8 علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع آنها

کد خبر: 1165863
8 علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع آنها

 

چکیده : در این مطلب به بررسی علت تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی دوو و بررسی راهکارهایی برای حل این مشکل پرداخته‎ ایم.

 

تخلیه نکردن آب در ماشین ظرفشویی دوو

یکی از شایع‎ترین شکایت‎ هایی که توسط صاحبان خانه به لوله‎ کش ها و تعمیرکاران گزارش می‎شود علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو است. علیرغم اینکه ممکن است ترسناک به نظر برسد که درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و ظروف غرق در آب باشند اما همیشه این مشکل، مشکل اورژانسی نمی‎باشد. در حقیقت حتی این امکان وجود دارد که شما بتوانید خودتان بدون کمک گرفتن از یک متخصص مشکل را برطرف کنید. پس در ادامه این مقاله تخصصی و بسیار کاربردی از نمایندگی دوو کرج که توسط دپارتمان نمایندگی ماشین ظرفشویی دوو در کرج این مرکز تهیه شده است با ما همراه باشید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو چیست؟

 اگر شما نیز می‎خواهید بدانید که علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو چیست، در این مطلب به هشت مورد از این علت‎ها و نحوه حل آنها خواهیم پرداخت.

1. پر شدن تخلیه فاضلاب و یا پارگی شلنگ ارتباطی تخلیه فاضلاب آشپزخانه می‎تواند از تخلیه شدن صحیح ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. به سادگی می‎شود با فعال کردن تخلیه فاضلاب برای ۳۰ ثانیه این مشکل را حل کرد.

2. مورد دوم چک کردن انسداد قسمت زیرین ماشین ظرفشویی است. برای یافتن علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو آن را چک کنید تا مطمئن شوید که چیزی یا قسمتی از یک غذا در آن گیر نکرده باشد.

3. مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی را به شکل صحیحی پر می‎کنید. به دستوراتی که در راهنماها برای ماشین ظرفشویی وجود دارد مراجعه کنید تا متوجه شوید که برای گرفتن بهترین نتیجه چگونه باید ماشین ظرفشویی خود را پر کنید.

4. علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو شما ممکن است گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی باشد. بعضی از خانه داران نمی‎دانند که فیلترهای ماشین ظرفشویی باید به صورت مرتب تمیز شود. به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کنید تا متوجه شوید فیلتر آن در کجای آن قرار گرفته است و سپس به دستورات لازم جهت چگونگی و زمان تمیز کردن این فیلترها مراجعه کنید. در بسیاری از موارد فیلتر ماشین ظرفشویی در قسمت انتهایی داخل دستگاه قرار دارد.

5. شلنگ تخلیه را وارسی کنید. شلنگ تخلیه ای را که سینک و قسمت تخلیه فاضلاب را به یکدیگر وصل می‎کند، بررسی کنید. در این مسیر تمامی تاخوردگی‎ها را صاف نمایید. می‎توانید درون شلنگ بدمید و یا از طریق عبور دادن یک سیم، گرفتگی را در مسیر شلنگ برطرف کنید. مطمئن شوید که بست شلنگ به اندازه کافی تنگ است.

6. در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی دریچه تخلیه بر روی براکت قرار گرفته است. دریچه را فشار دهید تا مطمئن شوید که به صورت آزادانه حرکت می‎کند و گیر نکرده است.

7. از محلول سرکه و سودا استفاده کنید. یک لیوان از محلول سودا و سرکه را مخلوط کرده و درون محلول گیر افتاده در قسمت تحتانی ماشین ظرفشویی بریزید. ۲۰ دقیقه صبر کنید. اگر آب تخلیه شد، مجدداً با آب گرم به آبکشی کردن بپردازید و سپس سیکل آبکشی ماشین ظرفشویی را راه بیندازید. این روش ممکن است هرگونه لخته و گیرافتادگی که علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دوو است را از بین ببرد.

8. به ماشین ظرفشویی هنگام کار گوش کنید. زمانی که ماشین ظرفشویی خود در حال انجام یک سیکل است به آن گوش کنید. اگر صدای طبیعی و نرمال خود را نمی‎دهد ممکن است که پمپ تخلیه نیاز به تعویض داشته باشد. اگر این قضیه اتفاق افتاد زمان آن فرا رسیده است که از یک متخصص درخواست کمک کنید.

چگونه به صورت صحیح ماشین ظرفشویی دوو را تخلیه کنیم؟

 اگر نیاز دارید که آب گیر افتاده در قسمت تحتانی ماشین ظرفشویی را خالی کنید این راهکارها برای تخلیه وجود دارد:

1. زیر ماشین ظرفشویی را با حوله یا روزنامه بپوشانید.

2. با یک لیوان مدرج و یک قاشق بزرگ آب را از قسمت تحتانی به درون یک کاسه و یا سینک تخلیه کنید. هنگامی که آب کم‎ عمق‎تر شد، باقیمانده را با یک پارچه یا دستمال کاغذی خشک کنید.

3. همیشه مطمئن شوید که از پودر ظرفشویی درستی استفاده می‎کنید. انجام دادن اقدامات پیشگیرانه برای اینکه ماشین ظرفشویی به نرمی کار کند، می تواند در ادامه برای پیشگیری از مشکل کمکتان کند.

در آخر مجدد یادآور میشویم نمایندگی دوو کرج ( karaj-daewoo.ir ) بعنوان مرکز خدمات پس از فروش و نمایندگی تعمیرات دوو در کرج توسط تیم تخصصی تعمیرات لوازم خانگی و ماشین ظرفشویی خود این مطلب را برای شما تهیه نموده است. ما توصیه می نماییم چنانچهبا بررسی نکات این مقاله کماکان نتوانسته اید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید، از دستکاری بیشتر دستگاه خود پرهیز نمایید و با نمایندگی های تعمیرات و خدمات پس از فروش دوو در شهر خود تماس حاصل نمایید.

 

برچسب ها : تعمیرات ماشین ظرفشویی,نمایندگی ظرفشویی دوو,نمایندگی دوو کرج

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها