دلیل قطعی فوت حسن جوهرچی از زبان پزشکان

کد خبر: 624712

یکی از غم‌انگیزترین جمعه‌‌های سال 95، صبح دیروز با انتشار خبر درگذشت حسن جوهرچی، بازیگر محبوب تلویزیون رقم خورد. مهدی امینی‌خواه، همکار و یکی از دوستان نزدیک حسن جوهرچی با انتشار عکس و مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، این خبر را به‌عنوان اولین نفر منتشر کرد. او نوشت؛« متاسفانه در کمال ناباوری، امروز، دوست وهمکارم حسن جوهرچی براثر بیماری کبد در بیمارستان چمران به دیار باقی شتافت.»

روزنامه سپید: یکی از غم‌انگیزترین جمعه‌‌های سال 95، صبح دیروز با انتشار خبر درگذشت حسن جوهرچی، بازیگر محبوب تلویزیون رقم خورد. مهدی امینی‌خواه، همکار و یکی از دوستان نزدیک حسن جوهرچی با انتشار عکس و مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، این خبر را به‌عنوان اولین نفر منتشر کرد. او نوشت؛« متاسفانه در کمال ناباوری، امروز، دوست وهمکارم حسن جوهرچی براثر بیماری کبد در بیمارستان چمران به دیار باقی شتافت.»

امینی‌خواه در گفت‌وگو با سپید درباره بیماری و علت مرگ حسن جوهرچی گفت:«حسن یکی از دوستان بسیار خوب نزدیک من در بیست سال گذشته بود. او از ده سال پیش مبتلابه بیماری کبد شد و در این سال‌ها همواره تحت نظر پزشکان مختلف قرار داشت و دارو مصرف می‌کرد و در مواقعی که بیماری‌اش عود می‌کرد ناگزیر در بیمارستان بستری می‌شد.»

او ادامه داد:« در ماه گذشته باهم سر فیلم‌برداری یک کار جدید بودیم و در هنگام ضبط کار بیماری‌اش مجدداً عود کرد و هماهنگی انجام دادیم تا در بیمارستان بستری شود. او بیست روزی در بیمارستان چمران تحت نظر پزشکان بستری بود و درنهایت هفته گذشته با رضایت پزشک معالجش مبنی بر اینکه اوضاع جسمانی‌‌اش بهتر شده مرخص شد.»
این بازیگر تلویزیون اظهار کرد:« دو شب پیش با وخیم شدن اوضاع جسمانی، حسن جوهرچی، مجدداً به بیمارستان امام(ره) مراجعه کرد و بستری شد اما درنهایت متاسفانه با فشاری که کبد روی قلب وارد کرده براثر ایست قلبی صبح روز جمعه ساعت 5 صبح در بیمارستان درگذشت.» امینی خواه گفت:«من از دوستان بسیار نزدیک حسن جوهرچی هستم و اولین نفری بودم که ساعت 6 صبح از این موضوع مطلع شدم و به بیمارستان مراجعه کردم. از درگذشت این دوست وهمکارعزیزم بسیارمتاثرهستم و درگذشت او را به خانواده و جامعه هنری تسلیت می‌گویم.» او در مورد عدم رسانه‌ای شدن بیماری حسن جوهرچی در این سال‌ها بیان کرد:« خود او علاقه‌ای به انتشار اخباری در مورد بیماری‌اش نداشت و دوستان و خانواده‌اش نیز این موضوع را رسانه‌ای نکردند.» سحر سمیعی، پرستار بیمارستان امام(ره) هم در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فوت این هنرمند محبوب این‌طور توضیح داده است: «حسن جوهرچی به دلیل عارضه عفونت ریوی و فشارخون پایین فوت کرد.
ایشان به علت فشارخون پایین، دارو مصرف می‌کردند. عفونت باید کنترل می‌شد تا پیوند کبدی برای ایشان انجام شود اما به علت عفونت شدید ریوی و کنترل نشدن آن دار فانی را وداع گفت.» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در توضیح دلایل فوت جوهرچی به ایرنا گفت:«حسن جوهرچی به علت نارسایی کبد درگذشت، حدود یک ماه پیش به ایشان گفته‌شده بود که برای قرار گرفتن در فهرست پیوند کبد اقدام کند اما خودش اقدام نکرد تا زمانی که باحال بد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.» علی جعفریان افزود: «حسن جوهرچی دچار نارسایی شدید و پیشرفته کبد بود و باید به‌سرعت درخواست پیوند را به کمیسیون پیوند دانشگاه می‌داد تا اقدامات بعدی برای انجام پیوند انجام شود اما نمی‌دانم به چه علت وی از مراجعه به کمیسیون پیوند خودداری و شاید مسئله شدت بیماری خود را جدی نگرفته بود.»
او اظهار کرد:« آمادگی لازم برای انجام پیوند کبد در بیمارستان کاملاً وجود داشت و از زمانی که به وی اعلام‌شده بود تا برای انجام پیوند به کمیسیون پیوند مراجعه کند،20 پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام‌شده است.»
جعفریان تاکید کرد: «گروه متخصصان گوارش بیمارستان امام(ره) حدود یک ماه پیش، آقای جوهرچی را ویزیت کرده و لزوم پیوند کبد را به وی اعلام کرده بودند اما ایشان موضوع را جدی نگرفت.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «اگر آقای جوهرچی پیگیری می‌کرد و به‌موقع درخواست خود را مطرح می‌کرد قطعاً به‌سرعت پیوند کبد می‌شد و می‌توانست زنده بماند. دو هفته پیش، مقدمات انجام پیوند فراهم‌شده بود اما وی مراجعه نکرد و زمانی باحال بد به بیمارستان آورده و بستری شد که شرایط عفونی‌شده بود و امکان پیوند نبود.»مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسن جوهرچی فردا ١٧ بهمن ماه ساعت ٩ صبح از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود. حسن جوهرچی در سال 47 در تهران متولد شد. او لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران داشت. و با بازی در مجموعه « در پناه تو» به محبوبیت و شهرت رسید. آخرین حضور مرحوم جوهرچی در قاب تلویزیون مربوط به مجموعه آرام می‌گیریم به کارگردانی روح ا... سهرابی بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها