۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و پرخطر کرونا

کد خبر: 1023923

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و خیلی پرخطر کرونا قرار گرفتند و سن فوتی های ناشی از ابتلا نیز کاهش یافته است.

۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و پرخطر کرونا

خبرگزاری فارس: فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری در خوزستان ، ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته اند.

وی افزود: همچنین شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بیان کرد :بی تفاوتی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده تا روند بستری بیماران بدحال افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد؛ همچنین وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز بسیار نگران کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده ایم.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هیچ سازمان و ارگانی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه کند و از کسبه و بازاریان نیز درخواست میشود در جهت جلوگیری از تعطیلی بازارها برای پیشگیری از کرونا، به افرادی که از ماسک استفاده نمیکنند هیچ گونه خدماتی ارائه نکنند.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست ها، است و انتظار میرود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها