آخرین اخبار از واردات واکسن کرونای روسی

کد خبر: 1048437

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت:واکسن اسپوتنیک V در بیش از ۱۴ کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است.

آخرین اخبار از واردات واکسن کرونای روسی

باشگاه خبرنگاران جوان: کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شائبه های وارد شده به واکسن روسی اسپوتنیک V اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه کمیته تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو مجوز ورود و مصرف اضطراری واکسن روسی صادر شده و مدارک و مستندات چند واکسن دیگر از روسیه، چین و هند در دست بررسی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: به محض اینکه مستندات و مدارک واکسن ها در کمیسیون تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک تایید شود، مجوز مصرف اضطراری برای ورود به کشور صادر خواهد شد و می توانند این واکسن ها وارد کشور شوند.

جهانپور درباره واردات واکسن کرونای روسی گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی پس از صدور مجوز مصرف اضطراری به طور مستقیم یا با همکاری شرکت های خصوصی می تواند در مواردی که از نظر بازرگانی به توافق رسیده باشند، وارد عمل شود و واکسن کرونا را وارد کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه واکسن کرونا در هیچ کشوری تایید نشده است، گفت: واکسن اسپوتنیک V در بیش از ۱۴ کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است، واکسن اسپوتنیک وی علاوه بر ایران و روسیه، تاکنون در الجزایر، آرژانتین، امارات متحده عربی، بولیوی، مجارستان، مکزیک، پاکستان، صربستان، پاراگوئه، بلاروس، گینه و ونزوئلا ثبت شده است و در مصر، آذربایجان و هند و... نیزمراحل نهایی خود را طی می‌کند.

جهانپور درباره ورود واکسن ها از مسیر کواکس ادامه داد: واکسن اسپوتنیک V روسیه در سبد کواکس قرار دارد اما باید توجه داشت که سازمان جهانی بهداشت توزیع واکسن های کواکس را هنوز آغاز نکرده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات مینو محرز درباره واکسن کرونا ایشان مسئولیتی در دریافت و بررسی واکسن های کرونا ندارند و مسئول کارآزمایی یک واکسن کرونا در ایران هستند و نتایج تحقیقات این واکسن هم باید به سازمان غذا و دارو ارائه شود و پس از ارسال مستندات و اطلاعات، کمیسیون تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو بررسی های لازم را انجام می دهد.

جهانپور از تولید مشترک واکسن کرونا با همکاری روسیه بیان کرد: تفاهم های لازم برای انتقال دانش فنی واکسن کرونای اسپوتنیک V و تولید مشترک آن در کشور صورت گرفته است ومجوز مصرف اضطراری اسپوتنیک V در کشورمان در ادامه مسیر تفاهم ها برای انتقال فناوری و تولید مشترک است و به این ترتیب همکاری مشترک بیوتکنولوژی و صنعت واکسن سازی ایران و فدراسیون روسیه با تولید واکسن کرونا دنبال می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: اطلاعات واکسن «آسترازنکا» و «اپی واکرونا» از روسیه، واکسن «کویشیلد» و «کوواکسین» از هند و سه واکسن از چین در کمیسیون تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو در دست بررسی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها