آمار کرونایی های بستری در تهران ۲۴ ساعت گذشته

کد خبر: 1048453

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران گفت: با رعایت بیش از ۷۲ درصدی دستور العمل‌های بهداشتی، بیماری کرونا ریشه کن نشده و خطر همچنان باقی است.

آمار کرونایی های بستری در تهران ۲۴ ساعت گذشته

باشگاه خبرنگاران جوان: علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران در گفت وگو با شبکه خبرگفت: در مواجهه با بیماری کرونا با دو اصطلاح رو به رو هستیم؛ یکی اصطلاح ریشه کن شدن بیماری که حتی در عرصه جهانی منتفی است. اما اصطلاح دوم مربوط به کاهش آمار ابتلا که باعث دفع ویروس از محیط های اجتماعی می‌شود. در حال حاضر هیچکدام از دو اصطلاح در کشور و شهر تهران اتفاق نیفتاده است.

او در ادامه افزود: در واقع هنوز مشخص نیست چه زمانی جامعه بشری به انتهای مسیر کرونا خواهد رسید. عدد مربوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عدد ۷۲.۳ رسیده است و این عدد نشان دهنده کاهش رعایت ها نسبت به هفته‌های قبل است.

زالی گفت: متاسفانه در تهران بر خلاف رعایت بسیاری از دستورالعمل‌های بهداشتی؛ مهم‌ترین عامل مخدوش کننده مربوط به فاصله گذاری اجتماعی می‌شود به خصوص در محیط‌های مرکزی شهر و حمل و نقل عمومی که کماکان یک بحث حل نشدنی به ویژه در مترو تهران است.

زالی گفت: در آمار ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد جدید بستری در استان تهران ۲۵۲ بیمار بوده است که از این تعداد ۹۰ نفر در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. عدد میزان بستری جدید ما نسبت به هفته قبل؛ عدد چشمگیری را نشان نمی‌دهد. اما در زمینه میزان بستری بیمارانی که در بخش‌های ویژه و عادی اختصاص یافته به کرونا به طور عمومی در استان تهران بستری هستند؛ با افزایش آمار در این زمینه رو به رو هستیم. در واقع ۱۹۶۶ بیمار در بخش‌های مختلف بستری هستند.

او در ادامه افزود: در حال حاضر با ۶ درصد افزایش میزان بستری رو به رو هستیم. البته میزان بیمارانی که در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری هستند، رشد چشمگیری نداشته است و حدود نیم درصد افزایش را شاهد بودیم که تعداد ۷۷۷ بیمار در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری هستند. تعداد بیماران ترخیص شده در ۲ ساعت گذشته ۱۷۰ نفر بوده است که اگر با هفته قبل مقایسه کنیم، با کاهش میزان بستری رو به رو بوده ایم.

زالی گفت: آمار در تهران از یک نوساناتی برخوردار است که شرایط تهران را می‌توان کماکان ناپایدار، شکننده و آسیب پذیر تلقی کرد که هر گونه تعلیق می‌تواند ما را در آستانه خیز چهارم قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها