معایب واکسن چینی کرونا

کد خبر: 1033538

تحلیل اولیه از اطلاعات آزمایش بالینی واکسن چینی «کرونا وک» نشان دهنده ایجاد واکنش ایمنی سریع در بدن پس از تزریق است.

معایب واکسن چینی کرونا

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، تحلیل اولیه اطلاعات مربوط به آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ سینوواک نشان می دهد، این واکسن به واکنش ایمنی سریع در بدن افراد منجر می شود اما میزان آنتی بادی تولیدی در داوطلبان کمتر از افرادی است که از این بیماری بهبود یافته اند.

البته مرحله میانی آزمایش بالینی برای بررسی کارآمدی واکسن «کروناوک» طراحی نشده است. اما محققان با توجه به تجارب خود درباره واکسن های دیگر و اطلاعات آزمایش های پیش بالینی معتقدند کروناوک ایمنی کافی در بدن انسان را تامین می کند.

نتایج بررسی واکسن توسعه یافته در سینوواک در نشریه پزشکی Lancet Deseases منتشر شده و مربوط به فاز یک و دو آزمایش های بالینی در چین با حضور بیش از ۷۰۰شرکت کننده است.

ژو فنگکای یکی از مولفان این تحقیق می گوید: یافته های ما نشان می دهد ۴ هفته پس از تزریق دو دوز از کروناوک با فاصله زمان ۱۴ روزه در بدن انسان واکنش ایمنی به بیماری به وجود می آید. به این ترتیب واکسن مذکور برای استفاده اضطراری در دوران پاندمی مناسب است.

نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن بالقوه چینی در حالی منتشر می شود که شرکت های فایزر و مدرنا نیز مدعی کارآمدی بالای واکسن های خود هستند و روسیه نیز ادعا می کند واکسن های بالقوه ای با کارآمدی بیش از ۹۰ درصد توسعه داده است.

هم اکنون کرونا وک همراه ۴ واکسن بالقوه چینی دیگر در مراحل پایانی آزمایش های بالینی هستند تا تاثیرگذاری آنها در جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ بررسی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها