توسعه فضای سبز شهر پردیس نیازمند عزم جدی متولیان

کد خبر: 1191348
توسعه فضای سبز شهر پردیس نیازمند عزم جدی متولیان

شهر جدید پردیس در ۱۷ کیلومتری شرق تهران واقع شده و به عنوان پانزدهمین شهرستان این استان، از غرب باتهران همسایه است، از شرق در مجاورت دماوند قرار گرفته و این شهر ازجنوب به شهرستان پاکدشت و از شمال به شهرستان شمیرانات منتهی می شود.

امروزه با وجود بحران جمعیت مسائل مهمی همچون، بحران آب و خطر خشکسالی، آلودگی‌های صوتی و محیط زیستی، آسایش و رفاه شهری، فضاسازی و توجه به زیبایی محیط زندگی، امکانات ورزشی و فضای سبز همه و همه از دغدغه‌های مهم جوامع شهری به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ و تازه تاسیس است و توجه به هرکدام از این موضوعات موجب رونق شهرها و قوت قلب ساکنان آن می باشد.

پردیس تهران از جمله شهرهای جدیدی است که به سرعت رشد کرده و بسیاری از پایتخت نشینان را درخود جاداده، اما مطالبات ساکنان این شهر موضوعی است که باید مورد توجه بیشتر شهرداری، شرکت توسعه و عمران پردیس و دیگر مسوولان واقع گردد. در این خصوص به سراغ تنی چند از ساکنان این شهر رفته و پای درد دل این عزیزان نشستیم تا معضلات و دغدغه‌های آنان را جویا شویم.

سعید محمدنژاد که مدت 12 سال است ساکن پردیس است، می گوید: با توجه به نوساز بودن این شهر و بدلیل اینکه هنوز ساخت و سازها کامل نشده و گردوخاک و آلودگی زیاد است برای رفع آلودگی باید فضای سبز بیشتری ایجاد شود. تاحدودی کارهای خوبی انجام شده اما متاسفانه مدتی است روند آن کند شده و امیدواریم به این موضوع رسیدگی کنند.

خانم سعیدی که حدود چهار سال است ساکن فاز پنجم است هم در این خصوص می گوید: مردمی که قرار است بیایند و اینجا مستقر شوند نیاز به دلگرمی بیشتری دارند. مردم نیازمند باشگاه، پارک و فضای سبز بیشتری دراین محیط هستند.

حسن زارع که چهار سال از زمان سکونتش در شهر پردیس می گذرد، معتقد است: یکسری امکانات و فضای سبز و پارک ایجاد شده اما وسایل ورزشی که قرار دادند هنوز استانداردهای لازم را نداشته و ممکن است موجب صدمه دیدن مردم شود و بهتر است مسوولین توجه بیشتری به این شهر داشته باشند.

وی در ادامه می افزاید: اتفاقات خوبی در پردیس خوشبختانه افتاده اما همچنان نواقصی دارد و همچنان دچار کمبودهای زیادی در فازهای مختلف این شهر هستیم.

خانم مدنی که حدود پنج سال ساکن این شهر است با بیان اینکه فضای سبز و نظافت شهری نسبت به قبل خیلی خوب شده است می‌گوید: روند اقدامات خوبی که در حوزه فضای سبز در پردیس آغاز شده بود چند وقتی است که گویا کند شده و خبری از ایجاد فضاهای سبز جدید نیست.

ناصر یاوری هم از دیگر ساکنان فاز پنج پردیس است. او با ابراز رضایت از روند رو به رشد امکانات رفاهی نسبت به قبل، اما همچنان به فقر سرانه فضای سبز اشاره کرده و می گوید: امکانات این شهر همچنان خیلی کم است و نیازمند پیگیری و توجه اساسی است. برای رفع این معضل قبل از هرچیز نیازمند فضای سبز گسترده و همچنین برنامه ریزی اساسی برای ایجاد فضایی برای اوقات فراغت و استراحت ساکنان هستیم.

نگاهی به روند روبه رشد و توسعه شهر جدید پردیس به نظر می رسد که در کنار توسعه شهری و ایجاد فازهای جدید، باید متولیان امر نسبت به توسعه فضای سبز، احداث پارک‌ها و بوستان‌های جدید و همچنین فضای سبز حاشیه بلوارها و خیابان‌ها اهتمام داشته باشند تا ساکنان این منطقه روبه رشد که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود بتوانند از موهبت های فضای سبز هرچه بیشتر بهره مند شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها