صدور ۱۱ میلیون دفترچه بیمه برای حاشیه‌نشینان

کد خبر: 733283

وزیر بهداشت و درمان گفت: برای 11 میلیون حاشیه‌نشینی دفترچه صادر کردیم اما متاسفانه این دفترچه‌ها فقط در همان روستا معتبر است.

باشگاه خبرنگاران جوان: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امروز شنبه(15مهرماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: بشر امروزی گرفتار تکنولوژی است اما با این وجود کشور ما یکی از جلوه‌های زیبایی بشر را داراست و شاهد زندگی روستایی و عشایری هستیم.

وی افزود: در 30 استان ما عشایر مشغول به زندگی و فعالیت هستند و یکی از پرافتخار ترین دوره زندگی بنده دوران اوایل قبل از انقلاب اسلامی بود زمانی که جهاد سازندگی ایجاد شد و اقدامات جدی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: خوشبختانه خدمات زیادی برای روستاییان انجام شده که حاصل آن هم پیشرفت‌های بخش روستایی است.

وی گفت: زمانی که خدمات اولیه رفاهی همچون آب و برق به روستاها منتقل می‌شود سایر نیازها هم برای روستاییان به وجود خواهد آمد بنابراین یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران عدالت اجتماعی بود لذا با ارائه خدمات به روستاییان نیازهای آنها را برطرف کردیم اما علی‌رغم اقدامات انجام شده مهاجرت روستاییان به شهرها دیده می‌شود که این موضوع نشان از بی‌تدبیری دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در گذشته جمعیت روستاییان 70 درصد و جمعیت شهرنشینان 30 درصد بود اکنون این آمار معکوس شده است و برخی هم در حاشیه شهرها مستقر هستند و شرایط نامناسبی دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه روستا مرکز فرهنگ و تولید است ادامه داد: باید به روستا و روستاییان توجه ویژه‌ای کرد و چنین روزی باید برای مسئولان در نظر گرفته شود که کارنامه‌ای موثری بتوانند ارائه دهند.

وی گفت: معتقدم مهمترین عامل ماندگاری در روستاها تامین رفاه و بهداشت آنها است بنابراین اگر کسی در روستا دچار بیماری یا مشکلی می‌شود باید به خدمات بهداشتی درمانی دسترسی داشته باشد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در اکثر روستاها خانه‌های بهداشت بازسازی شده و حدود 4 هزار خانه بهداشت نیز ساخته شده است همچنین در استان سیستان و بلوچستان حدود 600 پروژه بهداشتی درمانی در دست اجرا است همچنین بنیاد مستضعفان نیز پروژه‌های خوبی در این حوزه در حال اجرا دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بیش از 7 هزار پروژه بهداشتی درمانی در نقاط مختلف کشور وجود دارد اظهار کرد: وزارت بهداشت برای 11 میلیون حاشیه‌نشینی دفترچه صادر کرد اما متاسفانه ارزش این دفترچه‌ها فقط در همان روستا معتبر است و در شهر هیچ ارزشی ندارد امیدوارم شورای عالی بیمه و وزارت رفاه تصمیم جدی برای یکسان‌سازی دفترچه بیمه را اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم بیش از 50 درصد پزشک خانواده را در روستاها ساماندهی کنیم و هزاران پزشک، ماما و پرستار در روستاها مشغول به فعالیت شدند تمام این اقدامات به این دلیل بوده که انسان سالم محور توسعه پایدار است و اگر می‌خواهیم کشورمان به پیشرفت برسد باید نیروی انسانی سالم داشته باشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: اگر روستا و روستاییان نبودند بعید می‌دانم انقلاب اسلامی دوام پیدا می‌کرد چرا که روستاییان همواره در دوران دفاع مقدس پیش قدم بودند و امروز مدافعان حرم از میان روستاییان هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امیدوارم مسئولان توجه بیشتر به روستا داشته باشند اضافه کرد: در راستای استفاده از روستاییان 30 درصد ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی را به روستاییان و عزیزان مناطق محروم اختصاص دادیم تا بتوانند در مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه نجات کشور در روستا و مناطق عشایری است و ما در دولت دوازدهم اقدامات باقیمانده را تکمیل خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها