تسهیلات ویژه دولت برای دارو

کد خبر: 839130

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت.

تسهیلات ویژه دولت برای دارو

خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت.

دکتر غلامرضا اصغری با عنوان این مطلب که مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت دستاورد‌های خوبی برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به همراه داشته است، گفت: بر همین اساس، سر رسید تسویه حساب اعتبارات اسنادی مدت دار گشایش شده برای دارو و تجهیزات پزشکی، از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به گمرک کشور اجازه داده می‌شود تا محموله‌های دارویی وارداتی را با تعهد وزیر بهداشت با کپی و حداقل اسناد، ترخیص نماید.

رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: شرکت‌های دارویی مکلف هستند اسناد بانکی محموله‌های وارداتی را حداکثر ظرف مدت سه ماه به گمرک تحویل دهند.

اصغری به سایر دستاورد‌های مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: تمامی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی وارد کننده می‌توانند از حد اعتباری شرکت‌های خارجی استفاده نموده و نسبت به واردات اقدام نمایند.

وی گفت: بانک مرکزی ایران موظف است در زمان تسویه حساب (حداکثر ۶ ماه)، نرخ ارز را بر اساس قیمت زمان ترخیص و توزیع محاسبه نماید. ضمن اینکه وزارت بهداشت، موظف است بر محتوای کالا و قیمت گذاری آن‌ها نطارت کامل داشته باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: وزارت بهداشت، موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را در مقاطع سه ماهه به ستاد ویژه اقتصادی دولت ارائه نماید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها