در صورت مشاهده علائم کرونا چه اقداماتی انجام دهیم؟

کد خبر: 1030531

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تشریح علائم کرونا، در خصوص اقدامات که یزدی‌ها در صورت مشاهده این علائم باید انجام دهند، توضیحات ارائه کرد.

در صورت مشاهده علائم کرونا چه اقداماتی انجام دهیم؟

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تشریح علائم کرونا، در خصوص اقدامات که یزدی‌ها در صورت مشاهده این علائم باید انجام دهند، توضیحات ارائه کرد.

دکتر «مسعود شریفی» با اشاره به خیز کرونا، گفت: علائم کرونا در ابتدا علائم غیراختصاصی شامل گلودرد، سوزش گلو، تب و لرز و علائم شایع‌تر شامل بدن درد، سردرد، علائم گوارشی شامل تهوع و از دست دادن چشایی و بویایی است.

وی ادامه داد: در صورتی که فردی این علائم را در خود مشاهده کرد، در گام اول خود را از سایر اعضای خانواده جدا کند و به مراکز خدمات سلامت ۱۶ ساعته که در شهر یزد شامل مراکز بقائی پور، مرکز نیکوپور، مرکز ازادشهر و مرکز امامشهر و مراکز منتخب در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

شریفی افزود: در صورتی که فردی بیماری زمینه‌ای از قبیل سرطان، دیابت، فشار خون، بیماری قلبی عروقی یا فرد باردار نیست و سن کمتر از ۶۵ سال دارد می‌تواند درمان علامتی را شامل مصرف تب بر، مصرف مایعات و استراحت کردن را انجام دهد ولی در صورتی که فردی علائم هشدار را از قبیل طولانی شدن تب ۳۸ به بالا، درد قفسه سینه، تنگی نفس و سرفه‌های مکرر خشک دارد، حتما به پزشک مراجعه کند.

وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده در مراکز ۱۶ ساعته به صورت رایگان و تست در این مراکز هم در صورتی که فرد واجد شرایط تست باشد، به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با هشدار به افرادی که تست pcr انجام داده‌اند، گفت: این افراد از زمان انجام تست تا زمان دریافت پاسخ که یک تا سه روز به طول می‌انجامد، بیشترین میزان واگیری و بیشترین پراکنش ویروس را دارند و حتما بعد از انجام تست در منزل قرنطینه باشند.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از مراکز ۱۶ ساعته تست در واحدهای دیگر از قبیل کلینیک امام علی(ع) و در برخی ازمایشگاه های خصوصی هم تست ته حلق و بینی را انجام می‌دهند که تعرفه آزمایش در کلینیک امام علی(ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، ۲۸۰ هزار تومان و در آزمایشگاه خصوصی ۵۹۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدای یزد، شریفی در پایان تاکید کرد: افرادی که بیمار هستند و افرادی که احساس بیماری می‌کنند، هم برای خودشون و هم برای اطرافیانشان قرنطیه در منزل، استراحت کافی و مصرف مایعات و پرهیز از خوددرمانی را آغاز کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها