آخرین وضعیت پرونده پزشکی «امیرعباس» +تصاویر

کد خبر: 544575

معاون درمان وزارت بهداشت از رسیدگی و بررسی مجدد پرونده امیر عباس خبر داد و گفت: پرونده این نوزاد مجدد بررسی و برای حمایت مالی و پیگیری درمان امیر عباس اقدامات لازم انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده پزشکی «امیرعباس» +تصاویر
خبرگزاری فارس: اوایل تیر ماه بود که خبری تحت عنوان «نوزاد 5 ماهه را دریابید» منتشر شد. این گزارش از امیرعباس 6 ماه‌ای بود که بعد از تولد دچار فلج مغزی شده و بی‌حرکت تنها زندگی نباتی دارد. امیرعباس حتی نمی‌خندد، گریه نمی‌کند و چشمانش هم همیشه بسته است. همه‌چیز از یک هشتک در فضای مجازی شروع شد؛ هشتکی که حکایت از یک درد بزرگ دارد، درد یک مادر مادری که آرزو به‌دل مانده است، آرزو به‌دل خند‌ه‌ها و گریه‌های نوزاد پنج‌ماهه‌اش؛ امیرعباس پنج ماه است که فقط نگاه می‌کند، بی‌هدف و بی‌احساس... نوزادی که به گفته مادرش شاید به خاطر قصور پزشکی و شاید هم عوارض به این روز در آمده است. مادرش اما، هنوز هم امیدوار است؛ همه خانه و زندگی را فروخته و برای بهبودی امیرعباس هزینه کرده، اما تا به امروز فایده‌ای نداشته است، و مادر بازهم امیدوار است که اگر خدا بخواهد و مسئولان کمک کنند بتواند از پیشرفت مشکلات امیرعباس جلوگیری کند و راهی برای بهبودی پسرش پیدا کند.
پرونده پزشکی امیرعباس
پرونده پزشکی امیرعباس
پرونده پزشکی امیرعباس
انعکاس مشکلات امیرعباس در فضاهای مجازی به‌سرعت انتشار پیدا کرد، تا آنجا که عده بی‌شماری از مردم با هشتک کمپین_حمایت_از_امیرعباس# از مسئولان و پزشکان خواستند تا به کمک این نوزاد 6 ماهه بیایند. دستور آقاجانی برای پیگیری و رسیدگی به امیر عباس پس از انتشار این خبر طی تماس و پیگیری خبرنگار با معاونت درمان، در جریان ماجرای اتفاق افتاده برای امیرعباس قرار گرفت و قول داد تا این ماجرا به سرعت پیگیری و رسیدگی شود.
و امروز بعد از حدود یک ماه و بررسی های مختلف، محمد آقاجانی گفت: دستورات لازم برای بررسی مجدد پرونده امیرعباس، علیرغم ارزیابی‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی داده شده است و برای این کار نیز تیمی از کارشناسان و مدیران اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت به مشهد اعزام شده اند.
همچنین وی برای حمایت مالی و پیگیری روند درمان امیرعباس نیز قول مساعد داد و اعلام کرد که در این‌باره به دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستورات لازم ابلاغ شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها