جلوگیری از خودکشی۵۰۵۰ نفر توسط اورژانس اجتماعی

کد خبر: 878952

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه کارشناسان اورژانس اجتماعی از خودکشی ۵هزارو ۵۰نفر جلوگیری کرده اند، گفت: اعتیادمهمترین آسیب اجتماعی است که افزایش آسیب‌های دیگرنقش دارد.

جلوگیری از خودکشی۵۰۵۰ نفر توسط اورژانس اجتماعی

خبرگزرای مهر: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه کارشناسان اورژانس اجتماعی از خودکشی ۵هزارو ۵۰نفر جلوگیری کرده اند، گفت: اعتیادمهمترین آسیب اجتماعی است که افزایش آسیب‌های دیگرنقش دارد.

انوشیروان محسنی بندپی به آمار خودکشی در ماه‌های پایانی سال ۹۶ اشاره کرد و گفت:براساس آمار‌های بدست آمده ۵ هزار و ۵۰ نفر اقدام به خودکشی کردند که کارشناسان اورژانس اجتماعی توانستندبا مداخلاف به موقع و اقدامات بهنگام از خودکشی این افراد جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه همکاری خوبی با ما دارد و هرجا لازم باشد به کمک اورژانس اجتماعی می‌آید و یک قاضی مستقر در محل فعال خواهد بود.

محسنی بندپی، مهمترین آسیب اجتماعی را اعتیاد دانست و گفت: اعتیاد نقش مهمی در افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی دارد که می‌تواند در همسرآزاری نیز نقش داشته باشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه‌هایی که تا پایان سال اجرایی می‌شود اشاره کرد و تأکید کرد: در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌کنیم به طوری که در ۵۰۰ محله آسیب خیز که شیوع اعتیاد در آن زیاد است اقدامات پیشگیرانه و توانمندسازی صورت می‌گیرد.

وی به مداخلات درمان‌های اجتماع محور اشاره کرد و افزود: برای عدم برگشت معتادان پس از ترک، مراکز ویژه و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و برای هر فرد معتاد شناسنامه تهیه می‌شود و مشکلات آن فرد از تمام جوانب بررسی و برای آن راه حل ارائه خواهد شد.

محسنی بند پی گفت: به طور حتم در مراکز TC (اجتماع درمان مدار اعتیاد) در موفقیت درمان و عدم بازگشت این افراد بیش از ۳۵ درصد تاثیر گذار بوده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تأکید کرد: راه اندازی دادگاه درمان مدار نیز از دیگر اقداماتی است که در جهت جلوگیری از گسترش اعتیاد انجام می‌شود به طوری که از روش‌های سنتی عبور و به درمان‌های اجتماعی روی آورده ایم.

وی یادآور شد: ۳ هزار نفر افرادی را که ترک کرده اند را از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر شناسایی و مشکلاتشان را حل خواهیم کرد تا این افراد بتوانند در جامعه حضور داشته و شغلی داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها