۹۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم در کرمانشاه ضبط شد

کد خبر: 826426

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: ۹۰۰ کیلوگرم انواع گوشت ناسالم از دو باب مغازه قصابی در این شهرستان در روز‌های تعطیل هفته گذشته مشغول ضبط شد.

۹۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم در کرمانشاه ضبط شد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، صیاد غلامی اظهار داشت: این دو باب مغازه قصابی اقدام به کشتار غیرمجاز دام می‌کردند و به این دلیل تعطیل و گوشت موجود در آن‌ها ضبط شد.

وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را دو وظیفه اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

غلامی عنوان کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین‌تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها وجود ندارد.

وی گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عرضه گوشت از پیش چرخ شده تخلف است، افزود: گوشت باید حتما در حضور مشتری چرخ شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه‌روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تأمین کند، عنوان کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها