وقتی نوزادان و شیرخواران هم سکته می کنند!

کد خبر: 644134

سکته مغزی یا استروک در حالی دومین عامل مرگ و میر ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر قربانیان خود را از بین افراد 20 تا 40 سال هم انتخاب می‌کند. اما خبر بد این است که پژوهش‌ها نشان می‌دهد این عارضه پا را حتی فرا‌تر گذاشته و سلامت نوزادان و شیرخواران را هم تهدید می‌کند.

روزنامه ایران: سکته مغزی یا استروک در حالی دومین عامل مرگ و میر ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر قربانیان خود را از بین افراد 20 تا 40 سال هم انتخاب می‌کند. اما خبر بد این است که پژوهش‌ها نشان می‌دهد این عارضه پا را حتی فرا‌تر گذاشته و سلامت نوزادان و شیرخواران را هم تهدید می‌کند.
دکتر بابک زمانی در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل بروز سکته مغزی در بزرگسالان، فشار خون بالاست. به‌طوری که احتمال استروک در مبتلایان به فشار خون دوبرابر بیشتر از احتمال بروز سکته قلبی است. از این‌رو توصیه می‌شود این افراد تحت نظر پزشک قلب، مشکل خود را کنترل کنند.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران می‌افزاید: دلیل بروز سکته مغزی در نوزادان و شیرخواران با بزرگسالان متفاوت است. نخستین دلیل استروک در این گروه سنی، بیماری‌های قلبی درمان نشده و دومین دلیل اختلالات عروقی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها