کد خبر : 13629 / /
/

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۵,۴۲۱ (بیست و پنج هزار و چهارصد و بیست و یک ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۶۶ درصدی به ۲۵,۲۵۳ (بیست و پنج هزار و دویست و پنجاه و سه ) تومان رسید.

 

قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۶۶ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۲۵۳ تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار متشکل در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۹۰ تومان کاهش، ۲۴,۹۹۷ تومان نرخ گذاری شد. قیمت دلار در سامانه سنا با کاهش ۰.۰۷ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۵,۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار کانادا با افزایش ۰.۷۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۲,۳۹۸ تومان معامله شد. جزئیات قیمت دلار را در این خبر بخوانید.

قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۵,۴۲۱ (بیست و پنج هزار و چهارصد و بیست و یک ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۶۶ درصدی به ۲۵,۲۵۳ (بیست و پنج هزار و دویست و پنجاه و سه ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۵,۰۸۷ (بیست و پنج هزار و هشتاد و هفت ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۳۶ درصدی به ۲۴,۹۹۷ (بیست و چهار هزار و نهصد و نود و هفت ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۵,۲۱۹ (بیست و پنج هزار و دویست و نوزده ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۷ درصدی به ۲۵,۲۰۰ (بیست و پنج هزار و دویست ) تومان رسید.

پیش بینی قیمت دلار 

علی‌اصغر سمیعی در اظهارنظری درباره قیمت ارز پس از توافق وین گفت: راجع به توافقنامه‌ای که در وین به دست آمده، هرچند که هر توافقی به هر حال خالی از نکات مثبتی نیست، ولی مسئله بازار ارز را چندان مرتبط با مسایل و توافقات خارجی نمی‌بینم.

رییس اسبق کانون صرافان درباره عدد نرخ ارز پس از توافق وین را توضیح داد.

علی‌اصغر سمیعی در اظهارنظری درباره قیمت ارز پس از توافق وین اظهار داشت: راجع به توافقنامه‌ای که در وین به دست آمده، هرچند که هر توافقی به هر حال خالی از نکات مثبتی نیست، ولی مسئله بازار ارز را چندان مرتبط با مسایل و توافقات خارجی نمی‌بینم.

وی افزود: مسئله بازار ارز بیشتر ربط به نرخ تورم، نرخ بهره، جذب سرمایه‌ها در بازار تولید، رفع بیکاری و خلاصه مدیریت مسائل اقتصادی در داخل دارد. البته مطمئنا بر طرف شدن تحریم‌های ظالمانه، آثار خوبی را در وضعیت اقتصادی می‌گذارد، ولی نه به سرعت.

رئیس اسبق کانون صرافان عنوان کرد: همان‌طور که وضع تحریم‌ها اثر فوری نداشته و سال‌ها بعد اثر خود را می‌گذارد، رفع آن هم اثر فوری نخواهد داشت. البته از هر خبر خوب و بدی سودجویان و فرصت‌طلبان برای جوسازی استفاده می‌کنند تا برای خودشان سودهایی حاصل کنند.

سمیعی متذکر: آن نهادی که می‌بایست با درایت و ایجاد ثبات در بازار ارز از این سودجویی‌های غیربهداشتی و ناجوانمردانه جلوگیری کند، در همه همه جای دنیا همانا بانک‌های مرکزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توافق وین و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده، بعد از توافق می‌توان دو نوع برخورد داشت. یک برخورد احساسی و مقطعی و تقریبا عوام‌فریبانه، که به معنی تزریق فراوان و بیش از تقاضای ارز به بازار به منظور پایین آوردن قیمت است.

سمیعی متذکر شد: ولی رویکرد دیگری که من امیدوارم اینگونه بشود، این است که ارز های آزاد شده با قیمت‌های واقعی به بازار عرضه شود و مقدار عرضه ارز هم کنترل شده و با قیمت واقعی باشد و مقداری از ارزها هم  به صورت وام کم بهره در اختیار نیروهای کارآفرین قرار گیرد، سود سپرده های بانکی هم، چه برای ارز و چه برای ریال به شدت کاهش یابد و به نزدیک صفر برسد و با ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی، با استفاده از این فرصت طلایی جراحی لازم در اقتصاد انجام شود و با واقعی کردن همه قیمت‌ها از جمله حامل‌های انرژی و تک نرخی کردن ارز با فروش ارز به بالاترین قیمت‌ها سعی در جمع آوری هر چه بیشتر تومان از یک طرف و ایجاد شغل با دادن وام‌های کم بهره از سوی دیگر همت کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.