آمار جهانی کرونا/مبتلایان آمریکایی ۱۵ میلیونی شد

کد خبر: 1037361

طبق آخرین آمار جهانی کشور آمریکا در شب گذشته با افزایش ۱۷۳ هزار و ۷۶۱ مبتلای جدید از شمار ۱۵ میلیون مبتلا فراتر رفت.

آمار جهانی کرونا/مبتلایان آمریکایی  ۱۵ میلیونی شد

خبرگزاری تسنیم: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۶۷ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۸۳ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۷۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۶ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۲۲۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۷۳ هزار و ۷۶۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۵ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۲۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۸۸ هزار و ۹۰۶ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۲ هزار و ۲۷۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۲۰۳ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۶ هزار و ۳۶۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۷۶ هزار و ۹۶۲ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا نیز به‌ترتیب با ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۷۷۰، ۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۴۶۷، یک‌میلیون و ۷۲۸ هزار و ۸۷۸، یک‌میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۴۲ و یک‌میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۴۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های آرژانتین با یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۱۱۰ مبتلا و کلمبیا نیز با یک‌میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۰۳ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۹ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۰۱، ۸ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۵۹۳ و ۵ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۱۸۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آمار جهانی کرونا/مبتلایان آمریکایی ۱۵ میلیونی شد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها