«خشونت خانگی»؛ علت ۳۰ درصد تماس‌ اورژانس اجتماعی

کد خبر: 883275

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ٣٠ درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی تا پایان مردادماه مربوط به «خشونت خانگی» بوده است، گفت: ۵٢ درصد از کودکان خشونت دیده دختر و ۴٨ درصد پسر بوده‌اند.

«خشونت خانگی»؛ علت ۳۰ درصد تماس‌ اورژانس اجتماعی

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ٣٠ درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی تا پایان مردادماه مربوط به «خشونت خانگی» بوده است، گفت: ۵٢ درصد از کودکان خشونت دیده دختر و ۴٨ درصد پسر بوده‌اند.

حبیب‌الله مسعودی فرید ضمن تشریح آخرین وضعیت عملکرد اورژانس اجتماعی افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری ۱۲۰ هزار و ۵۵۰ تماس با خط تلفنی ١٢٣ برقرار شده و ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در مراکز مداخله در بحران پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه خودرو‌های خدمات سیار به ۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر خدمات تخصصی ارائه کرده‌اند، افزود: ۲۳۰ هزار و ۷۱۰ نفر نیز از سوی پایگاه‌های خدمات اجتماعی شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ٣٠ درصد از تماس‌ها با اورژانس اجتماعی را مربوط به خشونت خانگی دانست و اظهار کرد: ۵٢ درصد از کودکان خشونت دیده دختر و ۴٨ درصد پسر بوده‌اند. همچنین ۵۷ درصد از عاملان اعمال خشونت نیز پدران بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، خدمات اورژانس اجتماعی از طریق مراکز مداخله در بحران، خودرو‌های خدمات سیار، خط تلفنی ١٢٣ و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها