افرادی که در این تیم مشغول به کار می باشند از مهارت و تجربه بسیار خاصی برخوردار بوده و می توانند هواگیری و سایر موارد لازم را در رابطه با نصب آن به بهترین نحو ممکن اجرا کنند. علاوه بر موارد گفته شده شما می ‌توانید پمپ کفکش و پمپ سیرکولاتور را خریداری نمایید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

 

برچسب ها : پمپ,پمپ آب,خانه,تجهیزات صنعتی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها