کاهش آمار بیماران کرونایی بستری نسبت به هفته گذشته

کد خبر: 1014406

علیرضا زالی ضمن بیان تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان در ۲۴ ساعته گذشته، از کاهش آمار بیماران نسبت به هفته پیش خبر داد.

کاهش آمار بیماران کرونایی بستری نسبت به هفته گذشته

باشگاه خبرنگاران جوان: علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدیدی که در بخش عادی بستری شدند بالغ بر ۴۰۲ نفر بوده و ۱۳۳ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که در مجموع تعداد بیماران بستری در ۲۴ گذشته بالغ بر ۵۳۵ نفر بوده است.

او افزود: همچنین ۸.۴ درصد افراد مراجعه کننده به بخش‌های بستری نیاز به درمان سرپایی داشتند و مجموع کسانی که در مراقبت‌های ویژه بستری شدند ۲۵ درصد است که ۲۹۷ نفر نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی یا مکانیکی داشتند و ۳۹ بیمار جدید به آن‌ها اضافه شدند.

زالی گفت: نسبت به هفته قبل در آمار‌ها کاهش داشتیم، اما همه فرود‌های آماری بسیار شکننده هستند و ما نباید فکر کنیم به ثبات قطعی یا نسبی رسیده‌ایم.

فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران تاکید کرد: استفاده منظم از ماسک و ترویج شیوه‌نامه بهداشتی باعث تقلیل آمار تهران شده است؛ همچنین استفاده از ظرفیت ناوگان سلامت و حضور یک سومی کارمندان آثار چشمگیری در کاهش آمار داشته است.

او در خصوص برخی محدودیت‌ها مانند لغو طرح ترافیک افزود: طرح ترافیک یک بحث کارگروه پژوهشی مشترک بین وزارت بهداشت و استانداری است و مجموعه ستاد مقابله با کرونا و شهرداری بررسی می‌کند که آیا واقعا لغو طرح ترافیک تغییری در میزان سفر داشته است یا خیر. طبیعتا بر اساس این شاخص تصمیم گیری خواهد شد. به نظر می‌رسد تاثیر قابل توجهی نداشته است و بیشترین سهم در کاهش مربوط به سایر محدودیت‌ها به‌ویژه کاهش حضور کارمندان بوده است.

زالی ادامه داد: تقلیل جمعیت کارمندی هم تولید سفر را کاهش داده و هم از میزان فشار بر حمل و نقل به صورت منطقی کاسته است. با مشاهده میدانی می‌توان دریافت که استفاده از ماسک افزایش یافته است و در نظرسنجی هم دیدیم که ۷۲ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند؛ البته این میزان در ادارات به ۸۵ درصد می‌رسد. در طول هفته گذشته بیشترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بانک‌ها، ادارات و داروخانه‌ها بوده است.

او در پایان اضافه کرد مردم برای شرکت در پویش نذر سلامتی محرم می‌توانند با شماره گیری *۷۳۷*۷۰۰# نذر خود را به شیوه‌ای دیگر ادا کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها