افزایش مرگ و میر کودکان تهرانی بر اثر کرونا در ۱۰ روز اخیر +فیلم

کد خبر: 1046104

زالی: میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در «کودکان» در ده روز اخیر در تهران افزایش داشته است! زالی گفت: میزان بستری گروه سنی بین ۵ تا ۱۷ سال در ۲ هفته اخیر افزایش پیدا کرده که زنگ خطری جدی است.

افزایش مرگ و میر کودکان تهرانی بر اثر کرونا در ۱۰ روز اخیر +فیلم

باشگاه خبرنگاران جوان: علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا درکلانشهر تهران در بخش خبری با اشاره به آخرین وضعیت تهران اظهار کرد:این روز‌ها نسبت به دو هفته قبل میزان رعایت دستور العمل‌ها به حدود ۷۶/۶ درصد رسیده است و ارتباط مستقیمی بین میزان مراجعه و رعایت نکات بهداشتی است.هرگونه شتاب در بازگشایی نتایج اردیبهشت ماه را در کشور ایجاد می‌کند. در حال حاضر تعداد کل بستری از ۱۹۰۰ عبور و ۷۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

او افزود: متاسفانه میزان بستری گروه سنی بین ۵ تا ۱۷ سال در ۲ هفته اخیر افزایش پیدا کرده پیدا کرده است و این زنگ خطری جدی محسوب می‌شود. طبقه بندی به سرعت قابل تغییر است و در تهران تغییر رنگ‌ها با سرعت می‌تواند به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها رخ بدهد.

زالی بیان کرد: ما باکاهش رعایت شیوه نامه بهداشتی مواجه شدیم و در مراسمات فاصله گذاری اجتماعی کم شده است. امروزه ما به عدد پایه یک نزدیک شده ایم و این موضوع به معنای افزایش موارد ابتلا و بستری است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۲۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شده که ۸۵ درصد ازآن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او‌گفت: در حال حاضر میزان بستری‌ها در تهران بیش از ۱۹۱۵ نفر رسیده است. حالت تهران ناپایدار است و باید احتیاطات لازم انجام شود. هرگونه عجله در بازگشایی‌ها نتایج منفی به همراه دارد. اگر شرایط تغییر کند باید محدودیت‌ها مورد بازنگری قرار بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها