با پرداخت ۲۶۰ هزار تومان یک سال بیمه شوید!/ کلاهبرداری در روز روشن و به اسم کارت هوشمند بیمه سلامت/ تهدید می‌کنند که اگر ثبت نام نکنید یارانه‌تان قطع می‌شود!

کد خبر: 773988

مدت هاست که تعدادی شرکت خصوصی با بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در قالب یک شرکت درمانی برای ارائه کارت هوشمند تماس می‌گیرند و تمام تلاش خودشان را می‌کنند که مشتریان زیادی را جذب خود کنند.

با پرداخت ۲۶۰ هزار تومان یک سال بیمه شوید!/ کلاهبرداری در روز روشن و به اسم کارت هوشمند بیمه سلامت/ تهدید می‌کنند که اگر ثبت نام نکنید یارانه‌تان قطع می‌شود!
سرویس اجتماعی فردا؛ مهسا گربندی: مدت هاست که تعدادی شرکت خصوصی با بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در قالب یک شرکت درمانی برای ارائه کارت هوشمند تماس می‌گیرند و تمام تلاش خودشان را می‌کنند که مشتریان زیادی را جذب خود کنند. این شرکت‌ها با روش‌های مختلفی سعی دارند تا مخاطبان را قانع کنند که برای استفاده از تخفیف‌های ویژه خدمات درمانی با واریز چند صد تومان پول در این طرح ثبت نام کنند.
با پرداخت ۲۶۰ هزار تومان یک سال بیمه شوید! با پرداخت ۲۶۰ هزار تومان یک سال بیمه شوید! پس از تماس با یکی از این شرکت‌ها، کارمند بخش فروش به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «نگران نباشید، هزینه پرداختی طرح بیمه سلامت، ماهیانه یا نفراتی نیست. اگر سوابق بیمه‌ای داشته باشید ثبت نام می‌کنیم و خانواده تان زیر مجموعه شما قرار می‌گیرد. یعنی در واقع یک نفر هزینه را انجام می‌دهد و خانواده رایگان از آن استفاده می‌کنند.»
این کارمند شرکت سودجو در رابطه با اینکه سابقه بیمه چقدر باید باشد و چقدر پول برای این طرح لازم است، می‌گوید: «برای استفاده از طرح بیمه سلامت باید حداقل ۲ سال سابقه بیمه داشته باشید. هزینه آن هم سالیانه ۲۶۰ تومان است؛ و بعد از پرداخت این مبلغ می‌توانید از خدمات دندانپزشکی، از کشیدن و پر کردن گرفته تا لمینت، ایمپلنت، ارتودنسی، روکش، جرم گیری، حتی عصب کشی و جراحی‌ها و دندان‌های مصنوعی برایتان انجام می‌شود. همچنین کلیه خدمات پوشت مو زیبایی، کاشت مو ابرو تمام جراحی‌های زیبایی، زنان زایمان لنز عینک چشم پزشکی، مشاوره، روانشناسی، مغز و اعصاب قلب و عروق، سونوگرافی، ام آر آی اندوسکوپی، فیزیوتراپی نیز شامل این کارت بیمه سلامت می‌شود.»
او در ادامه در پاسخ به این سوال که از تمام مراکز بهداشتی و درمانی تهران می‌شود از این خدمات استفاده کرد، می‌گوید: «۸۰ درصد مراکز دولتی و خصوصی تهران تحت پوشش ما هستند و شما می‌توانید با ۶۰ درصد تخفیف از خدمات آن‌ها استفاده کنید.»
این کارمند شرکت خصوصی در پاسخ به این سوال که آیا شما از طرف سازمان بیمه سلامت فعالیت می‌کنید یا نه، می‌گوید: «ما کارت هوشمند بیمه سلامت هستیم نه سازمان بیمه سلامت.»
تهدید می کنند که یارانه تان قطع می شود!
آقای مقیمی مسئول حراست سازمان بیمه سلامت به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «افرادی که از طرف بیمه سلامت با مردم تماس می‌گیرند و می‌گویند که با پرداخت مبلغ چند صد تومانی کارت بیمه سلامت صادر می‌کنند نسبتی با سازمان ما ندارند. متاسفانه این شرکت‌ها از اسم بیمه سلامت سواستفاده می‌کنند.»
این مسئول حراست ادامه می‌دهد: «مدارک و مستندات زیادی جهت خلاف این شرکت‌ها تهیه کردیم و بعد از شکایت برخی از آن‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند، ولی بعد تبرئه شدند، زیرا که آن‌ها می‌گفتند در حال فعالیت بیمه تکمیلی هستند و فعالیتشان قانونی است و مجوز دارند.» مقیمی در پاسخ به این سوال که چطور این شرکت‌ها سوابق بیمه‌ای مردم و شماره تماس آن‌ها را تهیه می‌کنند، به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «سوابق بیمه‌ای که در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد سوابق تامین اجتماعی است و ما هم نمی‌دانیم که این اطلاعات را از کجا به دست آورده اند، بهتر است از خودشان بپرسید که چطور توانسته اند به این سوابق دسترسی داشته باشند.»
او ادامه می‌دهد: «متاسفانه برخی از این شرکت‌های سو استفاده کننده با همکاران خودمان در سازمان بیمه سلامت تماس گرفته اند و آن‌ها را تهدید کرده اند که اگر برای گرفتن این کارت‌های هوشمند ثبت نام نکنند، سوابق بیمه‌ای شان مختل و یا حتی یارانه شان قطع می‌شود. ما حتی از این بابت هم شکایت کردیم، ولی آن‌ها زیر بار نرفتند و گفتند که هیچ کس را تهدید یا اجبار نمی‌کنیم فقط به آن‌ها پیشنهاد این بیمه را می‌دهیم و اگر بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند.»
سودجویی‌ها تا کی ادامه دارد؟
این مسئول حراست در پاسخ به این سوال که این شرکت‌ها چطور می‌توانند آزادانه فعالیت کنند و هیچ برخوردی با آن‌ها نمی‌شود، می‌گوید: «این شرکت‌ها مجوز دارند، ثبت شده اند و به طور قانونی فعالیت می‌کنند. اسم این شرکت‌ها معمولا پسوند یا پیشوند سلامت دارد و از سازمان جوانان یا دیگر سازمان‌ها مجوز می‌گیرند، ولی مجوز وزارت بهداشت را ندارند.»
مقیمی در رابطه با نوع فعالیت این شرکت‌های سودجو می‌گوید: «اکثر این شرکت‌ها با پزشکان قرارداد می‌بندند و به آن‌ها می‌گویند فلان تعداد بیمار برایشان جذب می‌کنند و در ازای آن تخفیف می‌گیرند و پس از آن با اطلاعات سوابق بیمه‌ای که از مردم به دست آورده اند شروع به جذب نیرو می‌کنند.»
او در پایان تاکید می‌کند: «ما بار‌ها هشدار دادیم و اعلام کردیم که این شرکت‌ها ارتباطی با سازمان ما ندارند و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است این شرکت‌ها به سودجویی خود ادامه دهند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها