قیمت واکسن کرونا چقدر خواهد بود؟

کد خبر: 1018486

مدیرعامل شرکت سانوفی فرانسه، اعلام کرد که به احتمال زیاد هر دوز واکسن کرونا این شرکت در آینده قیمتی کمتر از ۱۰ یورو خواهد داشت.

قیمت واکسن کرونا چقدر خواهد بود؟

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز، اولیور بوگیلوت، مدیرعامل شرکت سانوفی فرانسه، اعلام کرد که واکسن کرونای تولیدی این شرکت احتمالا کمتر از ۱۰ یورو قیمت خواهد داشت.

وی طی مصاحبه‌ای گفت هنوز قیمت واکسن قطعی نشده و ما در حال ارزیابی هزینه‌های تولید طی ماه‌های آینده هستیم. قیمت واکسن ما زیر ۱۰ یورو خواهد بود.

شرکت‌های داروسازی و زیرمجموعه‌های دولتی در سراسر جهان در تلاش هستند تا با شیوع ویروس کرونا مقابله کرده و برای این بیماری درمان و واکسن تولید کنند.

بوگیلوت درباره قیمت واکسن تولیدی شرکت رقیب آسترا زنکا، که قرار است هر دوز آن ۲.۵ یورو در اروپا عرضه شود، گفت دلیل این فاصله قیمتی بین واکسن ما و واکسن آسترازنکا این است که ما تمام مراحل تولید را در داخل شرکت با تیم تحقیقاتی خود و در مرکز تحقیقاتی خودمان انجام دادیم، اما بخشی از فرایند تولید واکسن در آسترازنکا، در خارج از این شرکت انجام شده است.

اوایل هفته جاری شرکت سانوفی فرانسه و گلاکسو اسمیت کلین انگلیس، اعلام کردند که آزمایشات بالینی برای واکسن کرونای تولیدی خود را آغاز کرده و قصد دارند این آزمایشات را تا ماه دسامبر به پایان برسانند.

در صورتی که این آزمایشات به پایان برسد دو شرکت امیدوار هستند مجوز تولید این واکسن را در نیمه نخست سال آینده دریافت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها