دولت با جامعه پزشکی با تدبیر برخورد کند

کد خبر: 692621

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به برخی از مشکلات ایجاد شده برای جامعه پزشکی خواستار حل مدبرانه آن شد و گفت: اطرافیان وزیر بهداشت تصمیماتی را اعمال می‌کنند که تهدید کننده است.

خبرگزاری فارس: رحمت اله حافظی در جلسه سیصدو پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان مشکلاتی که برای جامعه پزشکی در سراسر کشور رخ داده است و تصمیمات اخیر وزارت بهداشت، تاکید کرد: ارادات ویژه‌ای به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دارم وی فرد فرهیخته‌ای هستند اما اطرافیان وزیر تصمیماتی را اعمال می‌کنند که تهدید کننده است و به نظر می‌رسد که به منزله پوست خربزه باشد.
وی با بیان اینکه در انتهای دولت یازدهم هستیم و باید با تدبیر و درایت بیشتری با جامعه پزشکی برخورد شود، افزود: روز گذشته اقای وزیر مکتوب کردند که مشکل دستیاران پاتولوژی توسط تیمی متشکل از اساتید و بزرگان نظام سلامت با معاونین مرتبط وزارتخانه ظرف سه ماه بررسی و تصمیم گرفته شود این اقدام ایشان قابل تقدیر است، وارد فضای مذاکره شدن اقدام خوبی است و امیدواریم تصمیم نهائی مورد پذیرش جامعه پزشکی باشد.
حافظی همچنین گفت: موضوع دیگر تحمیل تعهد خارج از ضوابط به دستیاران یکی از گروه های پزشکی است، این دستور عطف به ماسبق نمی شود و انتظار داریم در مورد آن بازنگری کنند و نهایتا تعرفه ای که برای گروه رادیولوژی اعمال شد، اگر قرار است افزایش تعرفه نباشد عقل و تدبیر ایجاب می کند که افزایش، متوقف شود، حقوق مکتسبه ای ایجاد شده که کاهش تعرفه، تهدید حقوق مکتسبه است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین به مشکل بدهی شهرداری به بیمه‌های پایه و مکمل اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود کسر از حقوق پرسنل، سهم بیمه پرداخت نشده و وقفه در درمان بیمه شدگان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بخش خصوصی که بیمه مکمل را پوشش می‌دهد 5 میلیارد تومان مطالبه دارد که چند روزی است معرفی بیماران به مراکز درمانی را متوقف کرده، باید این مشکل توسط شهرداری برطرف شود.
وی همچنین درباره اظهار نظر دبیر شورایاری منطقه 21 شهرداری تهران مبنی بر اینکه مجوز ساخت و ساز در محدوده ای از این منطقه تنها سه طبقه است، به شوخی گفت: پیشنهاد می کنم در این محدوده درخت کاشته شود تا به باغ تبدیل شود سپس مجوز ساخت 15 طبقه صادر و مشکل حل شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها