آخرین آمار جهانی کرونا/ مبتلایان آمریکایی ۱۶ میلیونی شدند

کد خبر: 1038205

طبق آخرین آمار جهانی شب گذشته کشور آمریکا با ثبت ۲۱۷ هزار مبتلای جدید، به مجموع ۱۶ میلیون و ۳۹ هزار مبتلا رسید.

آخرین آمار جهانی کرونا/ مبتلایان آمریکایی ۱۶ میلیونی شدند

خبرگزاری تسنیم: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۷۰ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۱۴ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۴۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۶۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۱۷ هزار و ۷۷۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۹۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۹۹ هزار و ۶۹۲ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۴ هزار و ۶۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۹۹۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۴۲ هزار و ۲۲۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۵۳ هزار و ۴۲۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۵۴۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۷۹ هزار و ۸۰۱ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و ترکیه نیز به‌ترتیب با ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۲۶، ۲ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۶۶، یک‌میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۸۳، یک‌میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۴۷ و یک‌میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۶۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های اسپانیا با یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۳۸۶ مبتلا و آرژانتین نیز با یک‌میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۱۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۶۵، ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۸۳۴ و ۵ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۷ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آخرین آمار جهانی کرونا/ مبتلایان آمریکایی ۱۶ میلیونی شدند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها