زنگ خطر افزایش سرطان در ایران

کد خبر: 1017771

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ضمن هشدار نسبت افزایش سرطان در کشور به بیان نکاتی در خصوص ۳ عامل اصلی رشد این بیماری در ایران پرداخت.

زنگ خطر افزایش سرطان در ایران

میزان: «محمد اسماعیل اکبری»، رییس مرکز تحقیقات سرطان نسبت به افزایش سرطان در ایران هشدار داد و گفت: سن مهترین عامل رشد سرطان است و ۷۰ درصد علت ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود چرا که درگیری به سرطان معمولا در سنین بالا رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه آمار درگیری کودکان زیر ۱۴ سال به سرطان حدود ۲ درصد است، ادامه داد: ۹۸ درصد از موارد ابتلا به سرطان در افراد بالای ۱۴ سال اتفاق می‌افتد و هر چه سن افراد بالاتر می رود احتمال درگیریشان به سرطان نیز بیشتر می‌شود و از آنجایی که میانگین سن جامعه در ایران در حال افزایش است، ابتلا به سرطان در کشور ما روند صعودی دارد.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه عامل دیگری که موجب رشد سرطان در ایران شده است، ریز فاکتور‌های عوامل خطر هستند که شامل وضعیت تغذیه، آب، هوا، استرس، استعمال دخانیات، مسائل و مشکلات روانی می شوند، اظهارکرد: استفاده از چربی‌های حیوانی مانده، مشکلات اقتصادی و استرس‌های ماندگار نقش بسزایی در رشد سرطان دارند.

رییس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه عامل دیگر ابتلا به سرطان ژنتیک است و به طور طبیعی برخی اقوام بیشتر از بعضی دیگر دچار این بیماری می‌شوند، افزود: ایران جزو ۲۲ کشور شرق دریای مدیترانه است که از نظر ابتلای ژنتیکی به سرطان در میانه جهان قرار دارد.

اکبری متذکر شد: با وجود اینکه کشور ما از لحاظ ابتلای ژنتیکی به سرطان در میانه جهان قرار دارد، اما درگیری افراد به سرطان به دلیل زیر فاکتور‌های عوامل خطر روز به روز بیشتر می‌شود، چرا که تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و عوامل استرس زا در ایران در حال افزایش است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها