کد خبر : 30266 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

شگفتانه یارانه دولت در آستانه شب یلدا | یارانه معیشتی این افراد سه برابر شد

سخنگوی دولت گفت: دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد.

شگفتانه یارانه دولت در آستانه شب یلدا | یارانه معیشتی این افراد سه برابر شد

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از یارانه بنزین است که دردولت روحانی به خانوارهای نیازمند واریز شد یارانه معیشتی  برای هر خانوار متفاوت است.یارانه معیشتی در دولت رئیسی بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافت یارانه معیشتی برای دو دهک پایین درآمدی 400 هزارتومان و برای دهک سه تا نه 300 هزار تومان واریز می شود .  در ادامه جدیدترین خبرها درباره یارانه معیشتی را می خوانیم.

یارانه معیشتی

سخنگوی دولت در ادامه به تشریح برخی مصوبات دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد و یارانه مراکز نگهداری روزانه معلولان ۳۵ و یارانه پرستاران و مادرانی که در منزل از معلول مراقبت می کنند، ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفهآموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات تخصیصی سازمان مذکور مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کرد./منیبان

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی برای این استان آزمایشی کالابرگی شد؟

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در استان هرمزگان شروع شده و بازتاب خوبی از آن گرفته شد.

وی ادامه داد: به محض اینکه بستر آن فراهم شود، به صورت آزمایشی اجرا می کنیم. امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرا شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند.

به گفته سیدصولت مرتضوی، سازوکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می شود، پول آن را برداشت کنند.

یارانه معیشتی این ماه دو برابر شد

بهادری جهرمی گفت: روند آماده سازی زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی مستمرا در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ واریز نقدی یارانه‌ها با سیاست مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه کالا‌های اساسی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و طی هفت مرحله شاهد واریز مبالغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ازای تعداد افراد خانوار مشمول طرح به حساب سرپرستان خانوار بودیم. این در حالی است که بر اساس قانون بودجه سال جاری، دولت در جهت جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی بایستی از طرق کالابرگ الکترونیکی اقدام کند.

اما در ماه‌های گذشته، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های فنی اجرای کالابرگ، دولت واریز یارانه نقدی را در دستور کار قرار داد.

در نهایت هفته گذشته خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره علت تاخیر در اجرای کالابرگ الکترونیکی و اینکه آیا دولت مشکل تامین مالی دارد؟ توضیح داد: قبلاً هم گفته بودم که موضوع طرح کالابرگ الکترونیکی مشکلی از نظر تأمین مالی ندارد، با توجه به اینکه نظام پرداخت یارانه‌ها جمعیت زیادی از مردم را متاثر می‌کند، لازم بود که دولت در مورد مطمئن بودن زیرساخت فنی برای اینکه زمانی که مردم مراجعه می‌کنند، مشکلی در تامین کالا و خریدهایشان پیش نیاید، اطمینان حاصل کند که در این بین تغییر مدیریت در وزارت کار قدری در اجرا و بهره برداری این طرح تأخیر به وجود آورد.

وزیر اقتصاد افزود: در جلسه‌ای اخیرا با وزارت کار داشتیم، این وزارتخانه در خصوص اجرای آزمایشی این طرح در یکی از استان‌های جنوبی کشور که در همین هفته جاری آغاز خواهد شد، وعده دادند که به محض اینکه در این استان برای کل مردم آن اجرایی شود، می‌توانیم برای کل کشور این طرح را اجرایی کنیم.

خاندوزی در ادامه تاکید کرد: بنابراین این طرح هیچ مشکلی از نظر تأمین مالی ندارد چراکه اساساً مبتنی بر همان نظام پرداخت درآمدی کل پرداخت‌های یارانه‌ای یعنی تقریباً ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان، تأمین مالی می‌شود و فکر میکنم دوره آزمایشی یک ماه به طول بینجامد و بعد از یک ماه برای کل کشور اجرایی شود.

امروز نیز علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص آخرین وضعیت اجرای کالابرگ الکترونیکی بیان داشت: از ابتدا مجلس در بودجه مقرر کرده بود تا یارانه به شیوه کالابرگ اعطا شود یا سایر طرق ممکن. خب دولت نیز همین مسیر را طی کرد؛ بنابراین دولت نیز همین مسیر را طی کرد؛ یعنی اصل را بر این گذاشت که اگر شرایط و زیرساخت‌ها فراهم باشد بتواند به شیوه کالابرگ اقدام کند، ولی وقتی شرایط و زیرساخت‌ها فراهم نیست اعطای یارانه نقدی مستقیم و اصلاح اقتصادی را معطل نکند.

وی افزود: از روز اول هم اعلام شد که هم زمان با پرداخت یارانه به صورت مستقیم که متوقف نخواهد شد، تکمیل زیرساخت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ بنابراین مراحل تکمیل زیرساخت کالابرگ در حال پیشبرد است و گزارش‌ها به صورت منظم در جلسات مختلف دولت از جمله ستاد تنظیم بازار و ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه می‌شود. دو مرتبه در هفته رصد و ارزیابی می‌کنیم و در نهایت اخیرا هم تصمیم گرفته شد تا به صورت آزمایشی یک طرحی در یکی از استان‌های جنوبی اجرا شود تا بتواند کمکی به تکمیل زیرساخت اعطای کالابرگ داشته باشد؛ لذا مسیر روشنی است که در حال طی شدن است و تا انتها هم پیش خواهد رفت.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت اصرار دارد تا در تخصیص یارانه به مردم و در تامین کالا‌های اساسی و غذایی مورد نیاز مردم ریسک نکند و به روش‌هایی حرکت بکند و مسیر را پیش برود تا این فرآیند دچار حاشیه و خدشه‌ای نشود.

یارانه معیشتی

این دهک ها یارانه معیشتی یک میلیونی می گیرند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ما‌به‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان سازمان بهزیستی خبر داد.

علیرضا انجلاسی اظهار کرد: با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور 30 درصد افزایش یافت که از آبان ماه به حساب مددجویان مستمری بگیر واریز شد.

وی با بیان این که ما‌به‌التفاوت مهرماه مستمری مددجویان امروز واریز شد، گفت: این ما به التفاوت برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون 260 هزار ریال، خانوارهای دونفره یک میلیون 800 هزار ریال برای خانوارهای سه نفره 2 میلیون و 520 هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره سه میلیون و 240 هزار ریال و خانوارهای پنج نفره و بالاتر 3 میلیون و 960 هزار ریال پرداخت شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مستمری مددجویان از مهرماه 30 درصد افزایش داشته است در خصوص مبالغ جدید مستمری مددجویان گفت: با افزایش 30 درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از 420 هزار به 546 هزار تومان، در خانوارهای دونفره از 600 هزار به 780 هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از 840 هزار به یک میلیون و 92 هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و 80 هزار به یک میلیون و 404 هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و 320 هزار به یک میلیون و 716 هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده است./تسنیم

یارانه معیشتی آذر ماه چقدر است؟

در این گزارش به توضیحاتی درباره اینکه یارانه آذر ماه چقدر است و کی واریز می شود؟ پرداخته شده است.

با توجه به اینکه قرار بود زیر ساخت های کالابرگ الکترونیک تا شهریور ماه آماده شود اما به دلیل اینکه چنین طرح عظیمی برای اینکه نتیجه مطلوب داشته باشد نیازمند یک زیر ساخت قوی و محکم می باشد، در حال حاضر اجرای این طرح امکان پذیر نیست. اما براساس فراهم نبودن زیر ساخت های این طرح یارانه مهر، نقدی پرداخت شد و آبان و آذر نیز احتمالا نقدی پرداخت می شود.

براساس گزارشات سخنگوی دولت اعلام کرد: با توجه به آماده نبودن زیرساخت های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیکی، در حال حاضر یارانه ها به‌صورت نقدی پرداخت خواهد داشت.

یارانه مهر ماه روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به حساب خانوارها واریز شد، یارانه آبان ماه نیز مانند ماه های گذشته در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

گفتنی است پیش تر نیز وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که فعلا زیرساخت های طرح کالابرگ الکترونیک مهیا نشده است، بر همین اساس یارانه مرحله 142 آبان ماه ۱۴۰۱، مانند 7 ماهه نخست سال جاری، بدون تغییر روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

این در حالیست که در حال حاضر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام نکرده است که یارانه آذر ماه مانند ماه های گذشته پرداخت می شود یا طرح کالابرگ الکترونیک اجرایی می شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.