‌وزیر بهداشت: اجازه واردات دارو به ایران نمی‌دادند

کد خبر: 1038528

وزیر بهداشت در بیرجند گفت: ظلمی که در این چند سال به‌واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر مردم ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌نظیر است.

‌وزیر بهداشت: اجازه واردات دارو به ایران نمی‌دادند

خبرگزاری تسنیم: سعید نمکی در مراسم افتتاح پروژه‌های درمانی خراسان جنوبی با اشاره به مدیریت کرونا در ایران اظهار داشت: مردم نمی‌دانند در این مدت چه بر ما در مدیریت بیماری کرونا گذشت، اما باور کنید بعد از آنچه بر امام حسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا گذشت، بر ملتی مانند ایران در این سال‌ها که دشمن همه راه‌ها را بر ما بسته بود نگذشته بود.

وی با بیان اینکه دشمن ورود دارو و تجهیزات را به‌روی کشور بسته بود، افز‌ود: در اوج تحریم و کمبود اعتبارات باز هم از تلاش باز نایستاده‌ایم و افتتاح پروژه‌های درمانی را در کشور شاهد هستیم، امسال اولین سالی است که در اوج تحریم و گرفتاری در بلای کرونا بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح می‌کنیم.

نمکی با اعلام اینکه "امسال صد‌ها خانه بهداشت و مراکز درمانی، آموزشی و رفاهی افتتاح می‌کنیم" تصریح کرد: این به‌عنوان سند افتخار جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران و مسئولان نظام با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها تلاش کردند و این افتخار بی‌بدیل را ثبت کردند.

وی ابراز کرد: ما در یک جنگ اقتصادی، تحریم اقتصادی و یک جنگ سازمان‌یافته رسانه‌ای قرار داریم و از افراد نفوذی داخل نیز ضربه می‌خوریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "امسال ۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن به خراسان جنوبی اختصاص یافت" یادآور شد: ارسال یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به شهرستان بشرویه نیز در دستور کار است و چند دستگاه اکسیژن‌ساز نیز ارسال کردیم.

نمکی اظهار داشت: دستگاه اکسیژن‌ساز مشکل ما در کشور بود و ما با کاهش ظرفیت اکسیژن‌ساز روبه‌رو شدیم و تا یک ماه آینده چیزی به‌عنوان کمبود اکسیژن‌ساز نداریم.

وی خاطرنشان کرد: به خراسان جنوبی نیز چند دستگاه فرستادیم و چند دستگاه دیگر نیز ارسال خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها