وزیر بهداشت: مردم از مسافرت رفتن خودداری کنند

کد خبر: 1016110

وزیر بهداشت با بیان اینکه توانستیم در مدیریت بیماری کرونا در جهان در جایگاه خوبی قرار گیریم، گفت: از مردم خواهش می‌کنم تا به مسافرت نروند.

وزیر بهداشت: مردم از مسافرت رفتن خودداری کنند

خبرگزاری فارس: سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: امروز آغاز پویش «ره سلامت» را داریم و در شرایطی که خیلی‌ها از بیرون هجمه وارد کردند، توانستیم با همدلی و وفاق، در مدیریت بیماری کرونا در دنیا در جایگاه خوبی قرار گیریم و در کنار آن از توسعه زیرساخت‌ها نیز غافل نشدیم و تا پایان سال نیز ۱۴۰۰ پروژه دیگر نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد:همکاران بنده روز‌ها و شب‌های سختی را گذرانده‌اند و خوشبختانه با تلاش شبانه روزی، توانستیم مرگ و میر را در استان‌ها به حداقل برسانیم و از مردم عزیز تقاضا دارم در این مسیر کمک کنند.

وزیر بهداشت گفت: در اردیبهشت ماه پیک اول کرونا را مهار کردیم و بار‌ها گفتم مراقب باشید و ویروس کرونا ویروس پیچیده، غیر قابل پیش بینی و خطرناک است، اما این ساده انگاری و بی توجهی باعث شیوع آن شد.

نمکی با اشاره به تلاش فراوان همکاران کادر درمانی در مهار کرونا و درمان بیماران، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از همکارانم بیمار و بستری شده و تعداد قابل توجهی نیز از دور خدمت خارج شدند.

وی متذکر شد: بنده خواهش می‌کنم تا مردم عزیز کشورمان عادی انگاری نکنند. با تمام شدن دوره کنکور بار سفر نبندند؛ چراکه بیشترین عارضه را در مازنداران به خاطر مسافرت‌ها به این استان داریم. برخی می‌گویند سفر در اشاعه ویروس نقشی ندارد که باید گفت اگر نقشی ندارد، چگونه ویروس در دور‌ترین نقاط کشور رفته است.

وزیر بهداشت با تأکید بر پرهیز مردم به مسافرت رفتن در تعطیلات، ابراز داشت: در ماه محرم ما می‌خواهیم شیعیان حضرت ابا‌عبدالله (ع) هم عزت این ماه را با فریادشان از کوی و برزن برآورند، اما باید با تکیه به پروتکل‌های بهداشتی باشد.

نمکی از مردم در خواست کرد: به ما فرصت دهید تا اگر خدای ناکرده در پاییز با همزمانی کرونا و آنفلوآنزا روبرو شدیم، نفسی برای همکاران بنده برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها