شناسایی ۳۰ کرونایی در دو مراسم عروسی

کد خبر: 1008792

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از روند افزایشی کروناویروس در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

شناسایی ۳۰ کرونایی در دو مراسم عروسی

خبرگزاری ایسنا: دکتر رضا چمن دوم مردادماه در آیین افتتاح راه اندازی آی سی یو جدید در اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود ضمن اعلام این خبر به روند صعودی ابتلاء در بسیاری از نقاط کشور پرداخت و اظهار کرد: با توجه به روند نگران کننده رشد کروناویروس انتظار می رود که مردم با رعایت توصیه های بهداشتی همراهی بیشتری با ایثارگران حوزه سلامت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شرایط کشور و منطقه با روند صعودی همه گیری کرونا بسیار نگران کننده است خاطرنشان کرد: تنها در دو روز اخیر ۴۴ مورد جدید در دو شهرستان تحت پوشش دانشگاه شاهرود شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: با شناسایی این مبتلایان در مجموع شمار مبتلایان در شهرستان های تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود از ابتدای بحران کروناویروس تاکنون به یک هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است .

دکتر چمن از افزایش 12 تخت آی سی یو به بیمارستان شاهرود خبر داد و اضافه کرد: با توجه افزایش چشمگیر مبتلایان و نیاز شدید به افزایش تخت های آی سی یو با تلاش و همکاران و مشارکت ارزنده خیرین موفق به راه اندازی این بخش با ۱۲ تخت با تجهیزات کامل استاندارد شدیم که بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه شده و یک میلیارد از این هزینه را خیرین تامین کرده اند.

این متخصص همه گیری با اشاره به روند صعودی مبتلایان در روزهای اخیر از مردم خواست: با رعایت اصول پیشگیری و خصوصا استفاده از ماسک به مهار این بیماری کمک کنند.

وی ضمن برحذرداشتن مردم از حضور در اجتماعات و گردهمایی ها و لغو مجالس عزا و عروسی تاکید کرد و افزود: به دنبال برگزاری دو مراسم عروسی در دو منطقه متاسفانه بیش از ۳۰ نفر مبتلا شناسایی شده است لذا انتظار می رود که مردم به شدت از حضور در مراسم های اینچنینی اجتناب کنند تا کمتر شاهد این شرایط اسفناک باشیم .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها