کد خبر : 30169 / /
/

سهام عدالت متوفیان | سود سهام عدالت

وازیر 10 میلیون تومان به ثبت نام کنندگان سهام عدالت | وارثان سهام عدالت چه کاری باید انجام دهند؟ | پرداخت سهام عدالت متوفیان با سود

در آخرین جلسه شورای عالی بورس مصوب شد تکلیف سهام عدالت متوفیان تعیین شد

وازیر 10 میلیون تومان به ثبت نام کنندگان سهام عدالت | وارثان سهام عدالت چه کاری باید انجام دهند؟ | پرداخت سهام عدالت متوفیان با سود

سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، گفت:  مرحله نخست واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر یا اوایل دی‌ماه و مرحله دوم تا پایان سال انجام می شود. سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از 60 هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در سایت خبرآزاد دنبال کنید.

در آخرین جلسه شورای عالی بورس مصوب شد تکلیف سهام عدالت متوفیان تعیین شد

 تعیین پرتفوی ۳۵ هزار میلیارد تومانی برای جاماندگان سهام عدالت

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شدند، گفت: به‌ازای هر نفر رقمی معادل ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر گرفته شده، اما تاکنون پرتفوی سهام به مرحله نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در 440 روز توانست، 60 بنگاه را آزاد سازی وثایق را انجام داده تا مالکیت خصوصی آنها به رسمیت شناخته شود، گفت: در این مدت با تکلیفی که بند «ن» تبصره 2 قانون بودجه داشت بیش از 300 شرکت به فهرست گروه‌های یک و دو برای واگذاری اضافه شد.

رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه گفت:  موضوع واگذاری سهام بلوکی استقلال و پرسپولیس جزو واگذاری‌های مهم است که در جلسه آینده هیات واگذاری پیشنهاد ما برای واگذاری بلوک مدیریتی این دو باشگاه مطرح می‌شود و در صورت تصویب هیات واگذاری در دی‌ماه شاهد مزایده بلوک مدیریتی این دو باشگاه خواهیم بود؛ به نحوی که سهام دولت به اقلیت برسد.

وی در  مورد واگذاری  سهام خودروسازی ها نیز گفت: تا آخر سال قیمت گذاری دستوری محصولات ایران خودرو و سایپا حذف خواهد شد و خودرو در بورس عرضه می شود. این حذف مقدمه‌ای برای بهره‌مندی این دو شرکت خودروسازی از مدیریت بخش خصوصی است. همچنین واگذاری سهام تو دلی دو خودروسازی به عنوان یک ضرورت انجام می شود.

قربان زاده با اشاره  به اینکه شرکت های مس و فولاد شرایطی مشابه دو خودروسازی بزرگ کشور دارند، گفت: با توجه به این مساله‌ طبق تصویب شورای‌عالی سیاست اصل 44 یک ماه به وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط و شرکت‌های مادرتخصصی فرصت داده شد تا اقدامات لازم در راستای جایگزینی وثایق انجام دهند.

سهام عدالت

تامین 35 هزار میلیارد تومان سهام برای جاماندگان سهام عدالت

وی با تاکید براینکه سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، گفت:  مرحله نخست واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر یا اوایل دی‌ماه و مرحله دوم تا پایان سال انجام می شود.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه 3.5 میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شدند، گفت: به‌ازای هر نفر رقمی معادل 10 میلیون تومان سهام در نظر گرفته شده، اما تاکنون پرتفوی سهام به مرحله نهایی نرسیده است.

وی در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که مسئولیت مدیریت سهام عدالت غیرمستقیم را برعهده دارند، گفت: در خصوص شرکت سرمایه گذاری استانی در چهار جلسه به صورت تخصصی بحث شد و مدل جدید حقوق مالکانه از شرکت‌های تعاونی تا سرمایه پذیر آغازی برای مجامع خواهد بود و با باز شدن نمادها می‌توان آن را در بازار سرمایه معامله کرد.

سهام عدالت

انتقال سهام عدالت و سود به متوفیان

حیدری در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

خرید و فروش سهام عدالت

پیمان حدادی، رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و معاملاتی شدن خرید و فروش این سهام منوط به مصوبه شورای عالی بورس است.

وی ادامه داد: شورای عالی بورس در خرداد امسال سازمان بورس را مکلف کرد که تمهیدات لازم را برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را فراهم کند تا این مجامع در شهریور برگزار شود. در این زمینه سازمان بورس در جلسات مختلف با شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی، مقدمات برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را فراهم کرد و به شورای عالی بورس هم اعلام آمادگی شد، اما نهادی که باید مجوز برگزاری مجامع این شرکت‌ها را بدهد شورای عالی بورس است که تاکنون این مجوز را نداده است.

رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد اینکه، چرا سهامداران روش مدیریت مستقیم نمی‌توانند سهام خود را بفروشند؟ کفت: این موضوع‌ هم به تصمیم شورای عالی بورس بستگی دارد. بنابراین خرید و فروش سهام برای 19 میلیون سهامدار عدالت در روش مستقیم هم به تصمیمات شورای عالی بورس بستگی دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.