آب ماست جای شیر را می‌گیرد!

کد خبر: 692624

کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: آب ماست دارای مقادیر کمی پروتئین است و بدن می‌تواند به راحتی از این مقدار پروتئین به طور مطلوب استفاده کند. بنابراین برای افرادی که از خوردن شیر منع شده‌اند می توانند به عنوان یک جایگزین مناسبآب ماست را مصرف کنند.

خبرگزاری فارس: علی اکبر دادمهر رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشأ دامی و دریایی سازمان غذا و دارو گفت: آب ماست مایعی است که هنگام تهیه ماست از شیر جوشیده و غلیظ شده تشکیل می‌شود و روی سطح ماست قرار می‌گیرد که مقدار کمی چربی و پروتئین دارد.
دادمهر اضافه کرد: هم‌چنین آب ماست دارای مقادیر زیادی مواد معدنی خصوصا کلسیم و ویتامین‌های محلول در آب مثل ویتامین ب 2 و ویتامین ب 6 است به همین خاطر به فردی که باید چربی و پروتئین کمی مصرف کند و در مقابل به مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد توصیه می‌شود آب ماست بیشتری مصرف کند.
وی اظهار داشت: آب ماست دارای مقادیر کمی پروتئین است و بدن می‌تواند به راحتی از این مقدار پروتئین به طور مطلوب استفاده کند. بنابراین برای افرادی که به دلیل داشتن پروتئین بالا، از خوردن شیر منع شده‌اند، آب ماست به عنوان یک جایگزین مناسب توصیه می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها