سوسیس و کالباس، تب کنگو را به انسان منتقل نمی‌کند

کد خبر: 680304

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس عامل انتقال بیماری تب "کریمه کنگو" نیست.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس عامل انتقال بیماری تب "کریمه کنگو" نیست.
مریم شیر مستی با بیان اینکه انواع میکروب‌ها و عامل بیماری‌ها با حرارت از بین می‌رود، اظهار کرد: ویروس عامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز از جمله عواملی است که در اثر حرارت از بین می‌رود. از همین رو مصرف فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس چون در کارخانه مقدار قابل توجهی حرارت می‌بیند، باعث انتقال بیماری به انسان نمی‌شود.
این کارشناس تغذیه افزود: البته بهتر است افراد فرآورده‌های گوشتی مانند انواع سوسیس و کالباس را در منزل به صورت حرارت دیده مصرف کنند و از خام خوردن این فرآورده‌ها خوداری کنند. شیرمستی با اشاره به اینکه گوشت خوب پخته نشده نیز می‌تواند از راه‌های انتقال این بیماری باشد، تاکید کرد: افراد باید غذاهای گوشتی را کاملا پخته شده استفاده کنند و از خوردن انواع کباب‌ها به صورت خام یا نیمه پخته خودداری کنند. این کارشناس تغذیه توصیه کرد، مردم از مراکز غیرمعتبر، رستوران‌های غیراستاندارد و دکه‌های غیرمجاز جگرکی خرید نکنند و گوشت و انواع کباب را صرفا از مراکز مجاز و مورد تایید تهیه کنند. با رعایت این نکات ساده خطر مبتلا شدن به این بیماری از بین می‌رود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها