جدیدترین اخبار کرونایی

کد خبر: 1014346

مقامات کره جنوبی از ابتلای نزدیک به ۲۰۰ نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا در روز گذشته خبر دادند.

جدیدترین اخبار کرونایی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از ان اچ کی، وزارت بهداشت کره جنوبی امروز اعلام کرد که 198 نفر از مردم این کشور در روز یکشنبه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

برای چهارمین روز متوالی تعداد مبتلایان از 100 نفر فراتر رفته است. به گفته این نهاد کره جنوبی تقریبا 80 درصد از موارد جدید در پایتخت این کشور بوده است.

گفتنی است بسیاری از موارد ابتلا مربوط به کلیسایی به نام سرنگ جیل بوده است که از چهارشنبه گذشته ابتلای 312 نفر در این کلیسا تایید کرده اند.

دولت کره جنوبی با ادعای اینکه کشیش این کلیسا فهرست کاملی از افرادی که باید تست ویروس کرونا بدهند تحویل نداده، روز یکشنبه علیه او یک دادخواست کیفری ارائه داد.

شمار کرونایی‌ها در قاره آفریقا به یک میلیون و ۱۲۳ هزار نفر رسید

طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در قاره آفریقا، شمار مبتلایان در این قاره به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

همچنین با فوت شماری دیگر طی ساعات گذشته بر اثر کرونا، شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس قاتل در قاره سیاه به ۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر افزایش پیدا کرد.

این در حالی است که تاکنون در این قاره ۸۳۸ هزار و ۶۵۷ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

آفریقای جنوبی با ۱۱ هزار و ۸۳۹ مورد فوتی بیشترین تعداد فوتی های ناشی از کرونا را در میان کشورهای آفریقایی داشته و مصر با ۵ هزار و ۱۶۰ و الجزایر با ۱۳۷۰ مورد فوتی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا در قاره سیاه، در جمهوری آفریقای جنوبی ثبت شده و ۵۸۷ هزار و ۳۴۵ نفر از شهروندان این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. مصر با ۹۶ هزار و ۴۷۵ و نیجریه با ۴۹ هزار ۶۸ کرونایی، در رده‌های بعدی قرار دارند.

کرونا در اروپا| از نگرانی مقامات درباره افزایش آمار جدید مبتلایان تا تداوم روند بازگشت محدودیت‌ها

افزایش آمار جدید مبتلایان به کرونا در اتحادیه اروپا مقامات این اتحادیه را به شدت نگران کرده و سبب شده روند بازگشت مجدد محدودیت‌ها در بسیاری کشورها برای مهار این بحران همچنان ادامه یابد.

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتری به بار می آورد.

کاهش اشتغال در بخش صنعت آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اشتغال در صنعت آلمان در دوران بحران کرونا کاهش پیدا کرده است. اواخر ژوئن حدود 5.5 میلیون نفر در این بخش مشغول فعالیت بودند که 2.4 درصد کم تر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.این خبر را اداره آمار فدرال آلمان روز دوشنبه اعلام کرده است.

کاهش مهاجرت‌ها به آلمان

گزارش ها حاکی از آن است که بحران کرونا شمار مهاجرت های غیرقانونی به آلمان را کاهش داده است. در 6 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی شمار مهاجرت های غیرقانونی به آلمان به طرز چشمگیری کاهش داشته است.

افزایش زباله های پلاستیکی در ایتالیا

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که ایتالیایی ها در دوران کرونا زباله کم تری تولید کرده‌اند. موسسه حفاظت و تحقیقات محیط زیست گفته است که در اوج محدودیت ها در ماه مارس و آوریل 500 هزار تن زباله کمتری در ایتالیا تولید شده است. با این همه 300 هزار تن زباله های جدید مانند ماسک صورت، دستکش و سایر تجهیزات محافظتی در دوران بحران کرونا تولید شده است.

در هر صورت محققان و حامیان محیط زیست این بیماری همه گیر را به عنوان یک مسئله ارزیابی می کنند. به گفته محققان پیش از کرونا در بسیاری زمینه ها انسان ها تلاش می کردند زباله های پلاستیکی ایجاد نکنند، اما کرونا این وضعیت را تغییر داد. به گفته یک کارشناس محیط زیست در حالی که در مجموع زباله کمتری در ایتالیا ایجاد شده است اما تولید زباله های پلاستیکی 8 درصد افزایش داشته است. این مسئله همچنین به دلیل افزایش تجارت های آنلاین هم هست.

برگزاری جشن‌ها منبع خطر شیوع کرونا در آلمان

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم درباره برگزاری جشن ها به عنوان یک منبع خطر کرونا هشدار داده است. وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورش گفته است: موارد ابتلای جدید بیشتری از طرف توریست هایی که از سفر باز می گردند وجود دارد و همچنین شیوع های محلی هم در سراسر کشور وجود دارد که بیشتر مربوط به برگزاری جشن ها است.

وی در عین حال گفت که نیاز به محدودیت های بیشتری نیست و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله می توان به مسیر ادامه داد.

بازگشت محدودیت‌ها در ایرلند

ایرلند هم با توجه به افزایش شمار مبتلایان جدید به کرونا اجرای مجدد محدودیت ها را در دستور کار قرار می دهد. ایرلند با وجود اینکه بسیار کندتر از دیگر کشورهای اروپایی محدودیت های خود را کاهش داده بود اما شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور همچنان افزایش پیدا می کند.

تشدید محدودیت‌ها در ایتالیا

ایتالیا هم محدودیت های بیشتری را برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در دستور کار قرار می دهد. وزیر بهداشت ایتالیا دستوری را در این رابطه امضا کرده که از روز دوشنبه در این کشور اجرا خواهد شد.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در شهر کیل آلمان

صدها نفر در شهر کیل آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند.

وعده شرکت داروسازی آلمانی برای تولید یک میلیارد دوز واکسن در سال

شرکت داروسازی Curevac آلمان هم اعلام کرده که تلاش می کند حدود یک میلیارد دوز واکسن کرونا در هر سال تولید کند. این شرکت اعلام کرده که در پاییز نتایج آزمایش های بالینی نامزد واکسن کرونا را که اخیرا آغاز کرده است ارائه می دهد. انتظار می رود نتیجه این تحقیقات در ماه سپتامبر ارائه شود. تصویب این واکسن هم احتمالا اوایل سال آینده میلادی خواهد بود.

شیوع گسترده کرونا در بین جوانان ایتالیایی عامل افزایش نگرانی‌ها درباره طرح بازگشایی مدارس

صعود موارد جدید ابتلا به کرونا در ایتالیا هم نگرانی ها درباره تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس را تشدید کرده است. مدارس ایتالیا در ماه مارس به دلیل شیوع کرونا بسته شد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مدارس ایتالیا قرار است بعد از تعطیلات تابستان در اواسط ماه سپتامبر بازگشایی شود. کارشناسان با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید کرونا درباره خطرات بازگشایی مدارس هشدار می دهند.

با این همه وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرده است که بازگشایی مدارس برای دولت اولویت مطلق است. این سیاستمدار ایتالیایی البته آمار مبتلایان جدید را نگران کننده خوانده و با این حال گفت که وضعیت کشورش بهتر از اسپانیا، فرانسه و یا آلمان است.

متخصصان ایتالیایی اعلام کرده اند که همواره میزان مبتلایان جدید در سنین جوانی در این کشور افزایش می یابد. در مجموع بیش از نیمی از مبتلایان جدید به کرونا در ایتالیا در فاصله های سنی بین 19 و 50 سال قرار دارند. با توجه به افزایش شیوع کرونا در بین جوانان نگرانی ها درباره بازگشایی مدارس در این کشور بیشتر شده است.

ابراز نگرانی مرکل درباره افزایش آمار مبتلایان جدید

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در کشورش را نگران کننده خوانده و در عین حال همچنان آن را تحت کنترل دانسته است. وی اعلام کرده که محدودیت های بیشتری مد نظر دولت نیست.

پناهندگان بیشترین متضرران شغلی بحران کرونا در آلمان

نتیجه یک تحقیق هم نشان می دهد که پناهندگان در بحران کرونا بیشترین آسیب ها را از روند اخراج ها دیده‌اند. بر اساس ارزیابی انستیتو تحقیقات اشتغال و بازار کار در آلمان (IAB) شیوع بحران کرونا روند مثبت در ادغام بازار کار پناهندگان را فلج کرده است.

"هربرت بروکر"، از محققان مهاجرت در این انستیتوی آلمانی در این باره گفته است که پناهندگان جزو گروهی هستند که بیشترین آسیب را از روند اخراج ها از مشاغل در دوران شیوع کرونا دیده‌اند.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم در سخنانی تاکید کرد که اتریش تا به حال در بحران کرونا تابستان را به خوبی گذرانده است. وی در عین حال تحولات اخیر در کشورش را نگران کننده ارزیابی کرده و روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی بر درخواست خود برای تست گیری های بیشتر در مناطق مرزی به منظور مقابله با شیوع کرونا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه شمار موارد ابتلای جدید به کرونا در بین افراد بازگشته از سفر بخصوص از کشور کرواسی افزایش چشمگیری داشته است گفت: این ویروس از طریق مرزها به اتریش می آید.

دولت اتریش درباره سفر به کرواسی به شهروندان خود هشدار داده است. تا قبل از ظهر یکشنبه حدود 191 مورد ابتلای جدید به کرونا در 24 ساعت در این کشور ثبت شده است. در "اتریش علیا" بیش از نیمی از موارد ابتلای جدید به کرونا مربوط به افراد بازگشته از سفر بخصوص از کشور کرواسی بوده است.

صدر اعظم اتریش همچنین از شهروندان خواست خطر کرونا را دست کم نگیرند و خطاب به آن ها گفت: لطفا محتاط باشید.

وی تاکید کرد: اقدامات سختگیرانه به ویژه برای افرادی که از خارج به کشور باز می گردند لازم است تا از محدودیت هایی مشابه بهار سال جاری جلوگیری به عمل آید.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده تا به حال در کشور اتریش 23370 نفر به کرونا مبتلا شده و 728 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا عامل شکاف بودجه‌ای بزرگ در اتریش

کرونا همچنین عامل به وجود آمدن شکاف بودجه ای بزرگی در اتریش شده است.

آمارهای جدید از یک شکاف بودجه‌ای بزرگ در اتریش خبر می دهد. بر این اساس وزارت دارایی اتریش در نیمه ابتدایی سال جاری میلیاردی با شکاف بودجه‌ای 11 میلیارد یورویی مواجه شد.

بر اساس آمارهای رسمی موجود، درآمدهای دولتی در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی حدود 32 میلیارد یورو و هزینه ها نزدیک به 43 میلیارد یورو بوده که حاکی از یک شکاف بودجه‌ای بزرگ حدود 11 میلیارد یورویی است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان درآمدهای دولتی و هزینه ها متعادل بود.

این شکاف بودجه‌ای در اتریش بخصوص به دلیل کاهش درآمدهای مالیاتی و افزایش هزینه ها پیامد بحران کرونا ایجاد شده است.

آمار موارد جدید ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد تا به حال در اسپانیا 358843 نفر به کرونا مبتلا شده و 28617 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 318484 نفر به کرونا مبتلا شده و 41366 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 253915 نفر به کرونا مبتلا شده و 35396 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 224997 نفر به کرونا مبتلا شده و 9290 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 218536 نفر به کرونا مبتلا شده و 30410 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها