در میزگرد سیاسی برنامه سیاست ایرانی مطرح شد؛

اولین تغییر نگرش و تحول، باید در زمینه نگاه به مردم باشد

کد خبر: 1217285
اولین تغییر نگرش و تحول، باید در زمینه نگاه به مردم باشد

 

آن چیزی که در گام دوم انقلاب دنبال می‌شود جامعه نمونه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی است و این مکانیسم و زیربنای اساسی تحول است.

 

به نقل از رادیو گفت‌وگو، مهدی عرب صادقی، معاون سیاسی حزب مؤتلفه پیرامون تحول احزاب با بیان اینکه مسئله‌ای که در تحول با آن مواجهیم مسئله ریشه‌ای در انقلاب اسلامی است گفت: اصل تحول در رویکرد سیاست خارجی کشور و مکانیسم‌هایی که سیاست داخلی داشت به سال ۱۳۵۷ بازمی‌گردد که واقعاً رابطه جامعه مدنی و اسلامی را با حاکمیت شکل داد.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ارزش‌ها نهادینه شد و چهل سال در گام اول انقلاب اسلامی عبور کردیم، آورده‌ها، نقاط مثبت و ضعف‌هایی داشتیم.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اظهار کرد: آن چیزی که در گام دوم انقلاب دنبال می‌شود جامعه نمونه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی است و این مکانیسم و زیربنای اساسی تحول است.

وی افزود: نوعی تحول، شناسایی نقاط مثبت و منفی است اگر در موضع آفندی فعالیت نشود باید در رویکرد تقابلی و دفاعی ورود کنیم.

عرب صادقی ادامه داد: فتنه سخت ۱۴۰۱ بر همه مردم نمایان گردید و حضور مردم در ۲۲ بهمن رفراندوم بزرگی بود اما نتوانستیم اعتراضات مردمی را به جا و به‌موقع شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه سلبریتی‌هایی که در جریان سیاسی مداخله نابجا دارند خطای محاسباتی به مردم القا می‌کنند هر چند مردم به‌مراتب هوشمندتر هستند افزود: هر جا ضعف‌هایی داشتیم باید بدانیم جریان‌های قدرت‌طلب رشد پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه تصریح کرد: نتیجه ضعف در کادرسازی را در برخی امور اجرایی کشور شاهد هستیم پس باید کادرسازی صورت می‌گرفت و تحولات از شخص و بعد فردی شروع شود، گروه‌ها و اقشاری باید در کشور داشته باشیم که در حل مسائل جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان و نخبگان باید مشکلات کشور را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند افزود: جامعه ایران دچار نارضایتی شده است که این باید دیده شود.

عرب صادقی خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی نسبت به مردم باید همین مردم دیده شوند و تعاملی‌سازی و مردمی‌سازی در زمینه اقتصاد کشور صورت بگیرد.

وی افزود: جامعه نوین اسلامی با جوانان نخبه مسلمان رقم خواهد خورد و نباید نگاه در بزنگاه‌ها داشته باشیم؛ بلکه باید رویکرد مستمر به جامعه داشته باشیم تا خلأهای جامعه شناسایی و با کمک پتانسیل جامعه این موارد رفع شود.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه گفت: اگر مبتنی بر آموزه‌های نسل جوان و گفتمان نسل جوان و در برابر حرف‌های نسل جوان تاب‌آور باشیم او از این تحجر عبور کردیم طبیعتاً جوانان نیز رشد پیدا خواهند کرد.

وی افزود: تغییر نگرش اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین قدم است و در پی آن رفتار سازمانی افراد رقم می‌خورد و پاسخگوکردن افراد لازمه تحولات است.

عرب صادقی با اعلام این که اولین تغییر نگرش، باید در زمینه نگاه به مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور صورت بگیرد اظهار کرد: جریان‌های سیاسی در کشور مشارکت مردم را صرفاً در صندوق رأی نیاز دارند.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است . سیاست ایرانی برنامه ای برای علاقه مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها ‌ نیز روزنامه نگاران با سابقه بر عهده دارند.

دکتر سعید آجورلو استاد دانشگاه هدایت میز علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی ، دکتر حنیف غفاری و دکتر فاطمه نکولعل آزاد که از اساتید دانشگاه هستند هدایت میز روابط بین الملل ، دکتر رضا گنجی هدایت میز تاریخ سیاسی و علی اکبر عبدالعلی زاده ، عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم هم هدایت میز جریان شناسی سیاسی فرهنگ را بعیده دارند. مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و گو پخش می شود.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo. ir نیز دریافت کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها