مردم به مازندران سفر نکنند

کد خبر: 1010953

لاری با ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در مازندران، از هموطنان خواست از هر گونه سفر غیرضروری به این استان به طور جدی خودداری کنند.

مردم به مازندران سفر نکنند

باشگاه خبرنگاران جوان، لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار درباره وضعیت کرونایی استان مازندران هشدار داد و گفت: استان مازندران در اسفند ماه سال گذشته شاهد خیز شدیدی در ابتلا و بستری در اغلب شهرستان‌ها بود و از تیر ماه با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است، به طوری که ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف ۶ هفته گذشته بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران کننده است و از هموطنان خواهشمندیم از هر گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند.

او با اشاره به وضعیت قرمز استان لرستان ادامه داد: در استان لرستان شاهد خیز بیماری در اسفند ماه و خیز نسبتا شدید در فروردین ماه بودیم و از اوایل خرداد ماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم، به طوری که هفت شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های استان لرستان مانند خرم آباد، الیگودرز، سلسله، دلفان و کوهدشت دارای شیب تندتری است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت هشدار دهنده استان قم بیان کرد: اولین موارد کرونا در ایران در استان قم شناسایی شد و این استان خیز بسیار شدیدی را در اسفند ماه ۹۸ در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد، متاسفانه از اواخر خرداد ماه نمودار موارد بستری روزانه در این استان شیب صعودی پیدا کرده است و بیم آن می‌رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه‌ای برای خیز مجدد بیماری کرونا در این استان فراهم شود.

لاری تاکید کرد: فراموش نکنید اصلی‌ترین عامل در جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی یک تا ۱.۵ متری، شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها