۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند!

کد خبر: 813795

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند، گفت: اکثر بیمارستان‌های درجه سه و چهار سال گذشته را با بدهی تمام کردند و اگر این وضع ادامه یابد بسیاری از آن‌ها ورشکسته خواهند شد.

۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند!

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه پزشکی درآمد خوبی ندارند، گفت: اکثر بیمارستان‌های درجه سه و چهار سال گذشته را با بدهی تمام کردند و اگر این وضع ادامه یابد بسیاری از آن‌ها ورشکسته خواهند شد.

ایرج خسرونیا با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اظهار داشت: این کنگره ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد و جدیدترین دستاورد‌های علمی و مسائل صنفی و مشکلات در حوزه متخصصین داخلی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی افزود: مسئله تعرفه‌ها از جمله مباحث مورد طرح بود که امسال ۵ درصد افزایش داشت و این در حالی است که سطح تورم در کل کشور بیش از ۱۵ درصد بود و هزینه بیمارستان‌ها و مطب‌ها، کلینیک‌ها ۲۵ درصد بیشتر شد.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با بیان اینکه حقوق پرسنل و مالیات‌ها نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: افزایش ۵ درصدی تعرفه‌ها غیرعادی و غیرعادلانه بوده و جامعه پزشکی با آن مخالف است و کاش همین افزایش ۵ درصدی را اعلام نمی‌کردند تا حداقل پزشکان از لحاظ روحی در وضعیت بهتری قرار داشتند.

خسرونیا با تأکید براینکه مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و رفع مشکلات جامعه پزشکی آن را مدنظر قرار دهند، گفت: ۹۵ درصد جامعه پزشکی وضعیت درآمدی خوبی ندارند به خصوص ۵۰ درصد پزشکان عمومی، متخصصین داخلی، عفونی و اطفال با این مشکلات درآمدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: در صورتی که فکری در این ارتباط نشود این پزشکان از پدیده درمان خارج می‌شوند. همچنین زمانی که هزینه‌ها بیش از درآمد باشند خرج مطلب و بیمارستان تأمین نخواهد شد و ورشکستگی رخ می‌دهد.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران یادآور شد: بیمارستان‌ها و پزشکان برای اینکه ورشکسته نشوند مجبور خواهند شد از راه دیگر کسب درآمد کنند؛ بنابراین در مورد تعرفه باید از انجمن‌ها، سازمان نظام پزشکی و... مشورت شود و عدد و رقمی قابل قبول اعلام شود.

خسرونیا اضافه کرد: اکثر بیمارستان‌های درجه سه و چهار سال گذشته را حتی در بخش دولتی با بدهی تمام کردند و اگر این وضع ادامه یابد بسیاری از بیمارستان‌ها حتی ورشکسته خواهند شد از طرفی معوقات بیمه‌ای یکساله شده و این مسئله در کنار تعرفه‌ها وضعیت را بدتر کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها